בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון 16

 גרסת הדפסה   
 


                                                                                                     

                     

www.leida.co.il              www.dulot.co.il


[[שם]] יקרה,



לפניך גיליון מס` 16 של ניוזלטר לידה ודולות. גיליון זה מחליק אל עולמנו הלח בדיוק במחצית החופש הגדול. עבור הצעירות שבינינו, חופש גדול הוא עדיין זיכרון מתוק מימי התיכון. תקופת עצלתיים שפניה מביטות אחור, אל ימי הדבש המתרגשים כגל ונספגים ונסוגים באדישות מלטפת. עבור הבוגרות יותר הראשון באוגוסט משנס קו זינוק פנימי, בלתי נראה לזולת, של התכוונות לקראת שנה חדשה. היא עדיין לא החלה, אבל אנחנו כבר שם. מארגנות בראש את לוח השנה האימהי, מפילות קוביות למקום בתכניות תכניות אב מורכבות, כיאוטיות לכאורה אך למעשה מסודרות מאד. אני ממש יכולה להרגיש איך הדריכות של כל זה נבנית כמו איבר-יומן בגוף. עצב אחד מצביע, עשרות אלפי מיקרו-שרירים זעירים מתגייסים, משאב מינרלי נקרא ונכרה ונשאב, ומשהו בגוף כבר מוכן לזנק קדימה. להתנפל על מיטב העשייה שאנחנו חייבות להפיק בשנה שתבקע בקרוב מתוך כל הלחות הזו.




חלק משמעותי בעשיה מבחינתי לפחות השנה תהיה במסגרת ביה"ס `אמנות הלידה ודולות` שהקמתי יחד עם אהובה הילה חן וסיון אופירי. בית הספר החדש פותח באוקטובר 2007 קורס משולב להכשרת דולות ומדריכות להכנה ללידה בשנה אחת. פרטים נוספים אודותינו ואודות היום הפתוח שיתקיים בשני הבא בבית אריאלה באתר ביה"ס אמנות הלידה ודולות. כולם מוזמנים.



נתח נוסף בעשיה, הוא ההקמה של ארגון הדולות יחד עם גילה רונאל. גילה ואני מקדישות מחשבה רבה ל`לוגוס` - הדיבר המקדים התהוות - להגדרה הנכונה והמדויקת ביותר של הארגון החדש, בזמן הרגיש של ערב התהוותו. חשבנו על העשייה (פעם שלישית המילה הזו.. התחשבנות נוקבת בעוד חמש פסקאות) שהארגון שנקים יעשה:



יהווה גוף מקצועי עליון לאיגוד מקצועות הדולה בישראל (מליווי הריון ועד...)



יעדכן מעת לעת את הגדרות המקצוע בהתאם לנסיבות המיילדותיות והחברתיות שיתהוו



יפיק ימי עיון והשתלמויות לעדכון מקצועי של חבריו



יפעל ליידוע הציבור באשר לזכותו לליווי בלידה, לאחר לידה וכו`



ייצג את חבריו כלפי המוסדות השונים



יסדיר את התקשורת בין הדולות ובין המוסדות בהם מתקיימים תהליכים המערבים ליווי



ירכז את הצרכים של ציבור הדולות בישראל ויפעל לקידום מילויים



יפעל להתמקצעות בתיה"ס לדולות ולכינון מבחן מקצועי כללי וקריטריונים



יפעל להכרה מצד הרשויות הרלוונטיות



ינסח קוד אתי מחייב



יהווה ישות מתאמת בין קבוצות וארגונים שונים דוגמת מוסדות הכשרה וכו` המרכזים דולות



ואז הוספנו וחשבנו ושאלנו את עצמנו: מה יהיה היחס בין ארגון הגג של הדולות בישראל ובין המדריכות להכנה ללידה? האם יש או אין מקום לצימוד בין השניים? ואם מדריכות לידה, איך לא מדריכות הנקה? ואם דולות לליווי החיים החדשים הבאים עולם, איך לא ליווי החוצה ממנו?. לאט החלה ההגדרה חדשה ורחבה מתגנבת לתכתובת המיילים בינינו:



