פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
30/1/2003 14:32 יהודית שריג, פיזיו' בשיקום רצפת האגן מאת:
תשובותי לשואלות.... כותרת:
למרב

ראשית - אני חייבת לציין שמה זה שעשעת אותי בהודעתך... בעיקר הפיסקה: "...בקיצור, היא מבולבלת בדיוק כמוני" גרמה לי לפרץ צחוקים בריא ומשחרר ממתחים...אז קודם כל תודה על הפניה החמודה הזאת!!!
שנית – ניתן וצריך לתרגל את שרירי הבטן הרוחביים בזמן ההריון ( בגלל הגב, רצפת האגן, ועידוד העובר להכנס למנח תקין = בעיקר בלידות חוזרות / בעיקר כשדופן הבטן לא לגמרי תקין!) . כל תרגול בטן חייב להיות מלווה בהתארכות ( = ביחד עם שרירי הגב = חיזוק שרירי הבטן תוך כדי התארכות ולא תוך כדי קיצור / דחיסה) ונשיפה (= כדי למנוע עליית לחץ תוך בטני) ובמקרים של דיאסטזיס גדול מאוד יש לכרוך סדינית מסביב לבטן ובשעת ביצוע התרגיל להדק את קצוותיו כדי לקרב בין שרירי הבטן. אם לא הבנת אנא בקשי מהפיסיותרפיסטית ליצור עמי קשר טלפוני ב: 554345 – 054 כדי שאוכל להנחות אותה!!!
יישר כוח...


להריונית בארונית

במידה ואת יודעת לשאת משאות נכון (= תוך כדי כיווץ רצפת אגן, אסיפת בטן והתארכות, מבלי להפסיק לנשום) אין שום מניעה שתרימי משאות. אנא הקפידי על כך בדיוק בגלל שפעם באופן טבעי את מסתובבת עם 10 קילו בידים.....
ובאשר לשאלך בקשר לבן שקופץ ומשתולל עליך, עובר מעליך, משחק וכולי... אין צורך להזהר או לדאוג העובר מוגן די והותר – השותבבו בהנאה ובמצפון נקי!!!

ליסמין
בקשר לתלמידותיך ביוגהריון, שהיו רקדניות, בעיקר לבלט קלאסי הגורם להן להחזיק את שרירי הבטן ורצפת האגן מכווצים תמידית כמעט - הרי שהן בהחלט עלולות להיקלע במהלך הלידה לקשיים...לא כל כך בגלל שהן לא יודעות להרפות כמו בגלל העובדה ששריר חזק הוא שריר מקוצר וכך הן מאבדות את הגמישות ברצפת האגן! אולם חובה לציין שאם הן גמישות מאוד ייתכן שגמישות היתר תפצה על הקיצור בשרירים. לחילופין נשים שאינן יודעות להרפות (וכאן אין קשר דוקא לריקודים) לבטח תסבולנה משלב שני מוארך, יותר קרעים או אפיזיוטומיות, איחוי יותר בעייתי בגלל זרימת דם פחות טובה לפרינאום וכד'.

סוף שבוע נהדר לכולכן,

יהודית שריג.


תוכן התגובה:


תגובות נוספות
29/1/2003  12:04 מוסיפה שאלה - על משאות כבדים בהריון - הריונית בארונית
29/1/2003  22:48 וברשותכן - עוד שאלה ליהודי שריג על קשר אפשרי בין רקדניות ופרינאום - יסמין
30/1/2003  08:36 יסמין, אני חושבת שמה שמאוד יעזור להן - תמי
30/1/2003  15:04 תודה רבה יהודית. כמובן שאני לא מכווצת את רצפת האגן ומכניסה את הבטן בזמן שאני מרימה את בני, אבל אני אנסה להתחיל עכשיו.... (ל"ת) - הריונית בארונית
31/1/2003  22:03 יהודית, תודה תודה!! (ל"ת) - יסמין
2/2/2003  09:36 יהודית, תודה רבה. יש לי תור ביום רביעי אחה"צ, ואני אבקש ממנה ליצור אתך קשר. (ל"ת) - מירב מ


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש