כדאי לזכור שהערכת משקל היא מ-א-ד לא מדויקת, עם טעויות של חצי ק"ג ואפילו יותר. האם גיל ההריון ודאי, או שיתכן וישנה טעות בחישוב? אני חושבת שנדירים המצבים שבהם לתינוק קטן אכן עדיף לגדול מחוץ לרחם מאשר בתוכו (האינקובטור הוא הרי חיקוי לרחם...) - ואני מנחשת שאז יופיעו סימני מצוקה נוספים. ומעבר להכל - התינוק שלי נולד 1.860 ק"ג בשבוע 37.5 (תאום, הוערך 2.250 שבועיים לפני הלידה... והתייחסו לזה כאל משקל טוב בגלל שמדובר על תאומים). היום אני חושבת שחבל שלא חיכיתי לצירים ספונטניים (הוא נולד בניתוח מתוכנן עקב מצגים), אפילו שכנראה שזה היה עניין של ימים בודדים (כבר היתה לי פתיחה של 3 ס"מ נדמה לי, אבל לא הרגשתי צירים). אני לא אגיד שההתחלה היתה קלה. היא היתה קשה, ואפילו קשה מאד. אבל - קודם כל, בשבוע 38 בדרך כלל המערכות החשובות (ריאות וכדומה) כבר בשלות, וזה הבדל משמעותי לעומת פגים אמיתיים, חוץ מזה - אחרי שהוא סגר את הפערים (למעט משקל. הוא עדיין קטן לגילו) הוא אפילו פתח פערים הפוכים, והיום הוא ילדון מקסים ומוכשר מאד. אם אכן יסתבר שמדובר על תינוק קטן לגילו, יש לי כמה "טיפים" שאצלנו עזרו מאד להתמודדות שלנו איתו ושלו עם החיים ואשמח לייעץ (למרות שכל מקרה לגופו, ולא בטוח שמה ש"עבד" אצלנו יהיה נחוץ או יעזור אצלכם). דבר אחד חשוב מאד: אם יהיה צורך באינקובטור לאחר הלידה, אפילו אם רק לצורך חימום, חשוב מאד לדאוג שכמה שיותר שעות ביממה החימום שלו יהיה חימום אנושי (=מגע) ולא להשאיר אותו לבד, כמו שאנחנו עשינו (סיטואציה מורכבת... לא יכולתי אז יותר טוב, אבל היום הייתי עושה הרבה בשביל לא לחזור על זה). לדעתי - לגייס מי שאפשר, משפחה וחברים, ואפילו מישהו בתשלום - כי לא בטוח שאת/בן זוגך תהיו מסוגלים לכך (פיזית ונפשית), והחשיבות של זה היא עצומה (כאמור -בתור מי שלא עשה את זה...), אבל זה להקדים את המאוחר (רק למקרה שלא תגיעי לפורום כשזה יהיה רלוונטי) ובכלל לא בטוח שיש בעיה אמיתית.
בהצלחה, ומאחלת לך שזו שגיאת א"ס. מקווה שתהיה לך לידה טובה, ויותר מכך: תינוק בשל ובריא.
|
תוכן התגובה:
|