בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון 17

 גרסת הדפסה   
 


                                                                                                    

                     

www.leida.co.il              www.dulot.co.il


[[שם]] יקרה,
 




לפניך גיליון מס' 17 של ניוזלטר לידה ודולות.
 



לפני כשבוע חזרתי מחופשה בת שמונה ימים בברלין. אני והבכור, כמעט בר-מצווה, טסנו יחד עם חברתי ובנה, הצעיר מעט יותר לבקר את אמה, המחלקת את זמנה בין ברלין ואוזדום, אי נופש גרמני, מעין פלורידה של גרמניה, הפופולרי מאד בקרב האוכלוסיה המבוגרת והמבוססת יותר. ארבעה ימים נפלאים בילינו באוזדום, ועוד שלושה נעימים בביתה של האמא בברלין.
 



אוזדום מחוברת למעשה לפולין, הנמצאת 3 ק"מ בלבד מהעיירה הרינגסורף, והגענו לשם בקלילות באופניים ששכרנו, אך משביקשנו לסור אל אדמת המורשת הושבו פנינו ריקם. צריך, מסתבר, ויזה לפולין.
 



מלון הבוטיק  אאורליה http://www.aurelianet.de/index.html שבאוזדום שוכן על חוף הים בעיירה הרינגסדורף, ומגיש את ארוחת הבוקר הטובה ביותר שטעמתי אי פעם. הדגים המעושנים, בהם מתמחים דייגי העיירה, טריים ונימוחים, ומשכיחים את סטירת המליחות הצורמת ותמצית העישון המלאכותית המאפיינת במקומותינו את הנתחים האומללים הנמכרים כשווים משקלם בזהב. הסוויטות שונות זו מזו ומעוצבות נהדר. הצבע הצהוב, בגוון עמוק ומיוחד, מעטר ברכות את הקירות.
 



ספא המלון נהדר ופרטי באמת, ומבוסס על שימוש עצמי במתקניו. תציצו ב'וולנס' אם תרצו באתר המלון. חוויית הים בעיירות שלחופי האי אוזדום שונה לחלוטין. האויר לא לח ולא מלוח, וכסאות רוח (תציצו באונליין שופ, באמצע משמאל, הקופסאות הלבנות המשונות האלו שנראות כאילו נלקחו מסדרת המופת 'האסיר') מפוזרים על החול הנקי והקריר. מי שרוצה ליהנות מאוזדום במחיר מגוחך יכול ליהנות מאכסניית הנוער היפהפיה Jugendherberge Heringsdorf http://www.jh-heringsdorf.de/ במחירים שבין 10-25 אירו ליום.
 



אני יודעת. יוגנד. גרמניה. גרמנים. כמה מאיתנו אינן מוכנות שכף רגלן תדרוך על אדמת גרמניה אלא בטרנזיט כפוי, וגם אז, משתדלות שלא לנשום כמעט את האויר. נוח כשסכנה איומה עטופה בתוך אריזת הנוחות של 'עבר' ו'היסטוריה', כאילו שעכשיו אנחנו יודעים ממה להיזהר ושנית לא ניפול. קדחת. כל דרמה של הרג מתחילה בכתובת על הקיר, אך היחד מביס את ההגיון ומוליך את הצאן. 'אני תמיד הוגן', אומר המוות ב'גנבת הספרים' של מרקוס זוסאק. ב'עולם הסוף' מתאר אופיר טושה גפלה עולם פנטסטי פוסט מורטום. כיף למי שטרם קראה. (כן, זו המלצה, כמובן, בעונג גדול).
 



תיכף מתחיל פסטיבל מצעד החיים. מאות שביעיסטים סמוקי לחיים זהבות קולגן ותאבי שמחת חיים יעלו על טיסות בוקר מוקדמות מדי לפולין. שם יצעדו במיצג הדמוגרפי המגוחך בעולם, יזילו דמעה מתבקשת, ויחזרו בטיסת לילדה מאוחרת מדי, לועסים במיאוס את כריך הגבינות האיום ונורא, המוגש לוהט בצלופן כארוחת לילה חמה בארקיע. עוד חווית נעורים משכרת באמתחת ההיסטוריה האישית שלהם. ומאחורי עיני נשמתם הבורקות חרותים הירוק העז של הדשא האירופי, וחדוותם החצופה של עצים תמירים, המצטופפים באובך כחול שעולה מאדמה שיכורה ממים צוננים.
 



לכאורה, אין פה שום קשר לענייני הריון, לידה, ליווי בלידה והנקה. למעשה, ומתחת לפני השטח, אירופה והמלחמה ההיא, גם היא, רוחשים לנו מתחת לפני הדם. עוולות המלחמה מתגלגלות כרעם נורא ללידות שלנו, דור שני ושלישי, מטפטפות לתוך האגן ומכווצות רצועות נסתרות. לוחשות כרוחות רעות ביערות הרקמה של הגוף האנושי. מפתלות שרירים ובני שרירים, מכופפות מפרקים זעירים, מותחות מיתרי גידים דקיקים עד להתפקע, ויוצרות את סכיני החרקירי שאנו הנשים יודעות כל-כך טוב להפעיל כנגד עצמנו. דר' נגה קינברג, רופאה מדיצינית בעבר וכיום מטפלת הוליסטית האירה את עיני שלכלי הנשק הללו יש שם. קוראים לכל אחד מהם אוטואגרסיה. בשנה האחרונה למדתי שהכירופרקטיקה יכולה לפרק חלק מנזקי השימוש בנשק העצמי. על אחת כמה וכמה בממלכת השרירים והגידים של האגן, בעיקר בכל הקשור בלידה. ומהי הלידה לעיתים אם לא מחזה בלהות של אשה המותקפת באלימות מבפנים בידי גופה היא, סכיני צירים המעוצבים בדמותם הייחודית של פחדיה, מכאוביה, אשמותיה, התניותיה, תבנית נוף אילן היחסות שלה.
 



בעודי כותבת שורות אלו נזכרתי בקושי ההסתגלות העיקרי שחוויתי בעקבות החזרה מהנסיעה. תאמינו או לא, לא הבל הלחות המעלף, לא השלף הצהוב בצדי הכבישים וגודש הסלאמס השקופים, אלא עניין איכות הסביבה והמיחזור הם שהיכו בי כברק בנסיעה הזו. כששהינו בברלין, הסתובבתי כמעט יומיים עם קופסונת מיץ התפוחים הריקה בתיק. פשוט לא מצאתי עבורה פח נכון.
 



בביתה של האימא של חברתי לא היה פח. מספר קרטוני חלב ריקים שנשטפו ונגזרו בקדקודם, הפכו לפחים קטנים וייעודיים. אחד אורגני למיחזור בחצר, שני לניר, שלישי למשהו שלא הצלחתי להבין עד עצם היום הזה, ועוד שקית לזכוכית ונוספת לפלסטיק. האם קרטון מיץ תפוחים שדפנותיו הפנימיות מצופות אלומיניום שייך לפח הניר או למתכת? מסתבר שלניר.
 



מלאכת השימור של איכות הסביבה נעשית בקפדנות ייקית על ידי הגרמנים, שכידוע, יודעים את העבודה. עם הקניה הראשונה שלי בסופרמרקט, נצבט לבי לנוכח חגיגות הפלסטיק והקרטונים. הגרמנים אשכרה מביאים שקית בד מהבית לקניות, או משלמים שלושה שקלים (קנס?) על רכישת שקית בסופר. שקיות האיסוף של ירקות ופירות מהדוכנים דקיקות וארוכות אזניים, כך שחלק גדול משטח הפנים שלהן נחסך.
 



מה אנחנו יכולות לעשות במדינתנו הקטנה והמו(ת)קפת אם בכלל?.. גמעתי את שבע עשרה הפסיעות המפרידות בין פינת העבודה שלי לבין זו רוני, ומצאתי אותו שוקד על הניוזלטר שלו. 'זה לא שאני חובב קונספירציות, כמו שאת יודעת', אמר המין החזק והיפה, אם לנקוט בפרפראזה על דבריו של יאיר לפיד, 'אבל לכי תדעי. אולי עניין הפלסטיקים הוא זניח יחסית למזהמים כבדים באמת כמו כלי הרכב, והקמפיין הציבורי של המיחזור נועד בעיקר לצרכי תדמית והטיה. ולא שזה אומר שצריך להמשיך עם אורגיית הניילונים'.
 



מדהים מה יש באירופה הזו, באדמה העשירה והלחה והשחורה שלה, באויר הצלול. בארץ, גם בימי סגריר, השיער נעשה שומני, בית השחי 'ריחני' והעור עצבני, במהירות שאני מעריכה אותה כגבוהה פי שלושה משהדבר מתרחש שם. לא שלא השתמשתי במקלחת הנפלאה, עזת הזרם ונטולת הכלור, ובתדירות סבירה, אלא שלא הרגשתי שאני חייבת. ואכן, עורם הצח של בני אירופה נקי יותר, חופשי יותר מחתימת המרור בין הגבות ובצדי האף, קומתם זקופה יותר, ונראה שגופם משתמר לאורך שנים רבות יותר. חבר'ה, אם יש לכם הזדמנות, צאו לשאוף קצת אויר... וגם ברלין, אם תשאלו, מצוינת. יש בה הכל, ורוב הסיכויים שהתשובה לשאלות ספציפיות יותר, היא כן, יש גם את זה.
 



ולעניינים מקצועיים. בתחילת החודש החולף ערכנו גילה רונאל ואני מפגש הכנה לכנס היסוד של ארגון הגג של הדולות בדיאדה. היה מוצלח מאד. בתום הרצאה מרתקת של הכירופרקט דר' רונן מנדי בנושא 'תנאים אופטימליים ללידה פיזיולוגית בראי הכירופרקטיקה', העלינו גילה ואני את הסוגיות המרכזיות בעינינו בנושא. בעיקר התמקדו הדברים והדוברות בשאלות 'ארכיטקטוניות': 'תכנון ועיצוב' דמותו של הארגון כמהות וכישות, קביעת 'גודל שטח' הגג וכפועל יוצא גם זה של 'הדירות' שמתחתיו, 'הנדסת' שיטת הבניה הייחודית - גג תחילה, וקביעת ייעוד בתכנית שלבים.
 



הדיון היה פורה וקשוב. מעגל סגירה נעים וענייני נעל את הערב ובסופו התנדבו דולות לא מעטות לקחת על עצמן משימות לקידום הארגון, שיושק רשמית בתוך השנה הקרובה. לצערי, לא ערכתי רישום של דברי הטעם הרבים שהושמעו, אך ככל שהתקדם הערב התבהרה התמונה. ארגון הגג יוקם בגרסה הרחבה של ' ארגון הגג למקצועות הליווי וההדרכה בלידה ובמעגל החיים' שהביסה בנקודות את הגרסה הרזה יותר של 'ארגון הגג של הדולות' בלבד. בשלב הראשון תתמקד העשייה בנושא ההכרה במקצועות הליווי מסביב ללידה, פחות במקצועות ההדרכה, הוותיקים והמבוססים יותר יחסית. ההכרה תורכב משלושה נדבכים עיקריים: הכרה פנימית של ארגון הגג במוסדות המכשירים דולות בישראל, הכרה מקצועית של הארגון בדולות הבוגרות ובדולות החדשות, והכרה חיצונית ממסדית ובינלאומית.
 



ראשית, לעניין ההכרה הפנימית של הארגון במוסדות המכשירים דולות ומדריכות להכנה ללידה והנקה בישראל. כמקובל בשלב ההתהוות של ארגון מקצועי, נאגד באופן גורף ואוטומטי את כל המוסדות המכשירים כיום דולות ומדריכות בישראל, כמוסדות המוכרים להכשרת דולות, מדריכות להכנה ללידה, ומדריכות להנקה, כמו גם את בוגרותיהן שעמדו בהצלחה במבחני הגמר ובמטלות, וזכו בתעודה מקצועית מטעם המוסד בו למדו.
 



שנית, עניין ההכרה המקצועית של הארגון בדולות החדשות שיסיימו את לימודיהן במהלך שנת 2008 והלאה.  לטעמנו, הכרה מקצועית הולמת חייבת להיות מותנית בעמידה במבחן מקצועי ארצי, שיישר קו עם הסטנדרטים המקובלים בעולם. פניות ששלחתי למוסדות מובילים בעולם יניבו פרי בקרוב, כך אני מקווה, ולקראת אמצע שנה"ל הקרובה, נזמין את נציגי בתי הספר להשתתף בחיבור המבחן המקצועי הארצי.  שמות העומדות במבחן יפורסמו כרשימה המוכרת על ידי ארגון הגג, כמו גם שמות הבוגרות עד היום.
 



הנדבך השלישי המשלים והמתבקש, יהיה כמובן ההכרה הממסדית. אך ראשית, נתמקד בשני נדבכי ההכרה הראשונים, שיציבותם היא תנאי הכרחי לבניית הנדבך השלישי.
 



עד כאן ענייני הארגון. ולפני שנפנה למאמרים החדשים, ברצוני להזמינכם להשתתף ביום הפתוח החוויתי שנקיים אהובה הילה חן, סיון אופירי ואני מחרתיים, יום רביעי, 5.9 משעה 10:30 בבוקר בביה"ס אמנות הלידה ודולות בסמינר לוינסקי, לקראת פתיחת שנת הלימודים באוקטובר. ביה"ס, אותו הקמנו, מציע קורס משולב להכשרת מדריכות הכנה ללידה ודולות בשנה אחת. הרשמה אצל רכזות הקורס: סיון אופירי 054-5820810  ואהובה הילה חן 050-684859. יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל. פרטים נוספים על היום הפתוח וביה"ס כאן:http://www.leida.co.il/school/
 



ועתה, למאמרים החדשים.
 



עינת אהרון ואנא פרס פינקלשטיין, מלוות לאחר לידה (דולות פוסטפרטום), מציגות עבודה מרתקת שכתבו במסגרת לימודיהן, בנושא 'האם קיימת התייחסות רגשית שונה של אם לתאומים פגים בין התינוק הבריא לתינוק החולה/מאושפז?'. מה קורה בפוסטפרטום מורכב שכזה? בעיקר תחושה של הזנחה של אחד התינוקות על חשבון אחיו, כאשר לפעמים תחושה זו מופנית כלפי הילד המאושפז ולעיתים כלפי הילד הבריא בבית. איך מתמודדים עם ההלם, ההכחשה, האשמה, הכעס והדיכאון, וכיצד תומכים ביולדת? קראו עוד אודות פוסטפרטום בהורות לתאומים פגים כאן: http://www.dulot.co.il/einataharon/show_top.asp?link=2
 



מאמר שני, פרי עטה של המיילדת נעמי נואה, מציג את לבטיה של המיילדת לאורך שנות עבודתה, לאור התמורות שחלו במקצוע המיילדות בישראל בשני העשורים האחרונים. קראו עוד אודות אכזבתה של המיילדת מהמערכת והפיכתה למיילדת עצמאית, במאמר 'ממיילדות לכסוי תחת ובחזרה, או מי מגן על החיץ של מי?' כאן:http://www.leida.co.il/naomi/show.asp?art=9&t=l
 




מאמר שלישי, שכתבה נועה ברקת לקראת ראש השנה, עוסק בהיבטים הפילוסופיים של ראשית העולם והאדם. "סיפור הבריאה הוא סיפור על פיצול, הפרדת כוחות, מפגש ופרידה. הביצית גדולה.. איטית להחריד, כמעט פסיבית, חורגת מהשחלה ומטלטלת בכבדות לעבר החצוצרה. היא לבדה, עתיקה, זקנה, היא קיימת מאז ומעולם או לפחות מאז החודש הרביעי לחייה של האם.. הזרע אף פעם איננו לבד, הוא מוקף באלפים, מיליונים של חבריו והוא חדש, צעיר, רק נולד.. הוא מהיר, זריז, מצליף בזנבו כמשוט כדי להגיע הרחק הרחק, מעבר לים הרחם הגדול, אל ההסתעפות הרחוקה אי שם במעמקים." קראו עוד במאמר 'ראש השנה ובריאת האדם' כאן: http://www.leida.co.il/noabareket/show.asp?art=6&t=l  
 



מאמר רביעי מאת גיל מאור, יועץ מומחה להפרעות קשב וריכוז (ADHD) עוסק בהפרעות קשב ובתסמיניהן המוקדמים ביותר, החל בבריון, דרך הלידה, הינקות המוקדמת והילדות. ביטוייה של הפרעת הקשב ניכרים בכל מחזור החיים והיא מאפיינת כ 10% מכלל האוכלוסייה, ובשכיחות גבוהה יותר בקרב בנים. בכל קבוצת גיל מתקיימים מאפיינים ייחודיים. ניתן לראות מגמה שעם העלייה בגיל, קיימת ירידה בהופעת התסמינים מהתחום ההיפראקטיבי ויש עליה בהופעת תסמינים פנימיים של הרס (דיכאון, מצבי רוח וכדומה). מכאן חשיבות האבחון המוקדם. קראו עוד במאמר  'הפרעת קשב וריכוז - סימנים בגיל הינקות והילדות המוקדמת' כאן: http://www.leida.co.il/page.asp?id=99102
 




עד כאן סקירת המאמרים החדשים, ועכשיו ללוח אירועי החודש הקרוב.
 



אירועי חודש ספטמבר 2007
 



קורס להסמכת דולות ייפתח ביום ב' 3.9.07 במרכז דבש מסלע. הקורס כולל לימודים פיזיים, נפשיים ורוחניים, בדרך חווייתית וייחודית (שיטת ימימה), המעניקה כלים מקצועיים ללווי תהליך הלידה בשיטת החשיבה ההכרתית. הקורס יתקיים בימי שני, לאורך 25 מפגשים. המחיר 5500 ₪. הקורס יתקיים במושב קשת שברמת-הגולן. בפברואר 08 יפתח קורס נוסף בירושלים פרטים והרשמה 04-6961646
 



ערב מבוא לקורס דולות-תומכות בהריון ולידה עם רונית ספראי קופליס שייפתח בנובמבר ייתקיים ביום שני ה-3.9.07 בשעה 19:30 בערב ב"גאיה מקום להיוולד". בקורס תרכשי אמונה, תצברי ידע שיועבר ע"י המרצים המובילים בתחום, תעברי תהליכי התבוננות ותגיעי לתובנות והסכמות משלך, תקבלי ותתני טיפול. בסופו של הקורס תוכלי לצאת למסע התמיכה ולחוש בביטחון את צרכיהם הבסיסיים של האישה ובן זוגה ולספק את התמיכה הנדרשת להם. מפגש היכרות נוספים יתקיימו ביום ראשון 9.9.07 בשעה 9:30 בבוקר וביום ראשון 7.10.07 בין השעות 9:30-15:30. על סדר היום: שיחה אישית עם כל אחת, רישום, מעגל היכרות, קבלת מערכת הלימודים והרצאה קצרה. לפרטים נוספים ניתן לפנות:  אורנית 054-7722604 יש לתאם הגעתכם מראש.
 



סדרת מפגשי צמיחה לדולות עם קרן גדסי פרידמן  תיפתח ב 4.9 בסטודיו של קרן במושב מאור. במסגרת הסדרה, ייערכו סדנאות לדולות אחת לחודש. הסדנה הראשונה  בנושא 'זמן' תיערך ביום שלישי 4/9/07  09:30-12:30. הסדנה תעסוק במושג 'זמן' בלידה, 'זמן' בעבודתה של הדולה ובהתמודדות האישית שלה עם נושא ה'זמן' בחייה. עלות  כל סדנה 100 ₪.  השתתפות בתאום מראש. תאריכים ופירוט תוכן הסדנאות נמצאים  גם ב- http://www.dulot.co.il/kerengadasi   אשמח לתת פרטים נוספים והוראות הגעה  בטלפון או במייל. להתראות! קרן פרידמן-גדסי שירות דולה, הכנה ללידה, עיבוד וריפוי חוויות לידה, ייעוץ אישי והרצאות לאנשי מקצוע 7986902-050 kerenfg@bezeqint.net
 



מפגש היכרות לקראת פתיחת קורסי מדריכות ריפוי עצמי ולידה קלה בשיטת קיי שייפתחו באוקטובר, יתקיים ביום ג' 4.9.07 בכפר סבא. הקורס מיועד ל(א)נשים מתחומי הגופנפש, ההריון והלידה (מיילדות, דולות וכו') וכן למי שהתנסו בעצמן בשיטת קיי. קבוצות קטנות. 40 מפגשים בשעות 10:00-15:00. בין נושאי הלימוד: - לידה קלה, ניהול כאב, שינויים של דפוסי חשיבה והתנהגות, ניהול מתחים, יצירת מציאות חיובית, ניתוח הגורמים לדפוסי המחשבה וההתנהגות ושינוי עמוק שלהם, כולל היפוך עוברים, VBAC וריפוי טראומת לידה. קורס בעין השופט (15 דקות מהקצה הצפוני של כביש 6) נפתח ביום ה' 11.10.2007 קורס בכפר סבא (10 דקות ממחלף חורשים בכביש 6) נפתח ביום א' 7.10 או ביום ג' 9.10.2007.לכל שאלה תשובה: תמר עילם 054-4776791 thmrgndn@yahoo.com
 



יום פתוח של ביה"ס אמנות הלידה ודולות לקראת פתיחת הקורס המשולב להכשרת דולות ומדריכות להכנה ללידה בשנה אחת יתקיים ביום רביעי 5.9 בסמינר לוינסקי בת"א. ביה"ס 'אמנות הלידה ודולות' פותח בשנה"ל תשס"ח 2007-8 קורס ייחודי מקיף ואיכותי להכשרת דולות ומדריכות הכנה ללידה בשנה אחת. הקורס ייפתח ב-17 באוקטובר ויועבר על ידי מיטב המרצים ומקצועני הלידה המובילים בישראל. שיטת הלימודים ייחודית ומאמנת לתוצאות מהרגע הראשון. על סדר היום: מעגל היכרות, הצגת שיטת הלימוד הייחודית ותכנית הלימודים, שאלות ותשובות. כיבוד קל ושתיה. הלימודים יתקיימו בימי ד' בין השעות 9:00 עד 15:00, במשך 40 מפגשים. הירשמו ליום הפתוח שלנו ונשמח להכיר! ההרשמה אצל רכזות הקורס אהובה הילה חן 050-6848590 וסיון אופירי 054-5820810 פרטים נוספים בנושא הרשמה, שכ"ל ועוד באתר האינטרנט שלנו.
 



הקרנת הסרט הדוקומנטרי דיאלוג לידה של מירי אורמן ועמית מילר תתקיים ביום שבת, ה- 8.9.07 בשעה 14:00 בסינמטק ת"א. הסרט מלווה את מירי ועמית במהלך הההריון רצוף השאלות התהיות ועד לידתה של מיקה בלידת בית. רחוב שפרינצק 2 ת"א (פינת רחוב הארבעה) כרטיסים בקופות 03-6060800 או דרך האתר www.ticketnet.co.il
 



'מאין באתי ולאן פני' היא סדנת זמן עיון פנימי, לקראת השנה החדשה. הסדנא תתקיים בתאריכים 7.9-8.9 ימים חמישי ושישי לפני ראש השנה ב"גאיה מקום להיוולד" בהנחיית איל ורונית קופליס מרפאים ומלווים תהליכי לידה. מה עלי לנקות ומה להביא אלי. הסדנא מיועדת למטפלים ומטפלות מכל תחומי שנת הלידה. כמטפלים בשנת הלידה אנחנו חווים פעמים אין ספור את פחד המוות ולידה מחדש. בדיוק בזמן חשבון הנפש של מה היה השנה ולאן פנינו לקראת השנה החדשה, נפגש לשחרור הישן ותכנון החדש. עיקר התכנית: עיון פנימי במדיטצית דמיון מודרך, התעוררות בתנועה וקול, טכס היטהרות וריפוי הטמסקל, רפואת ההולודינמיקה ושירותה בהזרמת תהליך הלידה מחדש ומסע חזון לשנה הבאה במדיטציה בליווי התוף האינדיאני. לפרטים נוספים והרשמה לפנות לאיל:052-2588021, אורנית: 054-7722604
 



מפגש סתווי לקראת ראש השנה עם נועה ברקת יתקיים ביום ראשון  9.9.2007 בביתה של מינדי לוי בבית לחם הגלילית. "אני מזמינה אתכן למפגש נשים סתווי שבו ניפרד מהשנה החולפת ונתכונן לשנה החדשה. למפגש יהיו שני חלקים: בחלק הראשון נתבונן על השנה שחלפה - הבטחותיה, אירועיה, המפגשים שהיו לנו, החלטות שעשינו. נלמד ונבין את מה שעדיין מוטל עלינו לעשות וניקח אותם איתנו הלאה. ואז - נשחרר ונסלח - לעצמנו, לחיים ולאנשים אחרים. בחלק השני - נברך את מה שמבקש להתגשם - אפשרויות חדשות, כיוונים, משאלות וחלומות. המפגש יימשך כשעתיים וחצי. עלות המפגש - 45 ₪, כולל כיבוד קל ושתייה. יש להירשם מראש. לפרטים: נועה ברקת noa@adama.info 04-9059353 052-4317501
 



יום העשרה בנושא דיכאון לאחר לידה, עם רחל דדון ורבקה לבקוביץ' יתקיים ב-9.9.07 בין השעות 9-15:30 במלון גינוסר. בתכנית: הצגת כלי לאבחון דיכאון לאחר לידה, משבר כהזדמנות לצמיחה ולהתחזקות, שינויים פסיכולוגיים בהיריון בלידה ולאחריה. מנחות את יום ההעשרה רבקה לבקוביץ: פסיכותרפיסטית ומטפלת משפחתית מוסמכת. מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, שרותי בריאות כללית מחוז צפון. רחל דדון:M.A. במינהל מערכות בריאות. מנהלת סיעוד במינהלת העמקים מחוז צפון, משרד הבריאות, מרכזת איתור דיכאון לאחר לידה. פרטים בטל'  04-6961646
 



ערב מדרשדיאדה בנושא "הרת עולם" יתקיים ביום שני, 10.9.07 בשעה 20:30, ב'דיאדה' ת"א. על הפרק: ראש השנה - חג ההריון והלידה מנקודת מבט נשית איך נוצר החג, אילו תכנים ומשמעויות הוא צבר במשך השנים ואיך הגיע עד הלום. יחד נקרא על סמלים של נשיות וחוויות של נשים בטקסטים המרכזיים של ראש השנה: בתנ"ך, במחזור, בפיוטים ובשירה העברית. מנחה: אורנה פילץ. מלמדת טקסטים יהודיים שלומדת לקראת הסמכה לרבנות. לפרטים והרשמה - דיאדה ת"א 03-5244484
 



קבוצת לימוד ומפגש בנושא הביוגרפיה של האימהוּת עם נועה ברקת, יועצת ביוגרפית, כותבת ועורכת, מחברת ספרים, מיוזמות ומקימות פרויקט "אם לאם בקהילה" ו"הבית הפתוח", וחוקרת את תחום האימהוּת, תיפתח באוקטובר בהרדוף. שיעור ראשון חינם יתקיים ב-16.9 בהרשמה מראש. הקבוצה עוסקת בחקר הדרך שעוברת האם, החל מלידתה-שלה, דרך לידות ילדיה וכלה ב"לידות" מקצוע, יצירה ויוזמה. עוד במפגשים: חוקי ההתפתחות הביוגרפיים, אנתרופוסופיה והגותו של דר' רודולף שטיינר, הבנת תהליכי ההיריון והלידה בגוף, נפש ורוח ועוד. הקבוצה נפגשת בימי ראשון בין 20:00-10:00 בבית לחם הגלילית, במהלך שנת הלימודים (אוקטובר 2007 עד יוני 2008). ופתוחה לאימהות בשלבים שונים של דרכן. להרשמה ופרטים: נועה ברקת  04-9059353, 052-4317501 noa@adama.info
 



קורס מדריכות הנקה של בתיה דיויס ייפתח בספט' באס"ה ובחיפה. הקורס כולל לימודים תיאורטיים ומעשיים ונמשך על פני שנת לימודים שלמה (ספט' עד יוני). השנה נפתח הקורס בבית החולים אסף הרופא במרכז הארץ ובבית החולים בני-ציון (רוטשילד) בחיפה, לצפוניות. הקורס מיועד לרופאות, אחיות, מיילדות, מכינות ללידה, דולות, מלוות אחרי לידה, נשים מתחום הרפואה המשלימה ואמהות. עלות: 6000  ₪. לפרטים 02-5853588
 



קורס מדריכות פעילות גופנית לנשים בהריון ונשים אחרי הלידה, ייפתח בחודש ספטמבר במכון וינגייט. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בעלי רקע במיילדות (מדריכות הכנה ללידה, תומכות לידה, מיילדות) המעוניינים לקבל ידע להפעיל נשים בהריון ונשים לאחר הלידה. הקורס מרוכז וכולל 7 מפגשים  בני 4 שעות. עלות הקורס 800 ש"ח. פרטים נוספים: שלומית רייפמן לויצקי   8802201- 050 המרכזת בוינגייט גם את הקורסים להכשרת תומכות לידה ומדריכות להכנה ללידה, הכשרת מדריכות להתעמלות להריון ולאחר הלידה shlomitr@013.net  
 



קורס מדריכים להתעמלות בהריון ולאחר לידה ייפתח בוינגייט בספטמבר. תכני הקורס: אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האישה בשנת הלידה, פיזיולוגיה של המאמץ בהריון, חשיבות הפעילות הגופנית בהריון ולאחר הלידה, השפעת הפעילות הגופנית על האישה ההרה והאישה אחרי הלידה, הכנת הגוף לתהליך הלידה, טכניקות להתמודדות עם הלידה באמצעות תנועה, תרומת הפעילות הגופנית בהריון ללידה טבעית ולידה פעילה, יציבה בחיי היום יום בהריון ולאחר הלידה, צרכים גופניים מיוחדים בהריון ואחרי הלידה, פעילות גופנית המותאמת לאזורי הגוף השונים בהריון, שיקום הגוף לאחר הלידה באמצעות פעילות גופנית, התמודדות עם העומס הגופני הכרוך בטיפול בתינוק - עצות להקלה, יציבת התינוק בשנת חייו הראשונה. הקורס יתקיים בימי ד' בין השעות 08:15-11:30  (08:15-09:45 התעמלות להריון; 10:00-11:30 קבוצות שרירים ותרגילים) השתתפות ב - 4 ימי עיון במועדים שיפורסמו במהלך השנה . סה"כ 152 שעות לימוד. הקורס מיועד למורים לחינוך גופני, למדריכי כושר, לפיזיותרפיסטים, למדריכות הכנה ללידה ודולות בעלות הכשרה בתחום הפעילות הגופנית,  למיילדות.  רכזת הקורס שלומית רייפמן - לויצקי shlomitr@013.net
 



אוקטובר
 



קורס הכשרת מנחות "אם לאם" בקהילה שלב א' ושלב ב' ייפתחו בנובמבר במכללת אורנים - שדמות. קורס שנה א' - תוכנית לימודים "אם לאם בקהילה" - בסיסית ליווי והנחיית אמהות אחרי לידה. מיועד לנשים השואפות להעמיק את הבנתן בתחום ומעונינות ליזום מכרזי תמיכה ולנשים העוסקות בהנחיית קבוצות, במקצועות טיפוליים, בחינוך ובעבודה עם אימהות לפני ואחרי לידה. הקורס יחל ב 11.11.07 ויסתיים ב 15.6.08 ויתקיים בימי א' בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים. תכנית שנה ב' כוללת כלים ישומיים לליווי והנחיית אימהות אחרי לידה, ומיועדת לבוגרות קורס רכזות "אם לאם בקהילה", בוגרות קורסי הנחיית אימהות ותינוקות, ובוגרות קורס ליווי לנשים אחרי לידה. הקורס יחל ב 12.11.07 ויתקיים בימי ב' אחת לשבועיים, בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים.
 



