פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
3/3/2013 22:26 דרורית אמיתי-דרור מאת:
את מתארת שני דברים שאינם, כמובן, כרוכים בהכרח אחד בשני כותרת:
לגבי שגיאות הכתיב: איבחון (בהקדם) במקום כמו ניצן יכול לתת כיוון.
.
מובן שכדאי וחשוב לדווח ליועצת על שגיאות הכתיב. יש שלער שלפני כל הפנייה לגורם מקצועי היא תפנה לאיבחון - אולי במסגרת משאבי משרד החינוך.

אני מניחה שבבית הספר ערים לעניין שגיאות הכתיב. מה נאמר לכם על כך? לפני הרבה שנים היו מסתפקים בהנחייה להורים לעודד את הילד לקרוא יותר ולתרגל איתו כתיבה ואיות. כיום הגישה אחרת לגמרי. בהנחה שהילד חשוף לספרים ולחומר כתוב - הכיוון אינו להרבות בקריאה (למרות שזה מחמד וטוב - אם זה לא באילוץ אלא כדי ליהנות מהקריאה!)- אלא מאבחנים בעזרת מומחים ללקויות למידה מסוגים שונים.

לגבי הפחדים: מתוך המעט שכתבת קשה להתרשם - ובכל מקרה לא נכון לחפש את מקורות הפחדים ודרך הטיפול רק במסגרת פורום אינטרנט.
כדאי להתיעץ עם יועצת ביה"ס או הפסיכולוגית כדי להעמיק את התמונה ולהבין את מקורותיה וסיבותיה - ולטפל אחר כך עם איש מקצוע (פרטני ואולי בקבוצה) במסגרת שתומלץ לכם.
גם לגבי העניין הזה - אל תחכו. הילד כנראה במצוקה. פנו כבר מחר לאנשי מקצוע בבית הספר (אפשר גם בקופת החולים) שיכוונו אתכם הלאה.חבל להשהות את הדברים.

הקשר בין שני הדברים הוא תחושת המצוקה שעלולה להתגבר ולעבור מעניין אחד שתיארת לעניין השני. כלומר: המצוקה הלימודית (שגיאות הכתיב) עלולה להוליך למצוקה חברתית, לתחושת כישלון ואכזבה, לירידה בדימוי העצמי וכו' - דברים שעלולים ליצור עוד נפח לפחדים. בקיצור: מצוקה היא יצרנית מצוקה טובה מאד...

כיוון שאת מתארת שתי תופעות שיש להן כבר וותק של כמה שנים - אני מרשה לעצמי לחזור ולהדגיש: עיזרו לילד. אל תדחו!
אני בטוחה שאתם ערים ורגישים לדברים ולכן פנית לפורום.

בהצלחה,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
0522322420

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
4/3/2013  13:24 דרורית תודה רבה - מורין


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש