פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
9/2/2005 15:49 HILLA מאת:
נכון שהמסקנה הראשונית שלנו היא שצריך לקרוא. כותרת:
אני עושה זאת תמיד. ואולם מכיוון שכבר כל כך הרבה פעמים אני נתקלת בשאלות,(פה בפורום ואצל חברות, מודעות, משכילות וחכמות), שהתשובות עליהן רשומות ברשימת המרכיבים, אני יודעת שרוב האנשים, לא קוראים. ובמיוחד סומכים על החברות הגדולות, וביוחד כאשר מכוונים אותנו שזה מתאים. חוץ מזה, שלא כל האמהות יודעות שאסור לאכול גם תבשילים המכילים ביצה (כמו שראינו את הלה כאן). אם על אריזות "רמדיה" לא היה מופיע הויטמין B1 ברשימת הוויטמינים, מישהי היתה שמה לב שהוא חסר? ואז כבר לא היתה אחריות למפעל?
אמנם כתוב לילדים ולפעוטות. אבל מכיוון שבפרסומת יש תינוק והאם מדברת על מזון מרוסק שהיא נסה לתת לו, והם משווקים עצמם כמזון מהביס הראשון, ותחילת החשיפה למוצקים, התחושה היא שמדובר במזון גם לגיל צעיר יותר. והמושג "פעוטות" נתון לאינטרפציה. כאשר נפגע ילד בן שנתיים וחצי בתאונה אומרים ברדיו "תינוק". אז השניצל לא מתאים גם לגיל זה?
באתר טבעול לא כתוב "מגיל שנה ומעלה" באתר כתוב שבסביבות גיל שנה מתחילים לטעום מוצקים והשניצל מתאים לטעימות הללו. אבל רוב התינוקות מתחילים לטעום לפני גיל שנה.
ולירוקה, אם תחפשי, תראי שאין השמצות. יש קריאה לא לאכול לפני גיל שנה, ובקשה שזה יהיה ברור לכלל הציבור.
יש ילדים שלא יקרה להם דבר. נכון. היו גם ילדים שניזונו מרמדיה ולא קרה להם דבר. יש ילדים שנוסעים בלי כסאות ולא קרה להם דבר. יש תינוקות שנפלו מקומה שלישית ולא קרה להם דבר.
ושוב, יש הבדל בין אחריות שאנחנו לוקחים על עצמינו לגבי הילדים שלנו, לבין חברה שמשווקת מזון לכלל הציבור. וגם אם מדובר באחוזים בודדים שיפתחו אלרגיה. מספיק תינוק אחד שיסבול מנזק בלתי הפיק כדי שזה יהיה אסון.

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
9/2/2005  13:39 האם זה לא כמו לאכול עוגה? - הלה
9/2/2005  13:39 אני אצטרף, הכוונה שגם אנחנו נכתוב מכתב לטבעול? אין בעיה, אשלח להם! זה ממש לא בסדר. (ל"ת) - אירנה
9/2/2005  13:40 הלה, גם זה אסור! והפורום מלא בשאלות "איך להכין קציצות/ עוגיות/ פשטידות בלי ביצים?". (ל"ת) - HILLA
9/2/2005  13:42 הילה - תודה! - שירין
9/2/2005  13:42 תודה, תמיד חשבתי שמדובר רק בביצה "נקי" (קשה, חביתה...) (ל"ת) - הלה
9/2/2005  13:51 לא צריך להיות היסטריים ולהגזים. (ל"ת) - %
9/2/2005  14:11 לאחוזון, כל אחת לעצמה יכולה לחשוב עד כמה היא מגזימה בהיסטריה הפרטית שלה. אבל מבין רבבות התינוקות שחיים במדינה, יש גם כאלו שאכילת שניצל כזה תגרום להם לנזקים בלתי הפיכים. - HILLA
9/2/2005  14:46 טוענים שלא הדגשתי מספיק כי מדובר בסדרה החדשה שמוצהרת כמיועדת לקטנטנים, מהביס הראשון (ל"ת) - HILLA
9/2/2005  14:49 מזעזע ביותר!!! מדהים כמה אסור לסמוך על מה שמצוייר וכתוב על האריזה ובפרסומות!! תמיד לקרוא את רשימת המרכיבים! - אלה
9/2/2005  15:11 מזעזע, כאילו שלא הספיק הסיפור של רמדיה... תודה הילה וכל הכבוד! - נלי
9/2/2005  15:16 הילה, אני חושבת שהם היו צריכים להדגיש שהמוצר מכיל ביצים, אבל אני ת-מ-י-ד בודקת את רשימת הרכיבים. הייתי רוצה להאמין שכך נוהגים כולם. ועוד - המילה תינוק לא מוזכרת על האריזה! - ענבר
9/2/2005  15:17 עדר של מטומט... - שיער ירוק
9/2/2005  15:20 הילד שלי מגיל 10 ח' אוכל ביצה ולא קרה כלום???? (ל"ת) - הילד שאכל ביצה
9/2/2005  15:41 שיער ירוק, מה הסיפור שלך? - נורית של ניצן ונעמה
9/2/2005  15:46 לגברת הירוקה- - גילי אבישי
9/2/2005  16:23 וגם כשכתוב, (ל"ת) - נועה
9/2/2005  16:25 סליחה - המשך - נועה
9/2/2005  20:30 מה זה???? גועל נפש "ירוקה"! - ליאתיתי
9/2/2005  20:57 ולי רק נותר להיזכר בביסקוויט של רמדיה - יונית
9/2/2005  21:04 טובה והילה- יישר כח. - סיס
9/2/2005  22:34 תודה הילה!! ואל תשכחו שהילה היא דוקטורנטית בביולוגיה במכון ויצמן שחוקרת את התחום !!!! (ל"ת) - @
10/2/2005  06:09 נו באמת נראה לי ממש תמוה ללכת כל הזמן לפי המלצות התזונאים - גג
10/2/2005  11:46 @, תודה, אבך במכון וולקני, ולא בדיוק התחום. אבל אכן בביולוגיה. :-) - HILLA
10/2/2005  17:01 תודה גדולה הילה ותודה לכותבות. - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש