בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון מספר 8

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ















[[שם]] יקרה,

לפניך גיליון מס` 8 של ניוזלטר דולות ו...אמנות הלידה. גיליון זה מאחד לראשונה את ניוזלטר אתר
דולות עם אתר אמנות הלידה במטרה להרחיב את מעגל הקוראים שלו ולהגיש את חמרי העיון לקהל מקצועי ונבון באשר הוא, מסביב ללידה. גיליון זה מציג את נושא חוזה הדולה - בסיס התקשרות רשמי בין הדולה ובין היולדת, ומציע טיוטה לחוזה כזה. כ"כ מארח הניוזלטר את הכותבות אירית לנדאו ונילי גן אור שכתבו במיוחד עבורנו מאמר העוסק בסוג`וק בהקשר של לידה. סוג`וק, כלי טיפולי עממי ומסקרן, מהרפואה האלטרנטיבית, מחליק בקלות לתוך ארגז הכלים של הדולה ושל היולדת כאחת. מפת דרכים ברורה, עקרונות בגובה העיניים ונגישות גבוהה הופכים אותו לממתק מידע שחבל להחמיץ. בנוסף בגיליון, תגובה של הדולה סיגל זהר למסמך האתיקה של הדולות שפורסם בגיליון הקודם, וכרגיל, הודעות  ומתכון ואפילו שניים לקינוח.



אירועי דצמבר




תחילה, להודעות על סדר היום. גילה רונאל מוסרת כי "מפגש דולות –`על לידה ומות` - על החשיפה שלנו, העוסקות בסודות החיים למעגל השלם - לידה וגם מוות, על ההתמודדות שלנו והעזרה לאחר בהתמודדות ועל הקשר הבלתי נפרד ביניהם, יתקיים החודש בביתה שביפו.
מאחר והמפגשים ייערכו ב"יורט" - אוהל מונגולי שבנינו על גג הבית וגם אופי המיפגשים מתאים למספר מצומצם יחסית, מספר המשתתפות מוגבל לחמש עשרה בכל מפגש. אז אנא - מי שרוצה שלא תחכה לרגע האחרון כי באמת לא נוכל להכניס יותר. אנא אל תביאו הפעם כיבודים, מאחר ואנחנו לא מכניסים ל "יורט" אוכל. תה חם וריחני יוגש בשמחה. 14.12.06, 28.12.06, בין השעות 19:30 - 21:30. בגלל אופיים המיוחד של המפגשים, יש לדייק. הרשמה מראש הכרחית בדוא"ל ". 





קורס להכשרת מדריכות ומאמנות רוחניות להכנה ללידה ולהנקה בהנחיית ד"ר מיכל קאופמן, ייפתח בינואר במושב אביגדור. הקורס מיועד לדולות מלוות בלידה, מדריכות הכנה ללידה והנקה, מיילדות, עו"ס ואחיות, ויתקיים בימי ב` בין השעות 9:00 ו-15:00. מיכל קאופמן, ד"ר לרפואה טבעית, מוסמכת ברפואה סינית, שיאצו, צמחי-מרפא, פרחי-באך, מיילדת מוסמכת, מדריכה להכנה ללידה, רכזת קורסים להכשרת מטפלות הוליסטיות בנשים בהריון ובשנת ההולדה. פרטים אצל אורלי איילון: 052-3680864 ואצל מיכל: 050-373352 .

 
החלה ההרשמה לקורס מדריכות הכנה ללידה המיועד לדולות. מרכזות את הקורס גילה רונאל ואירית פלקוביץ. תחילת הקורס בחודש פברואר, 18 מפגשים, ימי חמישי 09:00 - 13:30, לקביעת ראיונות נא לצלצל להדס בדיאדה ת"א - 03-5244484, פרטים אצל גילה בדוא"ל.

 


קורס דמיון מודרך ו NLP למטפלים בהריון ולידה בהנחיית חגית ספנסר, מנחה מוסמכת בדמיון מודרך ו-NLP, דולה ומדריכת הכנה ללידה, ייפתחו בפברואר בבית אלה בכרכור. הקורס כולל 18 מפגשים בני 5 שעות ויתקיים בימי רביעי בבוקר. מיועד למיילדות, דולות, מדריכות הכנה ללידה ומטפלים מתחומים אחרים שרוצים להתמחות בליווי הריון ולידה. מפגשי מבוא והיכרות לקראת הקורס יתקיימו ביום שישי ה 15 בדצמבר וביום שני ה-25 בדצמבר. פרטים בטלפון 052 8916931 ובאתר www.beitella.co.il.



