פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
8/10/2002 23:21 בפ מאת:
זה מה שאנחנו עשינו - ארוך כותרת:
מה שאתאר לא עונה ישירות לשאלתך אבל קשור. אני מקווה שזה יעזור לך להחליט מה לעשות.

בגיל שנה ושמונה חדשים הילדה נגמלה מציצי. במקום ציצי בלילה היא החלה לבקש בקבוק. ניסינו מים. לפעמים זה עבד ורוב הפעמים לא. לא התעקשנו. בשלב מסויים צריכת החלב גם במהלך היום נראתה מוגזמת. ניסינו להגבילה וגם הפעם לפעמים נחלנו הצלחה וברוב הפעמים לא. היה בבקבוק מן אלמנט של רגיעה. כמו מוצץ. במקום להתעקש ולפתח עימותים במקום שהם אינם פתירים, פשוט זיפנו: פשוט דללנו את החלב (בהדרגה כמובן). ללא שום קשר, הילדה מעצמה הורידה את מינוני החלב בהדרגה. כמו שמרצונה החופשי בחרה לעבור לחדר ולמיטה משלה, כך גם בהדרגה היא נפרדת מהחלב, מהמוצץ ומכל ההרגלים שכבר פחות מתאימים.

בקיצור, אין מה להתעקש. יש צורך להסביר ולחנך להרגלים נכונים. הקטנים האלו שואפים לעצמאות וחלק מהדרך שלהם להוכיח לנו שבגרו היא לוותר על אותם דברים עליהם טרחנו להסביר שהם אינם מתאימים יותר.

נכון להיום אנחנו מתמודדים עם בעית השוקו: הילדה זה מכבר גילתה את השוקו. כדי לא לפשוט את הרגל קנינו אבקת שוקו. ראתה הילדה כי טוב והחלה צורכת שלושה בקבוקי שוקו ביום. שוקו? לא ממש ... מעט אבקת שוקו, עם המון מיים וטיפונת חלב. כל בקבוק מלווה בהסבר למה לא כדאי לשתות הרבה שוקו. ההסברים גרמו לה להיות עיקבית בצחצוח שיניים. כשהיא מבקשת שוקו היא מסבירה למה היא מאוד זקוקה לו (הקטנה רמאית גדולה: היא טוענת שזה יעזור לכאב גרון שיש לה :) ומוסיפה שזה אחרון ודי. כשהיא מגלה אחריות, אנחנו מוסיפים מילות טפיחה על השכם. יש לי יסוד להאמין שגם במקרה הזה היא תגלה בגרות ותפסיק עם צריכת השוקו.

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
8/10/2002  13:45 קראתי ולא אהבתי - מירב28
8/10/2002  16:09 מירב28 - - דבי
8/10/2002  19:22 לדעתי זה ממש מזעזע למנוע מילד אוכל - שמנה לא מתוסבכת
8/10/2002  21:44 הייתי מאד שמחה אם אמא שלי היתה מקנה לי הרגלי אכילה בריאים ולא דוחפת לי אוכל כל פעם שבכיתי. גם אם זה אכן הרגיע אותי באותו הרגע וגם עכשיו. (ל"ת) - Hilla
8/10/2002  21:44 בנות מה קרה לכן? מה ההתנפלות? - שרי
8/10/2002  22:28 מעניין לעניין באותו עניין-שאלה דומה לטובה אם כבר עלה הנושא- - אמאאחת
8/10/2002  23:02 גם אצלנו זה בדיוק ככה..... - אסתית
9/10/2002  01:03 נדחפת עם עוד שאלה, התלבטות לטובה ולבעלות הנסיון,"עוגה,ציפס וומרק שעועית בטעם של בננה" - יעלשל משמש
9/10/2002  06:40 עוד שאלה לטובה - נירה
9/10/2002  08:05 אולי תבקשי מהגננת שתיתן משהו אחר - יותר משביע כשהיא קמה משינה - רוני
9/10/2002  08:30 בפ,ולכולן- - אמאאחת
9/10/2002  20:14 אמאחת, אולי התשובה שלי לא תהיה כל כך פופולרית - נונה
9/10/2002  20:19 ועוד משהו - נונה
9/10/2002  20:35 לאמא כמעט כפולה, - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
9/10/2002  20:43 אמאחת, אודה ולא אבוש, - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
9/10/2002  20:46 יעל של משמש, - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
9/10/2002  20:49 נירה - הכל משמין ושום דבר לא משמין - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
9/10/2002  23:21 הי טובה, הרבה תודה, זה בערך מה שעניתי לה, יש לך מושג - נירה
9/10/2002  23:40 המשך מלחמות התמ"ל ושאלה על אפרסמונים - פולינה
9/10/2002  23:41 אפרסמונים !!! - שרי
12/10/2002  19:35 אפרסמונים - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
12/10/2002  19:38 נירה, - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
12/10/2002  19:40 אמא כמעט כפולה, אמאחת ויעל של משמש, קצת מאכזב לא לקבל מכן פידבק. - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
13/10/2002  02:07 טובה יקרה - תודה רבה. אנחנו דווקא סובלים לאחרונה משלשולים, אז אולי זה יעזור... (ל"ת) - פולינה
13/10/2002  10:46 תודה טובה, רק עכשיו נכנסתי לאתר וקראתי - אמא כמעט כפולה
14/10/2002  11:47 אמא כמעט כפולה - תודה ובהצלחה :) וגם ליעל של משמש - אענה בדיון בו כתבת אלי. (ל"ת) - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש