|
27/1/2003 15:37
|
יסמין
|
מאת:
|
|
גישה קצת שונה לגבי זירוז לידה בעזרת דיקור
|
כותרת:
|
קראתי את תשובתו של ד"ר ברק בפורום של YNET וברשותכן אני מבקשת להציג דיעה שונה, כדי לאפשר לכל אחת לבחור לפי השקפת עולמה. לפני כן, רק אציג את עצמי בקצרה, למי שלא מכירה, לא כפרסומת חס וחלילה, אלא ע"מ שאפשר יהיה לדעת עם מי מדברים - אני עובדת ברפואה סינית ומתמחה בעבודה עם נשים במהלך ההריון והלידה. וזאת בנוסף לעבודה עם נשים בעזרת יוגה והכנה ללידה אקטיבית. כל הכלים הללו מתחברים להם יחד מבחינתי. זהו. ועכשיו לעניין עצמו: לעובדה כי הלידה לא מתחילה או לא מתפתחת גם לאחר סיום 42 שבועות יכולות להיות סיבות שונות, פיזיות ונפשיות/מנטליות. לעניות דעתי, יש לחפש את הסיבות למצב הזה ולטפל בהן, דהיינו - לחזק אם חלש, להרגיע אם מתוח, להניע עם תקוע. כל אלו אינם עבודה ישירה לזירוז, אך האיזון המושג בעזרתם יוצר תנאים להתחלת הלידה, כי הוא פותר את הסיבה לאי- התחלתה. בנוסף אני משתמשת בעבודה שמביאה YANG לאגן = כוח ועצמה, זרימה וחום, מכינה את צוואר הרחם שיהיה "בשל לקטיף" עם בוא הצירים, פותחת סטגנציות = תקיעויות במעברי האנרגיה אל האגן וכד'. כל אלו לא יוצרים צירים יש מאין. הם מביאים את האמא למקום שבו היא מוכנה לאפשר ללידה להיווצר. בנוסף כמובן מנסים לבדוק מה הם המקומות הרגשיים/נפשיים/ מנטליים שאולי מעכבים את בוא הלידה. ומכאן אתן כבר מבינות למה אני חושבת שיש מקום לעבוד אם אמא שתאריך הלידה שלה עבר ולהכין אותה לקראת הלידה, מה שנשמע לעיתים כמו זירוז. בנוסף, מתנופף לא לפעמים איום השראת הלידה. עדיין אני חושבת שעדיף זירוז עם דיקור מאשר עם פיטוצין, אך בהחלט מסכימה שיש לעשותו בחדר הלידה כדי לאפשר ניטור צמוד. לגבי היפוך עובר - גישתי כאן דומה - הרי כשיש בעיה פיזולוגית כמו אגן צר או חבל קצר, העובר ממילא לא יתהפך. ואם הסיבה היא אחרת, ההיפוך במוקסה יכול למנוע ניתוח קיסרי, על כל תלאותיו והשפעותיו. לא שווה?? תודה על ההקשבה, ומקווה שיעזור למי מכן בהחלטותיה. מקווה שגישתי הובנה. אשמח לענות על שאלות, אם יהיו. רק בריאות ולידות טובות. יסמין (זיו-שחם)
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|