גם מוהלים עובדים ללא ביטוח - והסיכון לתביעה הוא די גדול (מדברים על 1:50 סיבוכי מילה אצל מוהלים). ברור שעדיף שיהיה ביטוח, אבל אם זה לא מתאפשר - עדיין עדיף ללדת במקום בו הסיכון לסיבוך קטן יותר, ולהסתדר ללא כספי הביטוח, ולא להסתכן יותר בסיבוכים ואז להעזר בכספי הביטוח - בדיוק כפי שאני מעדיפה ללדת מראש במקום שבו הסיכון שלי נמוך יותר, ולא במקום שיודע להציל אותי נהדר - מהצרות שהוא הכניס אותי אליהם... (לא תמיד, אבל ברוב המקרים).
הציע מי שהציע, שמיילדות הבית יוותרו (זמנית לפחות, עד שיגיע האור) על תארן המכובד, וילוו לידות בית כדולות, תומכות לידה. ככאלו, הן לא נדרשות לביטוח, ואינן בסכנת תביעה/טביעה. פעילותן איננה רפואית.
"תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר" עלינו להצביע ברגלינו וברחמנו - ולא ניתן יהיה לעצור את לידות הבית בישראל. לא ניתן להוציא לידות בית אל מחוץ לחוק (ולו מכיוון שישנן גם לידות בית לא מתוכננות...).
מחזקת גם כאן את ידי המיילדות האמיצות שמחליטות להמשיך וליילד בבית.
|
תוכן התגובה:
|