|
3/2/2005 08:59
|
נורית של ניצן ונעמה
|
מאת:
|
|
דרבוקה, ורד
|
כותרת:
|
(תסלחו לי אם אחזור על תגובות קודמות. קראתי מאוד סלקטיבית כי המחשב שלי אטי להחריד): דרבוקה - אני חותמת על כל מילה של ליאתיתי בדבר הצורך למצוא מה מרוקן לך את רזרבות הכוחות והסבלנות. זה לא חייב להיות דבר אחד, אולי זה מכלול נסיבות החיים שלך כרגע, אבל האינטואיציה שלי הולכת בכיוון של העבודה. אצלי העבודה משמשת לעיתים קרובות מפלט מהבית, מקום לנוח, להירגע ולשחרר קיטוֹר (וגם קיטוּר). אם את אשת חינוך, אולי העבודה שלך היא המשך ישיר של הבית, ואז זה באמת קשה ללא נשוא. אם זה מדבר אליך, אשמח לעזור לך לחשוב הלאה. דבר נוסף - כשאת עם חברה אחרי הצהריים, את לא מתפרצת רק בגלל שיש לך קהל ואת עושה לו הצגה, או גם בגלל שזה באמת יותר קל? כי עבורי, להיות לבד עם הילדות כרוך הרבה פעמים בחוויה של בדידות וחוסר שליטה, ולהיות בחברת אימהות וילדים נוספים הרבה יותר קל ונכון לי (ואני מאמינה שגם לילדים). מה את אומרת? ומחשבה אחרונה - גיליתי שכשאני תשושה, עצבנית ורק מייחלת שהזמן יעבור, ניצן מגיבה לזה לא טוב. היא נהיית עצבנית ומנסה לבדוק כמה אני יכולה לסבול אותה. לעומת זאת, אם אני מצליחה לעשות איזה סוויצ' בראש, להרפות ולהתמסר בלי לחשוב על הדברים שאני רוצה / צריכה להספיק בזמן הזה, היא נרגעת וכל האינטראקציה בינינו משתנה לטובה. הכל נעשה הרבה יותר קל. אולי שווה לך לנסות לעשות סוויצ' כזה ולבדוק מה קורה.
ורד אהובתי - לפני ואחרי הלידה ניצן ביקשה המון על הידיים, במסגרת הניסיונות שלה לוודא שמקומה כתינוקת שלנו שמור. הזכרת לי איך אחרי הלידה הייתי לוקחת אותה על הידיים ואומרת לה: "זוכרת איך כשנעמה הייתה בבטן לא יכולתי לקחת אותך על הידיים? איזה כיף שעכשיו אני יכולה!" - אמרתי את זה לגמרי בכנות והרגשתי שזה עשה לה טוב לשמוע שגם אני מתגעגעת אליה ושהלידה הביאה אִתה גם משהו חיובי (לצד הרעת התנאים הכללית, כמו שהיא חוותה את זה).
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|