6/5/2009 07:06
|
ריש
|
מאת:
|
מיומנויות כיתה א'.
|
כותרת:
|
לכיתה א' יש שני חלקים האחד הספק בלתי נתפס (ללמוד 2 שפות חדשות - קריאה וחשבון כשבכל אחת יש תכנית לימודים מופרזת בהקפה, מראש) השני מיומנויות נדרשות (שהן שונות מהותית מאלה שהנדרשות בגן).
לגבי התאור שתארת אני מציעה לקחת אותו לאבחון של מרפאה בעיסוק. יכול להיות שקיים קושי שעד היום "הסואה" היטב בפעילות המגוונת של הגן. עוד דבר - לבדוק אם אתם יכולים לעבוד איתו בבית על מיומנויות - איך מתארגנים, מה מוציאים מן התיק, ממה מתחילים לעבוד ואולי אפילו עבודה עם שעון עצר או שעו ןחול (או כל דבר שיכמת את הזמן שעל הילד להשקיע כדי לסיים את המשימה). לנו זה מאוד עזר. בשל גילו כדאי לברר בהתפתחות הילד דרך קופ"ח איזה מימון קיים (אם בכלל, כי מעבר לגיל 6 יש שינוי משמעותי בתנאים של התפתחות הילד)
לגבי ביה"ס, לא יודעת אם יהיה שינוי. ביה"ס לא מתאים לכל הילדים. מעטות המורות שמגמישות את העבודות /מטלות בהתאם לילד היושב מולן. גם אם יאמרו שיוותרו לילד על משימות כאלה ואחרות עדיין - אם האווירה בכיתה היא מסויימת מבחינת הספק (וכיתה א' היא תחרותית להחריד, אני יכולה לומר ל שהילד שלי יודע בדיוק באיזו חוברת כל אחד מהחברים שלו אם בכיתה שלו ואם במקבילה...) הילד עלול להרגיש שהוא 'פחות טוב' מאחרים. מהמקום בו אנחנו נמצאים בא', אני יכולה לומר שיש חוסר איזון במתן שיעורים. יש ימים שהילד מגיע מוצף בערמות של ש"ב ללא כל פרופורציה לכלום, ויש ימים שאין דף אחד לרפואה. הפתרון שלי לענין הוא מתן עבודות "יזומות" בבית שעובדות על **מיומנויות** (בהבנת הנקרא ובחשבון בהתאם ליכולתו ולא בהתאם לתכנית הלימודים שכבר מזמן זנח מאחור). כבר לא ממש מצפה שילמד משו בביה"ס, רק מקווה שלא יחזור מוכה וחבול בשל רמת השגחה "גבוהה" ומרשימה של צוות ביה"ס. את 'הפרסים' ו'תעודות ההצטיינות' על עבודתי, ביה"ס יקבל כשיערכו בו את מבחני המיצ"ב (הארורים) וכל השאר, אם כי מבחינתי הרווח האמיתי הוא בכך שהילד ייצא עם ארגז כלי עבודה לחיים ולא ילמד בגיל 35 לראשונה בחייו (במסגרת תואר מתקדם) "איך לומדים"...
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|