פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
7/11/2002 15:48 כרמית_מ מאת:
זירוז אחרי קיסרי כותרת:
קודם כל, חלק ניכר מהרופאים לא מודעים לסכנות של זירוז לאחר קיסרי - וזו גם הסיבה שכל כך חשוב לי להדגיש את זה. אחר כך טוענים שלנל"ק זה מסוכן, כי הנה, תראו - היה קרע (בעקבות זירוז...). כך שמבחינת בית חולים, בהחלט מזרזים, ואפילו עם אצבע קלה למדי על ההדק.
מבחינת מה עושים אם צריך זירוז: קודם כל, עושים הכל כדי לא להגיע למצב שבו צריך זירוז, וזה אומר את כל הזירוזים הטבעיים (שמפורטים בפורום ואין לי כרגע זמן לפרט), או (לגבי זירוז במהלך הלידה) לידה פיזיולוגית ככל האפשר.
אם בכל זאת צריך זירוז (וזה תמיד עניין של דעה ובחירה, כי יש כאלו שטוענים שאין דבר כזה הריון עודף, וגם הריון של 46 שבועות הוא תקין - ויש גם עדויות כאלו), ניתן לבצע זירוז גם לאחר קיסרי (זה עדיין עדיף על ללכת מראש לקיסרי נוסף) אבל צריכה להיות השגחה צמודה ותשומת לב מיוחדת שלא מתפתח קרע ברחם (ואז זה יהיה ניתוח חירום הכרחי, אם אכן מדובר על קרע ממשי, ולא מה שנקרא "חלון"). זה עדיין סיכון יחסית קטן, אבל גדול בהרבה מאשר ללא זירוז (ובמקרה כזה באמת מוצדק להתייחס ללידה כלידה בסיכון גבוה).

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
7/11/2002  16:02 כרמית-תדה רבה ועוד שאלה-כל מה - דנה השלישית
7/11/2002  17:10 עברתי זירוז בלידה שניה לאחר קיסרי בלידה ראשונה, זה היה בליס, וגם הלידה השניה נגמרה בסוף בקיסרי כי היא לא התקדמה (ל"ת) - שרהש
7/11/2002  21:34 לא יודעת מה המדיניות בבית חולים ספציפי - כרמית_מ
7/11/2002  22:23 שרה-באמת חבל, מקוה שהתאוששת ושלא לקחת את זה קשה מדי. ולכרמית- - דנה השלישית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש