תשובה של ד"ר ליבוביץ מפורום ההנקה :
"הסיבה העיקרית לדלקת של השד היא חלב שנשאר בשד ולא יצא - בגלל תנוחה בעייתית, בגלל לחץ של חזיה, בגלל גודש, בגלל תינוק שישן יותר מהרגיל, בגלל אמא שהלכה לעבודה וכו'. אם יש פצעים בפטמות זה תורם לזה, כי יש לחיידקים דרך להכנס."
איך מזהים דלקת- שד כואב, חום גבוה.
איך למנוע- להמנע מאי הוצאת חלב מהשד למשך זמן ארוך. כשמתחילים להרגיש שהשד גדוש, כואב, יש איזורים קשים בשד, אודם על השד זה אומר שיש חלב בשד שלא מצליח לצאת יכול להיות מצינורית חלב סתומה שאז צריך לפתוח אותה ויכול להיות שפשוט האמא לא מניקה או לא שואבת למשך זמן ארוך מדי ואז צריך לשאוב או להניק כדי להוציא את החלב.
פתיחת צינורית סתומה היא ע"י מסז'ים לשד, מקלחות חמות, קומפרסים חמים, להניק המון ובתנוחות שונות, לשים עלי כרוב שסופחים נוזלים וכו' תעשי חיפוש כאן ותמצאי המון תשובות.
פיטריה בשד- הופעת פיטריה בשד היא בגלל הופעת כל פיטריה אחרת בגוף, זה יכול להיות מאיזון לא נכון של חיידקים בגוף למשל כשלוקחים אנטיביוטיקה, ממקום לח , מהדבקה וכו'
סימנים לפיטריה בשד- כאב חזר מאוד בזמן הנקה, צבע אדום בוהק על העטרה, סדקים בפיטמה שלא היו.
איך למנוע-פיטריה שונאת אור אז לחשוף הרבה לאור, פיטריה לא יכולה לשגשג בחומץ אז למרוח חומץ למניעה.
|
תוכן התגובה:
|