אני עושה זאת תמיד. ואולם מכיוון שכבר כל כך הרבה פעמים אני נתקלת בשאלות,(פה בפורום ואצל חברות, מודעות, משכילות וחכמות), שהתשובות עליהן רשומות ברשימת המרכיבים, אני יודעת שרוב האנשים, לא קוראים. ובמיוחד סומכים על החברות הגדולות, וביוחד כאשר מכוונים אותנו שזה מתאים. חוץ מזה, שלא כל האמהות יודעות שאסור לאכול גם תבשילים המכילים ביצה (כמו שראינו את הלה כאן). אם על אריזות "רמדיה" לא היה מופיע הויטמין B1 ברשימת הוויטמינים, מישהי היתה שמה לב שהוא חסר? ואז כבר לא היתה אחריות למפעל? אמנם כתוב לילדים ולפעוטות. אבל מכיוון שבפרסומת יש תינוק והאם מדברת על מזון מרוסק שהיא נסה לתת לו, והם משווקים עצמם כמזון מהביס הראשון, ותחילת החשיפה למוצקים, התחושה היא שמדובר במזון גם לגיל צעיר יותר. והמושג "פעוטות" נתון לאינטרפציה. כאשר נפגע ילד בן שנתיים וחצי בתאונה אומרים ברדיו "תינוק". אז השניצל לא מתאים גם לגיל זה? באתר טבעול לא כתוב "מגיל שנה ומעלה" באתר כתוב שבסביבות גיל שנה מתחילים לטעום מוצקים והשניצל מתאים לטעימות הללו. אבל רוב התינוקות מתחילים לטעום לפני גיל שנה. ולירוקה, אם תחפשי, תראי שאין השמצות. יש קריאה לא לאכול לפני גיל שנה, ובקשה שזה יהיה ברור לכלל הציבור. יש ילדים שלא יקרה להם דבר. נכון. היו גם ילדים שניזונו מרמדיה ולא קרה להם דבר. יש ילדים שנוסעים בלי כסאות ולא קרה להם דבר. יש תינוקות שנפלו מקומה שלישית ולא קרה להם דבר. ושוב, יש הבדל בין אחריות שאנחנו לוקחים על עצמינו לגבי הילדים שלנו, לבין חברה שמשווקת מזון לכלל הציבור. וגם אם מדובר באחוזים בודדים שיפתחו אלרגיה. מספיק תינוק אחד שיסבול מנזק בלתי הפיק כדי שזה יהיה אסון.
|
תוכן התגובה:
|