אם את לא בהריון אז התמונה שונה לחלוטין. סחרחורות יכולות להיות "אמיתיות" (ואז החדר מסתובב ולא הראש, יש סחרחורות גם בעצימת עיניים ולא רק כשהעיניים פקוחות, ויכול להיות גם בשינוי תנוחה)- ואז זה מוגדר ורטיגו. יש גם סחרחורות "לא אמיתיות" (שחס וחלילה אף אחת לא תחשוב שזה מדומה) פשוט זה לא מוגדר ורטיגו. באבחנה מבדלת: 1. ארוע נוירולוגי- ואז צריך בדיקה של נוירולוג, לפעמים אפילו צריך CT מח לשלול ארוע מוחי. חשו לבצע בדיקת אולרסאונד דופלר של עורקי הצוואר הקדמיים (קרוטידים- עורקי התרדמה) והאחוריים (ורטברלים- אלה שעולים מעמוד השדרה). 2. סחרחורות על רקע פגיעה באיבר שיויי המשקל- קרי: האוזן התיכונה שם יכולה להיות דלקת (בגלל זיהום וירלי, מים באיזן תיכונה אחרי שהייה בבריכה וכו..) ולזה קוראים וסטיבוליטיס. האבחנה נעשית ע"י רופא אא"ג.
טיפול: שתי תרופות למצב: 1. סטונרון- כדור של 25 מ"ג 3 פעמים ביום 2. אגיסרק- כדור של 16 מ"ג 3 פעמים ביום. אם כל הבירור הרפואי שציינתי לעיל היה תקין, לרוב ממליצים על אחת התרופות ורואים אם זה עוזר. אגיסרק יותר יעילה בעיני.
אם יש לך שאלות צרי איתי קשר (חושבת שיש לך את המיילים שלי או דרך רותי). בריאות !!! תעדכני !!
|
תוכן התגובה:
|