גם ליאם עד לפני חודש היה ישן מצויין ופתאום - מתעורר כל הזמן וכמעט תמיד עובר אלינו למיטה. אני חושבת שהכל תלוי במה מתאים לכם. אם לא איכפת לך שהוא ישן אתכם במיטה והבעיה היא המקום - אז אכן אפשר להגדיל את המיטה אבל אם לא מתאים לכם - אל תרגישי לא בסדר עם זה. זכותכם שתהיה לכם פרטיות במיטה שלכם וזכותכם להעדיף שהוא ישן במיטה שלו ולא תהיו הורים פחות אוהבים ופחות טובים בגלל זה! מה שכן, כל שיטה שתנסו תהיה מעורבת בבכי כי ברור שהוא מעדיף לישון איתכם, במיוחד עכשיו כשזה נהיה הרגל. אבל - לא חייבים לעשות את זה בשיטת החמש דקות. מה שאנחנו עשינו זה, אחרי שהחלטנו שאנחנו בשום אופן לא מביאים אותו למיטה שלנו (וחשוב מאד להגיע להחלטה שלמה אחרת נשברים כל פעם מחדש) ולקחנו בחשבון כמה לילות של מעט מאד שינה. פשוט ניגשנו אליו כשהוא התעורר והרגענו אותו במיטה שלו, בלי להוציא אותו. חיבקנו, ליטפנו, דיברנו אליו ונתנו לו מים. בלילה הראשון היה בכי וצרחות ובקושי הצלחנו שלא להשבר - הרי כל כך מפתה במצבים האלה פשוט לקחת אותו אליכם וזהו. אבל בלילה השני - הפלא ופלא, הוא התעורר רק פעמיים. ניגשנו, ליטפנו והוא חזר מיד לישון. בלילה השלישי כבר התעורר רק פעם אחת. יש תקווה! עוד דבר מאד חשוב, לפחות אצלינו, הוא ששמנו לב שברגע שאנחנו שוברים לו את השיגרה הכל מתבלבל מחדש. ערב החג עשה בלאגן מהבחינה הזאת כי הוא הלך לישון מאוחר מהרגיל. בדרך כלל, אנחנו משתדלים לתת לו ארוחת ערב בשעה קבועה, קצת אח"כ - אמבטיה ולהשכיב אותו בין שמונה לתשע. הוא אוכל בקבוק אחרון במיטה, ליטופים, שירים ולישון. בהצלחה ושינה נעימה, ליאורקה.
|
תוכן התגובה:
|