נובמבר
 



קורס שנה ב' בקורס "אם לאם בקהילה", עם דפנה נוימן באורנים ייפתח ב12.11.07. הקורס מיועד לבוגרות קורסים "ליווי והדרכת אמהות אחרי לידה", או "הנחיית קבוצות אמהות ותינוקות" במסגרות שונות, בשנים האחרונות. מטרת תוכנית הלימודים להעשיר בתחומי ידע רלוונטים ובעיקר ללוות את המשתתפות בהדרכה ובהקניית מיומנויות בצאתכן לשטח לעבודה עם אמהות אחרי לידה: באופן פרטני (1:1), באופן קבוצתי, או דרך פרוייקטים אחרים בקהילה. אנא, שימו לב, מטרת התוכנית היא להוות בית, מסגרת ותמיכה כך שתוכלו לצאת וללוות אמהות אחרי לידה באופן המקצועי ביותר, והנכון ביותר עבורכן. במידה ואתן מעוניינות לקבל פרטים נוספים, להתייעץ או להתלבט, אתן מזומנות להתקשר אלי (טל מגד): 054-5855744, וכמובן להתקשר לדפנה נוימן:  0506593081 (להרשמה גם).
 



קורס דולות לאחר לידה (16 פגישות) יתקיים בימי חמישי החל מ - 1.11.07 בדיאדה. מנהלת מקצועית: גילה רונאל רכזת בפועל: נירית אוליבקוביץ. ליווי נשים ומשפחות, בימים הראשונים שלאחר הלידה. הקורס יעניק כלים להבנת התקופה שאחרי הלידה אצל האם, הרך הנולד והמשפחה, יציג אמצעים מעשיים ורגשיים למתן התמיכה הרצויה בזמן הזה, ויאפשר הבנה עמוקה ויכולת התמודדות עם השאלות והאתגרים החדשים. לפרטים, קביעת ראיון קבלה והרשמה - דיאדה ת"א 03-5244484
 



קורסים להכשרת דולות פוסטפארטום והנחיית מעגלי אימהות עם רונית ספראי קופליס יחל בנובמבר ב"גאיה מקום הליוולד". הקורסים מיועדים לכל אישה אין צורך ברקע טיפולי קודם. בתוכנית הלימודים העמקה פנימה לתמיכה במשפחות המתהוות, כיבוד הבית של כל אחת ואחת והדרכה לחיים זורמים עם תינוק בבית. בין נושאי הלימוד: הולודינמיקה, החייאת ילוד, עיסוי ויוגה לתינוקות, הנחיית בעגלי אימהות, נושאי אם ילוד לאחר לידה ועוד נושאים רבים בתחום. לפרטים נוספים ניתן לפנות: רונית 052-8491616, אורנית 054-7722604.              
 



במדור האירועים שבאתר לידה, תוכלו למצוא עוד מידע רב על שפע האירועים, ההעשרות והסדנאות המתרחשים בחודשים הקרובים מסביב ללידה בישראל.
 



בנוסף, מזכירה למי שטרם ביקרו במדור ההורדות של אתר אמנות הלידה שהקבצים הבאים ממתינים לכם להורדה חינם בקישורים הבאים: אמנות הלידה - הספר   אמנות הלידה - התקליטור   הקיסרי, לידה יוצאת דופן - הספר  מחושך לאור - חוברת הפוסטפרטום  תינוק חדש- מלידה ועד חודשיים  מנשאים - המדריך המלא לבחירת מנשא לתינוק    'הצעד הבא'- הספר.
 



כ"כ מזכירה שמדריכות הכנה ללידה ודולות שטרם קיבלו אתר מתארח חינם במתחמי 'פגוש את הדולות' ו' פגוש את המדריכות' באתרים מוזמנות לפנות אלי במייל ולקבל בתוך יממה את המפתחות. אם ברשותך מאמרים מעניינים שכתבת או עבודות מעניינות מתקופת ההכשרה אשמח לפרסמן.
 



ועתה, כמובטח, למתכון המפתיע והמצוין של עופרי זוטא שפית ודולה. והיום, לרגל החג הממשמש והקרפיון שבצדק חושש, תשובה מנצחת לגפילטע פיש.
 




קציצות דג ברוטב פלפלים קלויים ולימון כבוש / עופרי זוטא
 



8 מנות
 



800 גרם דג בס נקי מעצמות, טחון
 



1 בצל בגודל בינוני, קצוץ קטן
 



3 שיני שום כתושות
 



קליפת לימון מגוררת
 



1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
 



2 כפות שמן זית
 



קמצוץ הל טחון
 



1.5 כפיות מלח
 



ההכנה:
 



+ חותכים את הדג גס, כך שיוכל להיכנס למעבד המזון.
 



+ טוחנים את הדג בעזרת "פולסים" קצרים (כ-6 פולסים בערך), נזהרים לא להפוך את הדג למחית.
 



+ מעבירים לקערה
 



+ אופציה 1 - לקצוץ במעבד המזון את הפטרוזיליה, שום, ושמן הזית. להוסיף לדג הקצוץ + שאר המצרכים ולערבב היטב.
 



   אופציה 2 - להוסיף לדג הקצוץ את שאר המצרכים קצוצים ידנית. לערבב היטב.
 



+ לתת לתערובת לנוח כ1/2 שעה.
 



+ במחבת רחבה, מחממים מעט שמן זית. צרים קציצות בגודל שמעט גדול יותר מכדור פינג-פונג, ומטגנים כ-2 דקות כל צד, עד לקבלת קציצה צרובה קלות.
 



+ מעבירים לרוטב החם, ומבשלים 20 דקות על אש נמוכה.
 



לרוטב:
 



2 כפות שמן זית
 



1 בצל, חתוך לחצאי פרוסות
 



4 פרוסות או רבע כוס לימון כבוש קצוץ גס
 



2 כוסות עגבניות טריות בשלות, קלופות וחתוכות גס (כ- 3 עגבניות)
 



3 פלפלים קלויים חתוכים גס
 



2 כפות לימון
 



1.5 כוסות מים
 



2 כפות רסק עגבניות
 



1 כפית פפריקה מתוקה
 



קמצוץ צ'ילי
 



3/4 כפית מלח
 



ההכנה:
 



+ בסיר רחב, מחממים מעט את שמן הזית.
 



+ מוסיפים את הבצל ומזהיבים.
 



+ מוסיפים את הלימון הכבוש, הפלפלים הקלויים והעגבניות. מערבבים היטב. מנמיכים ללהבה קטנה, מבשלים כ-10 דקות, עד לקבלת רוטב סמיך.
 



+ מוסיפים: מיץ לימון, מים, רסק עגבניות, תבלינים ומלח. מערבבים היטב.
 



ממשיכים לבשל כ-10 דקות.
 



ועוד מיצירותיה של עופרי, מתכון שהותיר את משתתפות פורום לידה פעורות פה ורעבות לעוד מעוגת הביסקוויטים המדויקת של זוטא כאן: http://www.leida.co.il//reply.asp?rep=425175
 



 
 



עד כאן המתכון, ותיכף מסתיים הגיליון להפעם. בתחתיתו, כאמור, קופונים בלעדיים לגזור ולממש עד סוף החודש. תודה לכותבים על הכתיבה, ולך על הקריאה. אם גיליון זה עשוי לעניין מי ממכרייך, אנא קדמי אותו אליו.
 




ולפני שניפרד, ברכת שנה טובה, בטוב טעם, שקיבלתי השבוע מאיריס יוטבת. איריס שמחה כשהצעתי לה לפרסם את הברכה בניוזלטר, והריהי לפניכם:
 



לקראת הסתיו והשנה החדשה אני רוצה לאחל לך
 



שמסעך ימשיך להיות עמוק, שדרכך תמשיך להיות מרתקת, ששיעוריך ימשיכו להיות משמעותיים, שחוויית חייך תמשיך להיות מיוחדת, שליבך ימשיך להיות פתוח, שגופך ימשיך להיות בריא, שנשמתך תמשיך להיות חופשייה, שנפשך תמשיך להיות שלווה, שיצירתך תמשיך להיות חיונית, שהצלחתך תמשיך לשגשג, שאוהביך ימשיכו לאהבך ושאהבתך תמשיך למלא אותך
 



בשפע וטוב ולהשפיע בטובה על כולם.
 



להתראות בגיליון הבא,

 

רותי קרני הורוביץ

03-5222427 052-8374237 מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il 

מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il

יבואנית אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il

יבואנית דידימוס - המנשא האירופי הטוב בעולם, ארוג  בנול  יבואנית מאמאפונצ'ו ומאמאג'אקט משוויץ באהבה..

 



ועתה, כמובטח לקופונים הבלעדיים, שלא תוכלו להשיגם בתקופת המבצע באף מקום אחר!
 







 10% הנחה על מזרן DBU המאפשר שכיבה על הבטן בהריון ובלידה. למנוחה ולשמירה על בריאות הגב. בעל  'אפקט הבריכה' המדמה ציפה במים. 3492 ש"ח במקום 3880 ש"ח. מימוש ההטבה בתוקף עד 31.9.07 פרטים בטל' 1800-39-40-40  
 



 
 






     בלעדי! 33% הנחה על "בריאה"- קלפי ליווי להריון ולידה. כלי טיפולי תומך, מתנה של אהבה לקראת לידה מחיר 80 ש'ח במקום 120 ש'ח. יוצרת הקלפים סלעית אלאור. להזמנות: 0505-353522 משלוח חינם. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.9.07 




 


בלעדי! 33% הנחה על סרט ההכנה ללידה של לסלי וולף 'ללדת ולהיוולד' 80 ₪ במקום 120₪ לוידאו  100 במקום 120 ל-DVD. על המחיר יש להוסיף 9 ש"ח למשלוח. בתוקף עד 31.9.07 לפרטים 052-3990461




 



 
 



 בלעדי!  15% הנחה למביא מודעה זו  על פופים כריות ומחלקת מילגה בייבי. בחנויות מילגה יפו וגן שמואל בלבד. אין כפל הנחות. למימוש ההטבהבהצגת קופון זה בלבד התקשרו 04-6226223. בתוקף עד 31.9.07
 








 בלעדי! אלסנס: ערכה הכוללת 3 בדיקות לזיהוי מי שפיר, במחיר 25 ש"ח כולל משלוח (ולעתים עם שליח עד הבית!)  במקום 69 ש"ח ברשתות הפארם. מוגבל לערכה אחת לקופון. למימוש התקשרו 04-6175300 057-6675423 בתוקף עד 31.9.07

 






בלעדי! כרטיס מועדון המקנה הנחות, כולל 25% הנחה קבועה על מוצרי סולגאר ועוד חינם.  מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד בחנויות הרשת בת"א, רעננה הרצליה וירושלים. עד 31.9.07
 







 






בלעדי! 20% הנחה על עריסות לתינוק "עריסל" להזמנות "ילדי טבע"  052-2812048 מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.9.07
  
 



 
 








 



בלעדי! 20% הנחה על מנשאי דידימוס, הדגמים שבמבצע. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.9.07 לפרטים 052-8374237
 



 
 




בלעדי! 10% הנחה על מדרשדיאדה עם אורנה פילץ בנושא ראש השנה. יום שני, 17.9 ב-20.30 פרטים והרשמה בטל' 03-5244484. דיאדה שד' בן גוריון 75 ת"א 



 
 



בלעדי! פריט שני חינם בהצגת קופון זה בחנות המעצבת אסנת גלבוע בר"ג, רחוב נגבה 38  03-6761514
 



 
 



 
 



 
 



 
 


 



 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש