קוראות יקרות חשוב מאוד לדעת את מה שחברות ויצרני שמני הדגים לסוגיהן אינן רוצות שתדעו... המקור לחומצות השומן החיוניות הקרויות אומגה 3 ,מקורן מן הצומח בלבד.
אז מדוע כל בתי הספר לתזונה מלמדים שהמקור הטוב לאדם הינו דגי ? הנה התהליך מוגש לפניכם על מצע של "חסה" :
צמחייה ירוקה מסויימת תכיל מבנה מולקולרי של פחמנים הקרויה אומגה 3 מסוג אלפא לינולנית ,זו חיונית לתפקודיו המורכבים של כל תא בגופינו,ומצוייה בריכוזים שונים החל מתות שדה (0.01 מ"ג),כמו גם אגוזים וזרעים,אצות ושמנים צמחיים מסויימים.
היתרון העיקרי לגופנו מחומצת שומן זו ,היא שכל תא בגופינו ישתמש בה לקרום התא ויפיק מכך הגנה ופעולה תקינה החסרון העצום באומגה 3 ,שהינה מתעפשת ומתחמצנת כ"כ בקלות עד שיתרונה נהפך לחסרון קשה לגוף. בשנים האחרונות חלה עליה דרמטית במודעות לצריכת אומגה ,אך שוב מהמקור הדגי,זאת משום שמחקרים רבים מראים תועלת מצריכתו,אך רוב המחקרים נעשו ונעשים על שמני הדגים, עליהם חברות היצרניות יכולות לגרוף הון. אך אחד מן החברות הללו לא יקדם חומר טוב ככל שיהיה שלא ניתן לרשום כפטנט ולא ניתן להרויח ממנו. לכן נזנח המקור לחומצה זו ALA וכאילו שכל תפקידו בטבע הוא להיות מומר בכבדו של הדג למבנה נוסף של אומגה 3 הקרוי או EPA או DHA זה מה שמלמדים את כולנו אנשי המקצוע וכך גם את התזונאית המלומדת מאתר זה.
גבירותיי, כבדו של האדם יפיק תועלת מחומרים חיוניים בטבע ובצומח לא פחות טוב מכבדו של הדג. מחקרים מדוייקים מבטאוני בריאות המובילים בעולם מראים במחקרים חדשים את סך יתרונות האומגה הצמחית ALA ואת יכולת המרתה בגוף אנוש מספיק ואופטימלי לצרכנינו, כך שאין כל צורך ויש אף חסר חמור לגופינו מקבלת ה EPA + DHA מהדגה כמעט ללא המרכיב השורשי ALA שהדג ניצל לעצמו.
אגב כך גם עובר ורך נולד מקבלים מדד אימם דווקא את המקור הצמחי ALA זו הסיבה שפורמולות מזון לתינוק בתקנים עדכניים מחייבות הוספת אומגה 3 מסוג ALA בלבד. נוסף על כך פגיעה באוכלוסיית הדגה בים הצפוני הולכת ,מתמעטת ומחמירה וגורמת לנזק אקולוגי אדיר בשרשרת המזון,שלא נדבר על כך שלא נותר ולו קוב מים אחד בימות ואוקיינוסי העולם המכיל מים לא מזוהמים ומלאים המכות כבדות וחומרים תעשייתיים הגורמים לנזקים מצטברים לאדם הצורך את הדגה (גם "הטובה" ביותר)עד כדי מחלות מהקשות שיודע האדם כיום.
מצרף לתועלתכן קישורים למחקרים מדוייקים + סרטון מפי פרופ' עדיאל ,רופא מבכירי התזונאים בארה"ב http://www.MarvalousWebGuide.com/adiel
לפרטים נוספים והמלצות לתחליפים במייל :erezmora@netvision.net.il
מאמרים מדעיים על יתרונות ה ALA.
ALA reduce hypertention
ALA reduce risk of IHD in women
ALA reduce the risk of heart attack
Case report- ALA deficiency caused neurological abnormalities
Dietary alfa-linolenic acid inhibits pro-inflammatory cytokine production
Effects of ALA on composition of nerve membrane, enzymatic activity, resistence to poisens etc in mammals
Review about ALA – article
Update on ALA – Michael Crawford
ALA decline mortality from coronary heart disease
ALA reduce hypertension and more
ALA reduce risk of SCD
Fish oil and ALA reduced risk for heart disease equally
|
תוכן התגובה:
|