לליאת שלום, אכן שלחו לי לינק לדוא"ל ולהלן תשובתי הניתנת בערבון מאד מוגבל שכן אינני יכול לבדוק את הילד. ברוב המוחלט של המקרים דלקות הגרון אצל ילדים מתחת לגיל 3ץ5 עד 4 אינן חידקיות. יש לעיתים חידקים שגדלים שם כאשר לוקים משטח גרון אך הם אינם אלה שגורמים לדלקת ולחום. יוצא מהכלל חשוב: כאשר יש מישהו במשפחה עם דלקת גרון של סטרפטוקוקוס, יכול אפילו תינוק בן יומו להדבק. בנוסף נזלת (במיוחד שקופה אך לא רק...) ושעול אינם סימנים של דלקת גרון חידקית אלא יותר של דלקת ויראלית. יתכן שרופא הילדים חשב שהתינוק נראה מספיק חולה כדי להתחיל טיפול "ליתר ביטחון". זה דבר מקובל, אך הוא היה צריך לומר לך זאת. למרות שאינני רואה טיפול אנטיביוטי קצר עד קבלת תוצאת משטח כדבר רע בהכרח, הרי, ולפי ההסתיגות במשפט הראשון, אין לדעתי פגיעה בילד ללא טיפול אנטיביוטי.
הייתי בקפריסין בשנת 1991 בשעה שעיראק פלשה לכווית.אף כי היה לחץ שכן השארתי שני ילדים קטנים אצל סבא וסבתא שלהם, הרי נהניתי מאד מהמקום ובעיקר מיושביו הסימפטיים, בעיקר מחוץ לערים הגדולות...
פרופ' שאול דולברג www.babydoc.co.il
|
תוכן התגובה:
|