ארגון הגג למקצועות הליווי וההדרכה בלידה ובמעגל החיים -



מדריכות הכנה ללידה, דולות, מלוות בהריון בלידה ולאחריה, מדריכות ויועצות הנקה



אך בכך לא תמו השאלות. הלא התכנסנו בשם הדולות, האם מקובל עליהן לפרוש כך את הגג? ובכלל לכשיוקם הארגון, מה תהיה ישותו המשפטית? לשתינו ברור שאין צורך בעמותה (עמותה רשומה מלכ"ר ארגון ללא כוונות רווח), שבמקרים רבים מוקמת לצורך כביסת כוונות הרווח של מייסדיה..



שורה תחתונה, הובהר לנו שבמקום לקיים כנס יסוד, חשוב יותר שנקיים כנס הכנה.



לכן, אנו מתכבדות להזמינכן לכנס ההכנה לקראת הקמת ארגון הגג שלנו, איך שכן נקרא לעצמנו, ברביעי ה-8 באוגוסט בדיאדה, בשעה 19:30 בערב על הגג. יהיה כיף. אנו מבקשות ממי שמוכנה להביא מעט כיבוד לא מלכלך ושלא דורש צלחת. משהו כמו חטיפים להנקה, שניתן לקחת ביד אחת, לאכול וזהו. לדוגמא - ענבים, משמשים, שזיפים, ירקות חתוכים, בייגלה וכו`. אנא לא אבטיח (צלחות, טפטופים) או סלטים (כנ"ל). הלימונענע הצוננת עלינו.



הכירופרקט דר` רונן מנדי, לשעבר מנדלזיס (החליף את שם משפחתו לכינויו בצבא של אביו ז"ל שנהרג במלחמת יום כיפור, סיפור מרגש), המוכר לנו מפורום המומחה שהוא מנהל אצלנו ומהמאמרים `אל תמשכו לי את התינוק` ו`טכניקת בגנל להסדרת מצג ומנח עובר לא תקינים ללידה`, יתן הרצאה בנושא `תנאים אופטימליים ללידה פיזיולוגית מנקודת מבט כירופרקטית`.



לאחר ההרצאה, נעבור לדיון בסוגיות שהעלינו. מעגל שיתוף יסגור את הערב.



נשמח לראות את כולכן. אנא הירשמו מראש אצל גילה כדי שנוכל להיערך כראוי. תודה.



ולהתחשבנות המובטחת עם הביטוי רב האתוס `עשייה`. בספר הסוחף `צילה של הרוח` שנבצר ממני שם מחברו (השאלתיו, ותודה לבנות פורום לידה על ההמלצה) אומר אחד הגיבורים: `כל עוד עובדים, לא מביטים לחיים בעיניים`. תודו שיש בזה מן האמת, ועם כל הכבוד לעשייה באשר היא, גם הסייג המושכל ממנה לא פחות חשוב.



ולליבתו של הניוזלטר - מאמרים חדשים. בחודש החולף ביקרה בישראל המיילדת המקסיקנית נאולי וינאבר. במהלך הביקור העבירה נאולי סדנאות מרתקות, בהן הציגה לציבור מקצועני הלידה והיולדות בישראל מספר דליקטסים מעולם הלידה המקסיקני: טמסקל - רחם האדמה, טקס סגירת עצמות, ועבודה עם ריבוסו בכלל ועוד. סיון אופירי, כמעט והתאיידה בחום הלוהט של הטמסקל המאתגר, אך יצאה מחוזקת וקורנת. את רשמיה תוכלו לקרוא במאמר `טמסקל - רחם האדמה` כאן



קרן פרידמן גדסי השתתפה בסמינר נוסף של נאולי, בו חלקה המיילדת שופעת הקסם את עושר תובנותיה על מיניות ולידה, תפקיד הכאב, השימוש בריבוסו (צעיף לידה) ועוד. קרן יצאה מאוהבת. קראו כאן את רשמיה מהסמינר עם נאולי וינאבר.



ועוד רשמים מסדנא נוספת פרי עטה של גילה רונאל, שנסעה עד טוסקנה כדי לפגוש את המיילדת וורנה שמידט תוכלו לקרוא כאן.



כפי שניתן לראות, סדנאות טובות הן אבן שואבת עבור דולות ומדריכות הכנה ללידה, כמו גם עבור מי שמתכוננות ללידה. עבור מקצועני לידה, סדנאות מוצלחות הן ממלאות, מרגשות, ומהדקות את הברגים של החיבור למקצוע והבחירה המחודשת בו מדי פעם. בחודש ספטמבר תתקיים באוסלו שבנורווגיה הוועידה השנתית של Midwifery Today. ארגון המיילדות הנחשב עורך השנה כנס ממש קרוב, וזו הזדמנות נדירה להשתתף באירוע בינלאומי עתיר כוכבי לידה בינלאומיים כמו  דר` מישל אודנט, דר` מרסדן ואגנר, אינה מיי גאסקין, רובי דייויס פלויד, ליסה גולדשטיין, טוריל הנסון ועוד. חזרה עם עיניים בורקות, אנרגיות ורצון לטרוף את החיים המקצועיים לפחות, די מובטחת. בדרך כלל נערך הכינוס, החשוב ביותר בעולם מקצועני הלידה בארה"ב, וקיומו השנה באירופה הקרובה יחסית מהווה עבורנו הישראלים הזדמנות פז להשתתף באירוע המרגש, הדינמי והמעשיר. בתכנית: דרכי התמודדות עם לידה מתארכת, לידת בית בטוחה, מניעת חרדות בלידה, דיסטוציה וחילוץ כתף, דימום ושלב שלישי (הולדת השיליה) מתארך, חלומות, עיסוי, סדנת ריבוזו ועוד. פרטים נוספים באתר מיילדות היום.



ואפרופו חיים מקצועיים. דרכה של כל אשת מקצוע חולפת בזמן כלשהו מבעד לקורס הכשרה. אחד המוצרים שקורס כזה מצליח להוציא תחת ידיו הוא עבודות גמר. עבודת גמר מצוינת, שזכתה לציון 95 והעוסקת בניתוח הקיסרי, פרי עטה של הדולה אסתי מנדלבאום מוגשת בזאת גם לעיונכן. שמרו ושלפו במקרה הצורך חומר מרוכז מסביב לנושא הלא פשוט של הניתוח הקיסרי.



מאמר נוסף, פרי עטה של הדולה אליאור סילברמן, מגיש טעימת מבוא בנושא תטא הילינג. מאז שהשתתפתי בעצמי בסדנת תטא מצוינת בהנחיית עמנואל לב בחורף האחרון, אני פשוט אורבת למי שתרים את הכפפה ותתרגם את התטא במלואה לשפת הלידה (רות סולן לב, בת זוגו של עמנואל ודולה, האם שומעת?...). התטא כה עדכנית, כה מתבקשת, כה ישימה, שאין מצב שלא נפגוש אותה בחדרי לידה, בתיקי הדולות ובמחשבותיהן של יולדות. עולם דימויים אינטרנטי להפליא, טקסט המשקף תפיסת יכולות חדשה לחלוטין (`בורא, הרי זה מצֻווה` מחליף את האפולוגטיקה הישנה של בקשות ותחנונים), ומערך ציפיות רענן לתוצאות מיידיות (`תודה, זה נעשה`), יוצרים תשתית קלאסית ליישום לידתי. קראו עוד במאמר אודות תטא הילינג והריון.



ולפני שנפנה למדור המתכונים של עופרי, הנה מדור אירועים, שעיקרו מדור לימודים והשתלמויות קדמשנתי מסביב ללידה.



אירועי חודש אוגוסט 2007



כנס ההכנה לקראת הקמת ארגון הגג של הדולות בישראל יתקיים ביום רביעי, ה-8 באוגוסט בדיאדה ת"א רח` בן-גוריון 75 בשעה 19:30 בערב על הגג. האירוע בחסות דיאדה ואתר דולות. בתוכנית: הרצאה של דר` רונן מנדי בנושא `תנאים אופטימליים ללידה מנקודת הראות של הכירופרקטיקה`, דיון לקראת הקמת ארגון הגג, מעגל שיתוף. יש לקחת בחשבון 3 דקות צעידה מחניון גן העיר. הכניסה חינם אך יש להירשם מראש אצל גילה רונאל במייל.



סדרת מפגשי צמיחה לדולות עם קרן גדסי פרידמן  תיפתח ב 4.9 בסטודיו של קרן במושב מאור. המפגשים יתקיימו אחת לחודש, מספטמבר עד יוני, בכל יום שלישי הראשון של החודש 09:30 - 12:30. המפגשים נועדו לספק לדולות חדשות וותיקות מקורות תמיכה זמינים קבועים מקצועיים ומפרים. כדי להמשיך ולהתמקצע, יש לתת לעצמנו את המרחב הנכון וליצור את ההזדמנות לפגוש את עצמנו. לפגוש את המקום שלנו בתוך הלידה, לגלות עוד מקומות בתוכנו, לדון בנושאים מקצועיים ולהתרחב  עם הידע שאנו מעבירות אחת לשניה. השתתפות בתאום מראש. בין הנושאים: מושג הזמן בחיינו ובלידה, הבחירות המקצועיות והבחירות בתוך הלידה,  המעבר משליטה חיצונית להנחיה פנימית, מה בין אינטואיציה לעובדות, הדיאלוג בין ראש ורגש בלידה,  ועוד.  המפגשים הבאים יתקיימו ב9/10 וב-6/11 פירוט תוכן המפגשים נמצאים ב-  http://www.dulot.co.il/kerengadasi/  בואו נפגש!  קרן פרידמן-גדסי - 7986902-050  kerenfg@bezeqint.net



יום פתוח בביה"ס אמנות הלידה ודולות לקראת פתיחת הקורס המשולב להכשרת דולות ומדריכות להכנה ללידה בשנה אחת יתקיים ביום ב` 13.8 בבית אריאלה בת"א. ביה"ס `אמנות הלידה ודולות` פותח בשנה"ל תשס"ח 2007-8 קורס ייחודי מקיף ואיכותי להכשרת דולות ומדריכות הכנה ללידה בשנה אחת. הקורס ייפתח ב-15 באוקטובר ויועבר על ידי מיטב המרצים ומקצועני הלידה המובילים בישראל. שיטת הלימודים ייחודית ומאמנת לתוצאות מהרגע הראשון. הלימודים יתקיימו בימי ב` בין השעות 9:00 עד 15:00, במשך 40 מפגשים. הירשמו ליום הפתוח שלנו ונשמח להכיר! ההרשמה אצל רכזות הקורס סיון אופירי 054-5820810 ואהובה הילה חן 050-6848590 פרטים נוספים בנושא הרשמה, שכ"ל ועוד באתר האינטרנט שלנו.



ערב מבוא לקראת קורסי מדריכות הכנה ללידה ודולה פוסטפארטום עם רונית ספראי קופליס יתקיים ביום שלישי 14.8.07 בין השעות 19:30-21:30 ב"גאיה מקום להיוולד". הקורסים מיועדים לדולות, אחיות ומטפלות בתחום ההריון והלידה. בתוכנית הלימודים העמקה של קורס הדולות הראשוני, פנימה אל הנחיית הקבוצות ברזי הלידה הטבעית, הרוחנית והזורמת על פי פילוסופיית היילוד של רונית קופליס. פתיחת חסימות לקראת לידה, תמיכה במשפחות המתהוות, כיבוד הבית של כל אחת ואחת והדרכה לחיים זורמים עם תינוק בבית. בין נושאי הלימוד: אקווה יוגה לנשים בהריון, הולודינמיקה, החייאת ילוד, עיסוי ויוגה לתינוקות, הנחיית בעגלי אימהות, נושאי אם ילוד לאחר לידה ועוד נושאים רבים בתחום. ערב המבוא הקרוב יתקיים ביום שלישי 14.8.07 בין השעות 19:30-21:30 ב"גאיה מקום להיוולד" -במהלך הערב יינתן מידע על מהלך הקורס ובדרך חוויתית תתוודעו לרוח המקום ואל מקומכם בו. לפרטים נוספים ניתן לפנות: תמר 054-4599693, אורנית 054-7722604 יש לתאם הגעתכם מראש.




ערב מבוא לקורס דולות-תומכות בהריון ולידה עם רונית ספראי קופליס יתקיים ביום רביעי 15.8.07 בין השעות 19:30-21:30 ב"גאיה מקום להיוולד" -במהלך הערב ידובר על הקורס תינתנה תשובות לשאלות ויועבר תהליך חוויתי קצר מתנה שתיקחו עימכם להמשך דרככם. לפרטים נוספים ניתן לפנות: אורנית 054-7722604, עינת 054-4820475  יש לתאם הגעתכם מראש.



קורס מדריכות הנקה של בתיה דיויס ייפתח בספט` באס"ה ובחיפה. הקורס כולל לימודים תיאורטיים ומעשיים ונמשך על פני שנת לימודים שלמה (ספט` עד יוני). השנה נפתח הקורס בבית החולים אסף הרופא במרכז הארץ ובבית החולים בני-ציון (רוטשילד) בחיפה, לצפוניות. הקורס מיועד לרופאות, אחיות, מיילדות, מכינות ללידה, דולות, מלוות אחרי לידה, נשים מתחום הרפואה המשלימה ואמהות. עלות: 6000  ₪. לפרטים 02-5853588




קורס להסמכת דולות ייפתח ביום ב` 3.9.07 במרכז דבש מסלע. הקורס כולל לימודים פיזיים, נפשיים ורוחניים, בדרך חווייתית וייחודית (שיטת ימימה), המעניקה כלים מקצועיים ללווי תהליך הלידה בשיטת החשיבה ההכרתית. הקורס יתקיים בימי שני, לאורך 25 מפגשים. המחיר 5500 ₪. הקורס יתקיים במושב קשת שברמת-הגולן. בפברואר 08 יפתח קורס נוסף בירושלים פרטים והרשמה 04-6961646



יום העשרה בנושא דיכאון לאחר לידה, עם רחל דדון ורבקה לבקוביץ` יתקיים ב-9.9.07 9-15:30 במלון גינוסר. בתכנית: הצגת כלי לאבחון דיכאון לאחר לידה, משבר כהזדמנות לצמיחה ולהתחזקות, שינויים פסיכולוגיים בהיריון בלידה ולאחריה. מנחות את יום ההעשרה רבקה לבקוביץ: פסיכותרפיסטית ומטפלת משפחתית מוסמכת. מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, שרותי בריאות כללית מחוז צפון. רחל דדון:M.A. במינהל מערכות בריאות. מנהלת סיעוד במינהלת העמקים מחוז צפון, משרד הבריאות, מרכזת איתור דיכאון לאחר לידה. פרטים בטל`  04-6961646



אירועי ספטמבר



"מאין באתי ולאן פני" היא זמן עיון פנימי, לקראת השנה החדשה. הסדנא תתקיים בתאריכים 7.9-8.9 ימים חמישי ושישי לפני ראש השנה ב"גאיה מקום להיוולד" בהנחיית איל ורונית קופליס מרפאים ומלווים תהליכי לידה. מה עלי לנקות ומה להביא אלי. הסדנא מיועדת למטפלים ומטפלות מכל תחומי שנת הלידה. כמטפלים בשנת הלידה אנחנו חווים פעמים אין ספור את פחד המוות ולידה מחדש. בדיוק בזמן חשבון הנפש של מה היה השנה ולאן פנינו לקראת השנה החדשה, נפגש לשחרור הישן ותכנון החדש. עיקר התכנית: עיון פנימי במדיטצית דמיון מודרך, התעוררות בתנועה וקול, טכס היטהרות וריפוי הטמסקל, רפואת ההולודינמיקה ושירותה בהזרמת תהליך הלידה מחדש ומסע חזון לשנה הבאה במדיטציה בליווי התוף האינדיאני. לפרטים נוספים והרשמה לפנות לאיל:052-2588021, אורנית: 054-7722604


קורס מדריכות פעילות גופנית לנשים בהריון ונשים אחרי הלידה, ייפתח בחודש ספטמבר במכון וינגייט. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בעלי רקע במיילדות (מדריכות הכנה ללידה, תומכות לידה, מיילדות) המעוניינים לקבל ידע להפעיל נשים בהריון ונשים לאחר הלידה. הקורס מרוכז וכולל 7 מפגשים  בני 4 שעות. עלות הקורס 800 ש"ח. פרטים נוספים: שלומית רייפמן לויצקי   8802201- 050 המרכזת בוינגייט גם את הקורסים להכשרת תומכות לידה ומדריכות להכנה ללידה, הכשרת מדריכות להתעמלות להריון ולאחר הלידה shlomitr@013.net  


קורס מדריכים להתעמלות בהריון ולאחר לידה ייפתח בוינגייט בספטמבר. תכני הקורס: אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האישה בשנת הלידה, פיזיולוגיה של המאמץ בהריון, חשיבות הפעילות הגופנית בהריון ולאחר הלידה, השפעת הפעילות הגופנית על האישה ההרה והאישה אחרי הלידה, הכנת הגוף לתהליך הלידה, טכניקות להתמודדות עם הלידה באמצעות תנועה, תרומת הפעילות הגופנית בהריון ללידה טבעית ולידה פעילה, יציבה בחיי היום יום בהריון ולאחר הלידה, צרכים גופניים מיוחדים בהריון ואחרי הלידה, פעילות גופנית המותאמת לאזורי הגוף השונים בהריון, שיקום הגוף לאחר הלידה באמצעות פעילות גופנית, התמודדות עם העומס הגופני הכרוך בטיפול בתינוק - עצות להקלה, יציבת התינוק בשנת חייו הראשונה. הקורס יתקיים בימי ד` בין השעות 08:15-11:30  (08:15-09:45 התעמלות להריון; 10:00-11:30 קבוצות שרירים ותרגילים) השתתפות ב - 4 ימי עיון במועדים שיפורסמו במהלך השנה . סה"כ 152 שעות לימוד. הקורס מיועד למורים לחינוך גופני, למדריכי כושר, לפיזיותרפיסטים, למדריכות הכנה ללידה ודולות בעלות הכשרה בתחום הפעילות הגופנית,  למיילדות.  רכזת הקורס שלומית רייפמן - לויצקי shlomitr@013.net



קורס דולות לאחר לידה ייפתח בדיאדה בחודש אוקטובר. ריכוז מקצועי: גילה רונאל רכזת בפועל: נירית אוליבקוביץ. קורס ייחודי להכשרת מלוות לנשים ומשפחות בימים ראשונים שלאחר הלידה. הקורס יעניק כלים להבנת התקופה שלאחר הלידה אצל האם והרך הנולד, יציג אמצעים מעשיים ורגשיים למתן התמיכה הרצוייה בזמן זה. ויאפשר הבנה ויכולת התמודדות עם השאלות והאתגרים החדשים.  מועד פתיחת הקורס: לפרטים והרשמה:דיאדה ת"א - 03-5244484




קורסי מדריכות ריפוי עצמי ולידה קלה בשיטת קיי ייפתחו באוקטובר. קורס בעין השופט (15 דקות מהקצה הצפוני של כביש 6) נפתח ביום ה` 11.10.2007 קורס בכפר סבא (10 דקות ממחלף חורשים בכביש 6) נפתח ביום א` 7.10 או ביום ג` 9.10.2007.הקורס מיועד ל(א)נשים מתחומי הגופנפש, ההריון והלידה (מיילדות, דולות וכו`) וכן למי שהתנסו בעצמן בשיטת קיי. קבוצות קטנות. 40 מפגשים בשעות 10:00-15:00. בין נושאי הלימוד: - לידה קלה, ניהול כאב, שינויים של דפוסי חשיבה והתנהגות, ניהול מתחים, יצירת מציאות חיובית, ניתוח הגורמים לדפוסי המחשבה וההתנהגות ושינוי עמוק שלהם, כולל היפוך עוברים, VBAC וריפוי טראומת לידה. לכל שאלה תשובה: תמר עילם 054-4776791 thmrgndn@yahoo.com



קורס הכשרת מנחות "אם לאם" בקהילה שלב א` ושלב ב` ייפתחו בנובמבר במכללת אורנים - שדמות. קורס שנה א` - תוכנית לימודים "אם לאם בקהילה" - בסיסית ליווי והנחיית אמהות אחרי לידה. מיועד לנשים השואפות להעמיק את הבנתן בתחום ומעונינות ליזום מכרזי תמיכה ולנשים העוסקות בהנחיית קבוצות, במקצועות טיפוליים, בחינוך ובעבודה עם אימהות לפני ואחרי לידה. הקורס יחל ב 11.11.07 ויסתיים ב 15.6.08 ויתקיים בימי א` בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים. תכנית שנה ב` כוללת כלים ישומיים לליווי והנחיית אימהות אחרי לידה, ומיועדת לבוגרות קורס רכזות "אם לאם בקהילה", בוגרות קורסי הנחיית אימהות ותינוקות, ובוגרות קורס ליווי לנשים אחרי לידה. הקורס יחל ב 12.11.07 ויתקיים בימי ב` אחת לשבועיים, בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים.



במדור האירועים שבאתר לידה, תוכלו למצוא עוד מידע רב על שפע האירועים, ההעשרות והסדנאות המתרחשים בחודשים הקרובים מסביב ללידה בישראל.



בנוסף, מזכירה למי שטרם ביקרו במדור ההורדות של אתר אמנות הלידה שהקבצים הבאים ממתינים לכם להורדה חינם בקישורים הבאים: אמנות הלידה - הספר   אמנות הלידה - התקליטור   הקיסרי, לידה יוצאת דופן - הספר  מחושך לאור - חוברת הפוסטפרטום  תינוק חדש- מלידה ועד חודשיים  מנשאים - המדריך המלא לבחירת מנשא לתינוק    `הצעד הבא`- הספר.



כ"כ מזכירה שמדריכות הכנה ללידה ודולות שטרם קיבלו אתר מתארח חינם במתחמי `פגוש את הדולות` ו` פגוש את המדריכות` באתרים מוזמנות לפנות אלי במייל ולקבל בתוך יממה את המפתחות. אם ברשותך מאמרים מעניינים שכתבת או עבודות מעניינות מתקופת ההכשרה אשמח לפרסמן.



ועתה, לרגל העונה, שני מתכוני תירס פשוטים ומפתיעים, של עופרי זוטא, שפית ודולה.



מרק תירס אוריינטלי / עופרי זוטא



כמות: 8 מנות בכוסות קטנות, זמן הכנה: 50 דקות



החומרים:

1 כף שמן שומשום

1 כף שמן זית

1 כף ג`ינג`ר טרי קצוץ

1 שורש סלרי, קלוף וחתוך גס

2 כוסות תירס קפוא

1/2 כוס (100 מ"ל) חלב קוקוס

2 ו-1/2 כוסות מים (550 מ"ל)

1 כף רוטב צ`ילי מתוק

1/2 כפית מלח



למחית ירוקה:

1/2 כוס עלי בזיליקום

1/2 כוס עלי כוסברה מרוסקים בבלנדר עם קצת ממי הבישול



ההכנה:

1. מוסיפים לסיר חם את שני סוגי השמן, הג`ינג`ר ושורש הסלרי.

2. מערבבים היטב ומאדים קלות (כשלוש דקות), מוסיפים את גרגירי התירס ומערבבים.

3. מוסיפים את שאר החומרים.

4. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים חצי שעה.

5. אם מכינים את תוספת הממרח הירוק, מוציאים שליש כוס ממי המרק.

6. מרסקים בבלנדר.

7. מעבירים את המרק במסננת דקה, לקבלת מרקם אחיד ועדין.

8. מקררים היטב, מעבירים למקרר.



הממרח הירוק:

1. מעבירים לבלנדר את הכוסברה ועלי הבזיליקום עם מי המרק.

2. טוחנים לקבלת מרקם אחיד.



להגשה:

יוצקים את המרק לכוסיות שוט של וודקה (כשלושה רבעים מגובה הכוס), מוסיפים חצי כפית מהממרח לפני ההגשה. מגישים קר.



פנקייק תירס / עופרי זוטא



כמות: 20 יחידות, זמן הכנה: 20 דקות



החומרים:

2 כוסות (250 גרם)

גרגירי תירס מבושל וקר

חופן כוסברה טרייה קצוצה או חופן בצל ירוק קצוץ או חופן עירית קצוצה (או גם וגם)

1/2 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנות

1 פלפל צ`ילי קטן אדום או ירוק קצוץ דק דק (לא חובה)

1 כף סויה

1 כוס קמח תופח (120 גרם)

1/2 כוס (60 גרם) קמח תירס

קמצוץ מלח

2 ביצים

1/2 כוס מים

1/4 כוס חלב (או סה"כ 3/4 כוס מים, אם לא רוצים מנה חלבית)

לטיגון: שמן צמחי, בגובה 1/2 ס"מ (או, למען הבריאות והדיאטה, לשמן קלות)

להגשה: רוטב צ`ילי מתוק או גואקאמולי או שמנת חמוצה



ההכנה:

1. מערבבים בקערה: תירס, עשבי תיבול, קוביות פלפלים וסויה.

2. בקערה נפרדת מערבבים היטב קמחים, מלח, ביצים, מים וחלב, לקבלת תערובת סמיכה.

3. מערבבים את שתי התערובות יחד.

4. מחממים מחבת ומוסיפים שמן צמחי לטיגון.

5. מעמיסים כף מרק גדושה בבלילה, ובעזרת כף נוספת מורידים למחבת.

6. מטגנים כל צד עד להזהבה/השחמה קלה, כדקה וחצי-שתיים.

7. מניחים על צלחת עם נייר סופג.



מגישים עם רוטב צ`ילי מתוק, גואקאמולי או שמנת חמוצה.



עד כאן המתכון, וכאן גם מסתיים הגיליון להפעם. בתחתיתו, כאמור, קופונים בלעדיים לגזור ולממש עד סוף החודש. תודה לכותבים על הכתיבה, ולך על הקריאה. אם גיליון זה עשוי לעניין מי ממכרייך, אנא קדמי אותו אליו.



להתראות בגיליון הבא,

 

רותי קרני הורוביץ

03-5222427 052-8374237 מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il 

מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il

יבואנית אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il

יבואנית דידימוס - המנשא האירופי הטוב בעולם, ארוג  בנול  יבואנית מאמאפונצ`ו ומאמאג`אקט משוויץ באהבה..






 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש