בעקבות שיחות עם תלמידות שלי ביוגהריון, שהיו רקדניות בעברן הלא- מאד- רחוק, הועלתה השאלה האם נשים שרקדו, בעיקר בלט קלאסי - שבו שרירי הבטן ורצפת האגן מוחזקים מכווצים תמידית כמעט - עלולות להיקלע למהלך של לידה שבה שרירי קרקעית האגן מוחזקים , ומכאן בעיות כמו - שלב שני מוארך, יותר קרעים או אפיזיוטומיות, איחוי יותר בעייתי בגלל זרימת דם פחות טובה לפרינאום וכד'. האם את מכירה קשר כזה או חושבת שהוא סביר? אשמח מאד לשמוע את דעתך. תודה רבה מראש, יסמין. וסליחה עם השואלות שלפני שאין לי תשובות מוסמכות בעניינן.
|
תוכן התגובה:
|