|
20/9/2004 16:20
|
לי
|
מאת:
|
|
רק רגע - לפני שאת נכנסת ללחץ
|
כותרת:
|
המחלה שיכולה לגרום לבעיות לעובר היא CMV. זו לא מחלת הנשיקה. זו מחלה בעלת סימפטומים שיכולים להיות דומים: לרוב תחושה של שפעת, כאב גרון וכו'. ניתן לזהות אותה רק בבדיקת דם וגם לגבי זה יש חילוקי דעות באשר למהימנות התוצאה. האם החברה יודעת בוודאות שזו מחלת הנשיקה? אם כן, אין לך מה לדאוג. בכל מקרה, המנעי מכל מגע איתה והכי חשוב - תרחצי טוב טוב ידיים לאחר השימוש בשירותים כי המחלה עוברת דרך הפרשות. אל תשתמשי באותו הטלפון שהיא משתמשת וכו'. אם היא לא יודעת בוודאות מה יש לה ואת לא יכולה לבקש ממנה לעשות בדיקת דם, המשיכי לנקוט באמצעי זהירות וליתר בטחון תעשי בדיקת דם עוד שבועיים. אבל לפני הכל - תבדקי אם בדקו אם את מחוסנת. אם חלית בעבר במחלה (יכול אפילו להיות שחלית ולא ידעת) יש לך בגוף נוגדנים. במצב כזה הסיכוי שלך להדבק הוא מאד נמוך וגם אם נדבקת הסיכוי שהעובר יידבק נמוך יותר. אבל תקחי בחשבון שזו מחלה שלעיתים חולים בה בלי לדעת ולכן קשה לדעת ממי אפשר להדבק. לכן, אם את לא מחוסנת כדאי לך להזהר יותר בהריון - להקפיד טוב טוב על רחיצת ידיים (זה בכלל טוב, גם בלי קשר למחלה הזאת), אל תשתי מפה לפה, אל תשמשי באותם טלפונים וכו'. ואחרון ודי - גם אם זה אכן CMV וגם אם נדבקת עדיין יש סיכוי גדול שהעובר לא נדבק. ניתן לדעת בוודאות בבדיקת מי שפיר. אבל כפי שראית הסיכוי לכל זה הוא מאד נמוך. בהצלחה,
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|