בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

היכרות עם מעגל הפיריון הנשי

האם אנחנו מכירות את גופנו הנשי? האם אנחנו קשובות לתהליכים המופלאים המתרחשים בו? האם אנחנו מצליחות לקבל את הסימנים שהוא שולח לנו ולהתחבר אליו?

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רונה בראון*

עומק ההיכרות שלנו עם עצמנו הוא אינסופי. העולם עשיר בנשים רבות ומגוונות, כל אחת נמצאת במקום אחר על אותה קשת היכרות, שבקצה האחד שלה נמצא הניתוק מהעצמי ובעברה השני - החיבור המושלם.

גדלנו, ואנו חיות בחברה פטריאכלית, מודרנית ומערבית והפנמנו את הניתוק מהגוף, הפנמנו את הצורך להתאים את עצמנו ל"דרישות" החברתיות המקובלות –
אנו מצפות מעצמנו ל: 100% פעילות לאורך כל ימי המחזור, מתוך שאיננו מכירות באנרגיות השונות של כל אחד מהשלבים בו...
אנו מצפות מעצמנו להראות כמו "ברביות" אחרי לידה, בלי לקבל, באהבה ובתודה, את חמוקי המותניים השימושיים שלנו...
אנו מתייחסות לסימנים של גופנו כאל "הפרשות" שיש להחביאן ולומדות לסלוד מהן במקום להיעזר בהם כאינדיקציה למתחולל בגופנו...
אנו מחפשות, ללא הרף, את אותו "כפתור" שייתן לנו מענה מיידי לשאיפותינו, להימנע מהריון או להשיג הריון...

היכרות עם מעגל הפריון הנשי הנה תוצאה של תהליך היכרות עם גוף האישה ועם מעגליות מחזורו. לימוד מחודש עם שפתו של הגוף. היכרות מחודשת עם התהליכים הקסומים העוברים, במחזוריות, על גופנו הנשי.

המאמר הזה ייתן לכן הצצה לידע שכבר קיים בתוככן. לימוד קצר יכול לאפשר לכן למצות את הכלים, שניתנו לנו, וללמוד כיצד להשתמש בהם באחריות ובשיקול דעת, על מנת להשיג את מבוקשנו. מקורה של בחירה אמיתית היא בידע ובהכרת החלופות השונות. זוהי בחירה שאתן זכאיות לה!

נשמע מסובך?
בכלל לא!

גוף האישה פועל במחזוריות. מחזוריות קסומה הנראית כשרשרת: הסוגר והפתח הם הווסת, הביוץ הוא היהלום שבמרכז. המחזוריות שלנו מתחלקת לימים פוריים ולימים לא פוריים. הריון יצליח להתממש רק אם יתקיימו תנאים מוקדמים המתרחשים, במחזור פורה, במשך מספר ימים מצומצמים.

אנתרופולוגים סבורים, שבעבר השבטי, היה תיאום בין המחזוריות הנשית למחזוריות הלבנה. בירח המלא (המסמל את הביצית העגולה והשלמה) הנשים בייצו ובירח החדש חוו, ביחד את ימי הווסת. היום אנחנו רחוקות מאוד מאותו מעגל נשי משותף אולם היכולת לזהות את השינויים המחזוריים שלנו נשמרה ונוספו לה הוכחות מדעיות (שאנו כה זקוקות להן היום...). בכל שלב של הנשיות יכולה אישה ללמוד את "שפת הגוף" ולדעת באיזה שלב של המחזור היא נמצאת. נערות, נשים פוריות, נשים מיניקות ובגיל המעבר – הסימנים קיימים ואפשר ללמוד להקשיב להם!

אם נביט על המחזור שלנו כעל גלגל נוכל לחלקו לשלושה חלקים. נוכל לזהות את חלקיו על פי השינויים החלים בגופנו.

חלק ראשון: אי פוריות של לפני ביוץ –

מתחילתה של הווסת ועד להופעת סימני הפוריות, גוף האישה נמצא במצב לא פורה. יחסי מין שיתקיימו בימים אלו לא יביאו להריון. אורכו של החלק הזה הוא הפרמטר המשתנה במחזור הנשי. אצל נשים עם מחזור לא סדיר יכול הפרק הזה להתמשך בין מס` ימים עד למעלה מחודש. אל דאגה – בכל מקרה הגוף שלנו ייספר לנו על כך ויספק לנו סימנים ברורים להבדיל בין התקופות.

בתוך גופנו מתחילה התכונה לקראת הביוץ הבא. בשחלות גדלים מספר זקיקים המכילים ביציות, והורמון האסטרוגן מופרש למערכת הדם שלנו.
הורמון האסטרוגן, אחד משחקני המפתח בתהליך הפוריות, נמצא עדיין ברמות נמוכות והולך ונבנה בהדרגתיות, עם גדילת הביציות שבזקיקים. במצב זה חום גופנו נמוך, צוואר הרחם שלנו סגור, נמוך וקשה ונוזלי פוריות, אם קיימים בכלל, יהיו סמיכים, חומציים ויבשים.

חלק שני: ימי הפוריות והביוץ –

באופן רגיל, הסביבה הפנימית של האישה מספקת חומציות גבוהה (שמטרתה להגן על האיברים הפנימיים מפני "פולשים" מזיקים), לקראת הביוץ חל שינוי. האסרוגן מגיע לרמות גבוהות וגורם שינויים בגוף הנשי: צוואר הרחם מייצר נוזל פורה, הניתן לזיהוי לאחר לימוד קצר, שמטרתו להגן על חיי הזרעונים ולאפשר להם תנועה מהירה ובטוחה אל היעד – הביצית הממתינה. הנוזל הוא רטוב יותר, נמתח ודומה לחלבון של ביצה לא מבושלת.
צוואר הרחם עצמו (OZ בלטינית, שמשמעו "פה") נפתח, מתרומם ומתרכך. הכל נערך לשפר את הסיכויים של אותם זרעונים להגיע למטרתם.
ממש לפני הביוץ מגיע האסטרוגן לרמת השיא שלו. לאחר הביוץ יורדות רמות האסטרוגן בבת אחת ומופיע שחקן מפתח שני – הפרוגסטרון.

מהו הביוץ? הביוץ הוא הרגע שבו פורצת הביצית מתוך הזקיק הגדול והבשל ביותר. השחלה משגרת את הביצית אל החצוצרה, שם היא מחכה לזרעון המהיר והחזק ביותר, שיצליח להגיע אליה ולחדור את קליפתה.

חלק שלישי: אי פוריות שלאחרי ביוץ -
לאחר הביוץ שוב משתנה הסביבה הנשית. הפרוגסטרון מופרש מהגופיף הצהוב, "השאריות" של הזקיק הריק לאחר הביוץ. בהשפעתו של הפרוגסטרון אנו מקבלות סימנים ברורים לתום הימים הפוריים: חום הגוף הנמדד ביקיצה עולה באופן משמעותי ונשאר גבוה עד לווסת הבאה (אלא אם החל הריון ואז הוא ימשיך ברמתו הגבוהה), צוואר הרחם שלנו נסגר שוב, יורד מטה ומתקשה ונוזל צוואר הרחם מתייבש באופן מובהק.

היכרות עם הפוריות, עם המחזוריות הנשית, מגיעה לכל אישה באשר היא! היכולת להבין את התהליכים המחזוריים, את הבריאות הנשית ואת תהליכי הפוריות מאפשרים לאישה עומק היכרות אישי שלא ידעה קודם.

האם שמתן לב שיש ימים במחזור שהם מלאי אנרגיה וחיות? האם שמתן לב לשינויים בתאבון שלכן? האם יש ימים של חשק מיני מוגבר? האם יש ימים של רגישות חושית גבוהה?
דברים נפלאים מתגלים עם החיבור הזה והיכולת שלך לקחת אחריות על חייך, על בחירותייך ועל דרכך משודרגות אלפי מונים.

היכרות עם מעגל הפריון הנשי חשובה לכל למי שמנסה להרות. קשה לתאר את חוסר המודעות הנשית והחברתית. את התלות בהתערבויות רפואיות, שפעמים רבות, כלל אינן נחוצות.
דרך היכרות עם מעגל הפריון הנשי יכולה כל אישה לבחור להימנע מהריון באופן טבעי. נשים רבות מקבלות בהכנעה את הסבל שנגרם להן משימוש באמצעי מניעה שונים, ללא צורך!
מה נדרש?
• לימוד קצר ומעמיק על המבנה הנשי, התהליכים ההורמונליים, הפיסיולוגיים המתרחשים בגוף.
• טבלת מעקב בה יירשמו השינויים.
• מד חום מתאים (כזה המראה 2 ספרות אחרי הנקודה העשרונית).
• פחות מ: 5 דקות ביום: מדידת חום בבוקר, בדיקה עצמית בזמן הביקור בבית השימוש ורישום בערב.


אני מקווה שנוכל ללמד נשים רבות ככל הניתן את מה שמגיע להן לדעת על גופן ועל יופיו הטבעי. אני מקווה שנגיע למצב שכל אם תוכל ללמד את בתה את סודות הפוריות האמיתיים, ששיעורי חינוך מיני בבית הספר ידונו ביותר מסוג תחבושות כזה או אחר, ונוכל לקדם את הנשים, עוד מנערותן, לאחריות על גופן, לחיבור לנשי היפה שבהן ולהשגת בריאות נשית כוללת.

סדנאות בנושא היכרות עם מעגל הפריון הנשי מתקיימות בדיאדה 03-5244484 ובאופן פרטי אצל מחברת המאמר.

*רונה בראון, אם ל:2, דולה – מלווה בלידה, מרכזת קורסי דולות של המרכז הישראלי לחינוך ללידה בשיתוף מכללת רידמן, מקיימת סדנאות בנושא היכרות עם מעגל הפריון הנשי.

למאמר `ההנקה כאמצעי מניעה`

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש