כאמא לבן 2.8, בעל בטחון עצמי ויכולת התמודדת אסרטיבית למדי, אני יכולה לומר לך שזה ממש לא נעים (בלשון המעטה) לראות איך שיניו של פעוט ננעצות בבשרו של הילד. גם אם הוא יכול להתמודד טוב עם סיטואציות כאלה, האינסטינקט האימהי הוא לזנק ולהציל את הילד ממלתעותיו של הנשכן. לעומת זאת במצבים של דחיפות/משיכות שיער/מכות הנטיה שלי היא לתת לשניים להתמודד. אולם במצב של נשיכה מדובר בפגיעה של ממש שעלולה להביא לפציעה וגם זה קרה לצערי. מצד שני אני מאוד מבינה לליבך ולליבן של האמהות שבנן נושך, זה מצב לא נעים כשהילד שלך הופך ל'מפגע'. לטובתך ולטובתו של הילד, במצבים כאלה הייתי מפסיקה לילד את הפעילות במיידי ומסבירה לו ש"אסור לנשוך, זה כואב ופוגע ובלה בלה..." ולוקחת אותו מהמקום ישר הביתה. הילד חייב ללמוד שהוא לא יכול להציק ולהזיק ועם זאת להמשיך לשחק כאילו לא קרה כלום. אני בטוחה שאת נוזפת או מנסה להסביר, אבל רק פעולה של ממש תשפיעה ותלמד את הלקח. אחרי 2-3 פעמים שהילד יחזור הביתה באמצע המשחק בעקבות התנהגותו, הוא יחשוב פעמיים לפני שהוא נושך. או לפחות יהיה לך כלי ממשי (איום) להפסיק אותו שניה לפני הנשיכה. בהצלחה!
|
תוכן התגובה:
|