גם במוסך, אי אפשר לנת(ט)רל את כרית האויר. אם האופציה קיימת כאפשרית, כמכוונת על ידי היצרן, שהמשתמש הישיר ברכב יכול לעשות את זה, אז אפשרי, אבל אם לא, זו בעיה. עם הרבכ שלי רציתי לעשות את זה, אבל אז מומחה בעניין, הסביר לי שגם אם הוא ינתרל את הכרית, בעוצמת פגיעה מסויימת ומעלה קיימת מערכת גיבוי שבכל מקרה תפעיל את הכרית. לא המליץ על ההליך... ולי, שנים רבות ומרובות נסעו נסיעות ארוכות ללא חגורות כלל, וילדים על הידיים. אני במושב, מהבית למכולת לא חוגרת. חצי שניה, רבע שניה, חלקיק שניה. נראה לי עניין של פרופורציה. יותר מדי שטיפת מח בנושא, וגם, הרבה מאד כסף מעורב בכל עניין כסאות הבטיחות הללו. לא צריך לבלוע כל מילה. לא מזמן שמעתי את אברי גלעד מספר על חוקר, שראה שאין שום משמעות לכיסא הבטיחות (השלב השני, מה שקרוי. כאשר הילד יושב עם הפנים קדימה, הכיסה מחובר לרכב, וילד חגור ברצועות של הכיסא) אל מול חגורות הבטיחות של הרכב עצמו. במבחני ריסוק (ואם אינני טועה, גם איסוף נתונים מתאונות דרכים, לא מתחייבת כי לא זוכרת), מצא שהכסא מפסיד לחגורה. כמובן שיצרניות הכסאות יכחישו....
|
תוכן התגובה:
|