היום, בכל בתי החולים, למעט אולי אחד (אם עוד לא נשברו שם גם) חייבים להתאשפז לשתיים עשרה שעות לפחות לאחר לידת בית, שחייבות להתחיל תוך 24 שעות מהלידה, כדי לקבל את מענק הלידה (בניגוד למי שיולדת בבית חולים, וגם אם משתחררת אחרי זמן קצר, זכאית למענק). זה אבסורד, כיוון שכשמגיעים לבי"ח לאחר לידת בית תקינה (כלומר, לא פינוי) זה אומר שכבר עברו כמה שעות וכנראה שהכל בסדר - אז למה לחייב אשפוז כל כך ארוך???
התוצאה של זה, היא כמובן, שפחות יולדות בית מגיעות לבית החולים, כי כשמדובר על הליך כל כך ארוך, אני כבר מעדיפה לוותר על המענק, למרות היותו משמעותי לי מאד, ורציתי שישתתף במימון הלידה היקרה כל כך. בית החולים יפסיד עלי עוד יותר - עבור כל יולדת הם מקבלים בערך 6000 ש"ח מענק אשפוז, ועל יולדות בית ההוצאות הן אפסיות (בדיקות לילוד).
|
תוכן התגובה:
|