פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
20/9/2004 16:20 לי מאת:
רק רגע - לפני שאת נכנסת ללחץ כותרת:
המחלה שיכולה לגרום לבעיות לעובר היא CMV. זו לא מחלת הנשיקה. זו מחלה בעלת סימפטומים שיכולים להיות דומים: לרוב תחושה של שפעת, כאב גרון וכו'. ניתן לזהות אותה רק בבדיקת דם וגם לגבי זה יש חילוקי דעות באשר למהימנות התוצאה.
האם החברה יודעת בוודאות שזו מחלת הנשיקה? אם כן, אין לך מה לדאוג. בכל מקרה, המנעי מכל מגע איתה והכי חשוב - תרחצי טוב טוב ידיים לאחר השימוש בשירותים כי המחלה עוברת דרך הפרשות. אל תשתמשי באותו הטלפון שהיא משתמשת וכו'.
אם היא לא יודעת בוודאות מה יש לה ואת לא יכולה לבקש ממנה לעשות בדיקת דם, המשיכי לנקוט באמצעי זהירות וליתר בטחון תעשי בדיקת דם עוד שבועיים.
אבל לפני הכל - תבדקי אם בדקו אם את מחוסנת. אם חלית בעבר במחלה (יכול אפילו להיות שחלית ולא ידעת) יש לך בגוף נוגדנים. במצב כזה הסיכוי שלך להדבק הוא מאד נמוך וגם אם נדבקת הסיכוי שהעובר יידבק נמוך יותר.
אבל תקחי בחשבון שזו מחלה שלעיתים חולים בה בלי לדעת ולכן קשה לדעת ממי אפשר להדבק. לכן, אם את לא מחוסנת כדאי לך להזהר יותר בהריון - להקפיד טוב טוב על רחיצת ידיים (זה בכלל טוב, גם בלי קשר למחלה הזאת), אל תשתי מפה לפה, אל תשמשי באותם טלפונים וכו'.
ואחרון ודי - גם אם זה אכן CMV וגם אם נדבקת עדיין יש סיכוי גדול שהעובר לא נדבק. ניתן לדעת בוודאות בבדיקת מי שפיר. אבל כפי שראית הסיכוי לכל זה הוא מאד נמוך.
בהצלחה,

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
20/9/2004  14:07 את צריכה לבדוק אם את מחוסנת למחלת הנשיקה - R
20/9/2004  14:24 קודם כדאי שתבררי בדיוק במה נדבקה... - לי
20/9/2004  15:26 אם כבר במחלת הנשיקה עסקינן, האם תוכלנה לספר מה הסמפטומים של המחלה? (ל"ת) - לימור
20/9/2004  15:31 עד שאת יודעת מה ומי, - תמרה
20/9/2004  15:31 עד שאת יודעת מה ומי, - תמרה
20/9/2004  15:48 סימפטומים: זיהום וירלי כללי, כמו שפעת אבל יותר קשה ויכול להשפיע לתקופה ארוהב. (ל"ת) - פשפשית
20/9/2004  15:56 הי פשפשית, התכוונתי ממש לתחושות שחשים, מה בדיוק מרגיש אדם שנדבק במחלה? תשישות? כאבים? חום? אני שואלת.. - לימור
20/9/2004  19:13 תודה רבה לכולכן! (ל"ת) - לירי
20/9/2004  19:38 וללי, מהיכן כל הידע בתחום?ממש הרשמת אותי. (ל"ת) - לירי
20/9/2004  21:01 מהיפוכונריות - לי
20/9/2004  21:04 סליחה לי, - לי1
21/9/2004  09:04 אצלי זה מנסיון - לי


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש