פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
23/2/2005 22:06 רות דרדיקמן מאת:
כדאי להתייעץ עם מומחה כותרת:
הפרעת קשב וריכוז הוא שם שניתן למספר תופעות, ולעיתים קרובות (מדי) מוענק גם למגוון בעיות אחרות, שרובן על רקע רגשי, או שיש גם מרכיב רגשי לא מבוטל בהפרעה, ואז כמובן ללא התייחסות אליו לא יהיה שיפור משמעותי. הקושי הרגשי יכול להיות ראשוני - כלומר קשיים בקשב וריכוז הנובעים בעיקר מקשיים רגשיים (כפי שאנשים מוטרדים או עצובים מתקשים להתרכז), או ממקור משני - כתוצאה מהקשיים שמתעוררים כאשר מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. בכל מקרה, כדאי שהילד יאובחן באופן מקיף ע"י פסיכולוג. שאלות לגבי תרופות צריך להפנות לרופא המטפל - נוירולוג או פסיכיאטר. לא הייתי מחפשת משהו "חזק" יותר, אלא בודקת מהן הבעיות של הילד ומדוע התרופה הפסיקה להשפיע. אגב, התרופה שהתיחסו אליה היא כנראה concerta, שהיא דומה בפעילותה לריטאלין, רק שהיא פועלת לאורך זמן רב יותר ובאופן אחיד לאורך הזמן.
לגבי שיטת אלבאום - היא עוזרת לעיתים, ובחלק מסוגי הבעיות, אך בוודאי שאינה תחליף לאבחון וטיפול מרכזי. יש היום המון ידע ושיטות עבודה המתייחסות להפרעת קשב וריכוז וחבל לא להעזר בהם. בכל מקרה, בהצלחה!
רות דרדיקמן, פסיכולוגית קלינית

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
23/2/2005  19:45 שיטת אלבאום-ניסית? - קרן-אמא של צליל
23/2/2005  19:57 בעיות קשב - ע.ת.
23/2/2005  21:21 יש תרופה שנקראת סטרסטה (משהו כזה) שמיועדת לילדים שריטאלין לא מתאים להם אבל אני חושבת שהיא לא בסל הבריאות. (ל"ת) - מיכל
23/2/2005  21:24 מצטרפת להמלצה - אתירונית
23/2/2005  23:19 גאולה. אנא קראי את המאמר על תזונת אומגה - מאמו (אמא צעירה)
23/2/2005  23:32 פרחי באך - ללי
23/2/2005  23:44 והכי בבקשה קראי את המצב - מאמו (אמא צעירה)
24/2/2005  08:47 כל הטיפולים תחת גג אחד. - ליהי
24/2/2005  10:37 הי יגאולה - גלית של רום
24/2/2005  14:07 שמעתי שיש תרופה הומופטית - דבי
24/2/2005  19:03 אחרי הקלה משמעותית - קצת סדר בדברים - גלית של רום


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש