פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
11/2/2005 06:19 ענבר מאת:
אחת הבעיות העיקריות עם דו"ח ועדת דברת היא (מעתיקה הודעה שלי מלפני חודש) כותרת:

ההתייחסות למורים כאל בייביסיטר. מצד אחד הם צריכים לשמור על הילדים עד 4 כדי שהאמהות יוכלו לעבוד, ומצד שני, איזה באסה, מי ישמור על הילדים ביום ששי?

ההתייחסות למורה כיום היא לא מכובדת ולא מכבדת, וכשזה המצב, קשה לצפות ללימוד ולחינוך כמו שהיה אפשר לצפות לו.

הקמת ועדה שאין בה אף איש מקצוע מהתחום היא רצינית בערך כמו שקבוצת מנהלי בנק ומנהלי בתי ספר יחליטו איך צריך להתנהל בית חולים.

הרבה אנשים לא מבינים מה זה אומר שמורה לוקח איתו את העבודה הביתה, לא זוכרים שכשלמורה יש השתלמות, היא אף פעם לא על חשבון העבודה אלא אחרי שעות העבודה. אנשים חושבים שנורא כיף להיות מורה כי זה יום קצר והמון חופשות.

בתי ספר הוקמו, עם המהפכה התעשייתית, כדי שההורים יוכלו לעבוד. אז נכון שגם מלמדים שם כל מיני דברים, אבל כמות הזמן הנדרשת ללימוד החומר קטנה הרבה יותר מזמן השהות בהם. הרבה זמן מתבזבז על ענייני משמעת ושאר קשקושים. _ועם יישום הדו"ח יתבזבז עוד יותר זמן. תארו לעצמכם למשל הכנת שיעורים עם עוד 34 בני הכיתה. קשה לי להאמין שיהיה אפשר להתרכז._

ועכשיו, כשהדו"ח מכניס פרמטר כלכלי לציונים, קשה לי להאמין שיהיו צדיקים שבאמת ירצו להעניק לתלמידיהם השכלה. מה שחשוב הוא הציון, מבחנים "קשים" שבודקים הבנה ולא שינון יביאו לציונים נמוכים יותר, מורה שלא יספק את הסחורה (ציונים טובים) יפוטר, ורמת הידע, ההבנה, ההשכלה הרחבה שלא לשם המבחן - תרד.

בואו נתחיל בהקטנת מספר התלמידים בכיתה ל 15-20, בואו נכפיל את שכר המורים. אחר-כך נדבר. אני משערת שהתקציב המיועד להקמת מפעל הזנה בכל בי"ס יספיק לעניין.

וכן, ברור שאין טעם לדעתי לחייב הורים שלא רוצים בכך, שילדיהם ילמדו עד 4. יש הורים שיכולים ורוצים להיות יותר עם הילדים שלהם. מותר להם.




תוכן התגובה:


תגובות נוספות
8/2/2005  23:44 הי מירי2, האם זה נכון שהולכים לבטל את שעת ההנקה למורות מיניקות? (ל"ת) - יונת ארד
9/2/2005  08:39 ישנה בעיה מאוד חמורה בדו"ח - גלית של רום
9/2/2005  08:40 מפחדת מאוד ממה שיקרה - אמא מודאגת
9/2/2005  09:29 נשמע ממש מדכא, מקווה שזה לא יהיה חובה להשאיר את הילד במסגרת עד 4!! (ל"ת) - מיכל של איל
9/2/2005  13:57 הי מירי - פומיקי
9/2/2005  14:35 אשמח לשמוע מירי, איך בדיוק מתארגנים בתי הספר ונערכים לשינוי המשמעותי הזה- תוך חצי שנה?! - נעמימי
9/2/2005  15:02 עד כמה שידוע לי, לא ממש מתארגנים - סיגל
9/2/2005  20:33 מירי, - ריש
9/2/2005  22:35 ריש, אין לי כוח לדון על דוברת - דבי
9/2/2005  22:53 הי לכולן - מירי2
9/2/2005  23:23 מירי - ריש
11/2/2005  00:22 הצטרפו לעצומה נגד יום לימודים ארוך - יעל ב.


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש