אז אצלי זה מהתחלה שניים, ועכשיו מתארגנים איך נסתדר עם שלושה (אבל השניים האחרים כבר כמעט בני ארבע, וזה עולם אחר - לטוב ולרע...). מבחינת התארגנות - אני חושבת שהתשובה העיקרית היא זמן - לוקח זמן לעכל ולהתרגל לשינוי. ובמיוחד בשלושת החודשים הראשונים שהם הקשים ביותר ובהם אנחנו מתרגלים לתינוק, והוא מתרגל לעולם... אני מתארת לעצמי שאחרי שלושה חודשים בערך, דברים מתחילים להתארגן יותר בבירור, ואנחנו מסתדרים יותר טוב עם החיים המחודשים שלנו. לא בלי משברים, ורגעים קשים - אבל במרבית הזמן. ויש גם הנאות שאני בטוחה שאין עם ילד אחד (למרות שלא ניסיתי...) - כל הקשר והתקשורת בין הילדים, ביטויי האהבה ביניהם, הם נפלאים.
לגבי החשש מאהבה לתינוק החדש - מישהי אמרה פעם, שעם כל ילד, הלב לא מתחלק אלא מתרחב. אני בהחלט מאמינה בזה. גם ממה שראיתי אצל אחרים. הבעיה היא הרבה פעמים הפוכה: דווקא הגדול, אהוב נפשנו הנוכחי, נעשה פתאום "גדול", ואולי גם נודניק שמפריע לנו בקשר עם הקטן... פתאום אנחנו כבר לא מוצאים סבלנות אליו. לילדים שלי יש אחיינית שגדולה מהם בשמונה חודשים. עד שהם נולדו, היא היתה קטנטונת ומקסימה. כשהם נולדו, פתאום היא נראתה לי כל כך גדולה, עד כדי מפלצתיות. לקח לי כמה חודשים עד שיכולתי בכלל להסתכל עליה. (וגם אז, הייתי עסוקה מכדי להתייחס אליה ממש, אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי).
|
תוכן התגובה:
|