|
14/1/2005 17:15
|
יונת ארד
|
מאת:
|
|
היי כוכבית,,,,
|
כותרת:
|
מומלץ להתחיל בעיסוי הפרינאום משבוע 34-35 להריון. אפשר בכל יום למשך 10 דקות בכל פעם,ואפשר גם פחות אבל לפחות פעמיים בשבוע. העיסוי אינו מבטיח ב 100% את שלמות הפרינאום בלידה אך הוא מקטין במידת מה את הסיכוי לחתך/קרע בזמן הלידה. אם את לא מסתדרת עם העיסוי כדאי לשקול רכישת אפי-נו.
היום, ברוב חדרי הלידה, כבר לא מבצעים חתך בלידה ראשונה כדרך שיגרה. אני מכירה נשים רבות שילדו ללא חתך בלידה ראשונה - רובן עשו עיסוי. אע"פ שישנן נשים שלא עשו עיסוי וגם לא היה להן חתך או קרע. זה תלוי בכמה גורמים.
מיילדות רבות עוזרות בעצמן ליולדת עם עיסוי בזמן הלידה עצמה ובאמת רובן משתדלות להימנע מחתך. לפעמים כמובן שאין ברירה והמיילדת מחליטה ע"פ שיקולים רפואיים אם כדאי לחתוך או לא. את יכולה להביא לחדר הלידה את השמן שלך ולבקש מהמיילדת שתעסה את הפרינאום גם היא כדי להימנע מחתך. אני ממליצה לכם לערוך סיור בביה"ח שבו את מתכננת ללדת, ולשאול את כל השאלות, כך הדברים יהיו יותר ברורים לכם. אשמח לעזור ולענות על שאלות נוספות. אם תרצי שלחי לי מייל.
שבת שלום ועיסוי מהנה. יונת ארד - "נגיעות של אימא".
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|