פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
20/9/2004 20:24 דנה מאת:
אני כגננת בגן רב גילאי וכאמא לבן שנתיים וחצי.. כותרת:
טוב אני אתחיל: אני חושבת שהגיל לא מתאים לגן של ערייה ואף לא ברור לי כיצד הכניסו אותה לגן שכן על פי החוק המינימום הוא שנתיים ועשרה חודשים.

מה גם שצריך לקחת בחשבון את כל הגורמים הנוספים בהתפתחות הילד כמו התפתחות רגשית וחברתית ולא רק את היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות.

הגננת בגן הילדים אין זה מתפקידה להחזיק את הילדה על האסלה ולעזור לה לעשות את צרכיה כמו שכתבו חברותיי ללפני. בשביל זה יש מעון.
אל הגנים של הטרום טרום מגיעים ילדים בשלב התפתחותי יותר מאוחר בו הם יכולים לעשות את הצרכים בעצמם. כמובן שאם יש צורך מדי פעם בעזרה צריך לתת אותה אך לא הגיוני לדרוש זאת מהגננת ועוד להוסיף את זה לסל תפקידיה.

בגן שלי השנה ישנם גילאים שונים משנתיים ועשרה חודשים ועד 6!! כן בהחלט מצב קצת שונה ולא מוכר לי (עד כה עבדתי בגן חובה ) כשיש ילדה צעירה שקשה לה עם העניין ויש כזו אנו עוזרות לה אך רק מתוך ההבנה את הקושי שלה והרצון לעזור לה ולא בגלל שאנו חייבות.

לפני מס' שנים שוחחתי בעניין עם יו"ר אגף החינוך במועצה בה עבדתי ועם אחת הסייעות בגנים בנוגע לנושא הזה ונאמר לי שילד שבורח לו על פי החוק (היבש והמזעזע) הסייעת והגננת לא חייבות לנקות אותו אלא הן מתקשרות אל האמא שתבוא... אני לא רוצה לתאר לכן מה הילד צריך לעבור עד שהאמא המסכנה תגיע לגן אל הילד הממתין. (אני לא בדקתי את החוק בעצמי וזה מה שנאמר לי ונעשה באותו הגן בפועל).

בנוגע לישיבה בריכוז, יכול מאוד להיות שזוהי דרישה מוגזמת מבת שנתיים וחצי!! יכולת הקשב והריכוז שלה יותר נמוכה משל שאר הבנות. אני רואה את זה בפערים אדירים בין בנות ה3 לבנות ה5.

אני הייתי בוחנת את כל הסוגייה שוב. וכאם אני יכולה לאמר לך שיש לי ב"ה ילד בן שנתיים וחצי מאוד מפותח קוגניטיבית, מילולית ומוטורית והוא נמצא עדיין בגן מעון ולא בגן אחר, ואני מאוד מרוצה שהוא נהנה עוד מהינקות ילדותיות שלו.

מקווה שתצליחו איפה שתהיו.


תוכן התגובה:


תגובות נוספות
20/9/2004  13:57 גן ערייה בגיל שנה וחצי? - גילה
20/9/2004  13:58 בני כמה הילדים האחרים בגן? כמה ילדים יש? (ל"ת) - נון
20/9/2004  13:59 לא ברור לי..... - פז
20/9/2004  14:01 סליחה טעות בת שנתיים וחצי - רונית
20/9/2004  14:11 לא מבינה את הקיטורים של הגננת - נון
20/9/2004  14:45 אני דווקא מבינה את ה"קיטורים" של הגננת - אמא של ילד בן 4
20/9/2004  14:59 יש כאן שני נושאים - איריס ל
20/9/2004  15:05 אני הייתי מעבירה לגן פרטי - סיגל ש
20/9/2004  16:47 משהו לא עובד כאן - מיכל
20/9/2004  18:57 אני עם סיגל - יונית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש