|
25/1/2005 17:20
|
גילה רונאל
|
מאת:
|
|
עוד על דולות
|
כותרת:
|
טוב, אז עכשיו יש לי כמה דקות להגיב על דברים שאתמול לא היה לי זמן להקדיש להם. אני ממליצה לדולות לעבוד במקום שבו מכירים אותן. הסיבה היא, שדולה יכולה להפיק מעצמה את המירב והמיטב אם היא חופשית לעבוד כפי שהיא יודעת. יש בתי חולים (בלי שמות) שמסתכלים לדולה בתוך הידיים ואומרים או אפילו צועקים "אל תגעי בה". לא לגעת, למה? הרי ניתוחים קיסריים הפסקנו לעשות... ולכן, בגלל כל מיני אי נעימויות שכאלה אני קוראת לכן (למי שמעוניינת ללדת עם דולה) ללדת בחדר לידה שמאפשר כניסה של דולות ולא במקום שיתחילו לשאול אם היא חברה, קרובה או,לא עלינו, דולה. בנוגע ל"מה שדולה עושה בלידה" הרי שהתשובה שלי היא - מה שצריך. אם צריך לעמוד מהצד ולחייך אליה ולתת לה רשת בטחון, או לעסות אותה או לשיר איתה או לשתוק איתה או איתו וכו'. העניין הוא שדולות (אלו שאני מכשירה לפחות) יודעות להיכנס בכל מיני מקומות כמו, מה עושים אם תינוק מתעכב באגן? לאיזה תנוחות מבקשים מהיולדת להיכנס וכו'? כל אלו ועוד לא יתנו לדולה לעשות בחדר לידה שרודף דולות וזכויות לגיטימיות של נשים.אני ממליצה לכן לקחת דולה מתלמדת או מנוסה. הניסיון והמחקרים מעידים על חויות לידה ותוצאות לידה מצויינות לנשים לתינוקות ולבני הזוג. בהצלחה.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|