 


עוד אני מוצאת לנכון להקדים ולספר כי בינואר תתקיים השתלמות מיוחדת לדולות בסוג`וק. פרטים יבואו.



עניין נוסף, עסקי, על סדר היום. לאחרונה התחלתי בייבוא סדיר של מנשאי דידימוס המשובחים והארוגים בנול מגרמניה לישראל, ושל מאמאפונצ`ו ומאמאג`אקט המקוריים משוויץ, לאמא ולתינוק שבמנשא. שיטת השיווק החדישה בה אני עובדת מאפשרת לדולות, למדריכות להכנה ללידה ולעוסקים במקצועות שמסביב ללידה לשמש סוכני משנה ללא מלאי למוצרים אלו. איך זה עובד? אם את מעוניינת, שלחי אלי את שמך וכתובתך במייל חוזר. בתוך ימים ספורים תקבלי ברושורים איכותיים אותם תוכלי לחלק ללקוחותיך. אנא הקפידי לרשום את שמך על הברושורים. כל עסקה שתגיע דרכך תזכה אותך ב-50 שקלים. 



ללקוחה זה כדאי משום שהברושור משמש קופון הנחה (בשיעור 50 ש"ח ברכישת מנשא או 10% ברכישת מאמפונצ`ו או מאמג`אקט) ברכישת מוצר איכות בלעדי. לך זה משתלם משום שנתת ללקוחה שלך ערך בצורת מידע אודות מוצרי איכות וכסף מזומן. לי זה משתלם משום שאני מעוניינת לבצע את העסקה. בצורת שיווק חדשנית זו נחסכים מחיר המדף, האחסון והשינוע אל הקמעונאי, והמרווח שהתפנה נחלק בינך ובין הלקוחה. בנוסף, אם את מעוניינת לרכוש מנשא דידימוס עבור עצמך לצרכי הדגמה וכו`, תוכלי לקבל מנשא וסרט  DVD מלא להדגמת כל שיטות הנשיאה, במחיר עלות. קישורים למידע נוסף אודות המוצרים, בתחתית הניוזלטר.


 ועתה, כמובטח, לנושא העיקרי – חוזה הדולה. בארה"ב, מסמך התקשרות בנוסח חוזי, מקובל ביותר ומסדיר את היחסים בין מקבלת ונותנת השירות. בארץ, אולי משום שנושא הליווי בלידה רק החל לצבור תאוצה בשנים האחרונות, לא מקובלת עדיין התקשרות רשמית כזו. יתר על כן, הצומת הרגיש כל כך של אמפתיה, אמון, לידה וכסף, טעון מאין כמוהו. דולות רבות נוכחות לדעת שהן מתקשות להשתכר משום שמועד התשלום, המוגדר אפריורית כ`לא משנה, כשניפגש אחרי הלידה`, אינו מגיע. תנאי התשלום אינם מוגדרים כהלכה, ודולות רבות מוצאות עצמן כועסות או מתוסכלות סביב נושא השכר שלהן, מה שיכול היה להמנע אולי מראש באמצעות הסדר.



דולות אחדות עלולות להירתע תחילה מהרעיון של התקשרות פורמלית, בעלת ניחוח משפטי, שהוא כמעט לזרא בשל ההקשר הדפנסיבי, הבוטה של חדרי הלידה. מאידך יש לקחת כאמור בחשבון שגם המנעות המתקשרות כתובה צופנת בחובה חוסר ודאות הגובה לעיתים תשלום בצורת מתח משני, תסכול ואכזבה.



בין אם תחליטי להיעזר בחוזה ובין אם לאו, זכרי שהחוזה להלן הנו טיוטה בלבד, ובגדר הצעה והזמנה לעריכת שינויים. לתוך הטיוטה הזו צקי את תכנייך כך שתתאים לצביון ההתקשרות הייחודית שלך עם היולדת.
בעת כתיבת הטיוטה, ובדומה לזו שניסחתי בשעתו עבור תכנית הלידה, נעזרתי במספר מודלים אמריקאיים. צירפתי רעיונות מכאן ומשם, והתאמתי ככל האפשר למציאות הישראלית, שעבורה הדולה היא אזרחית חדשה יחסית בנוף הלידות. בדומה לתכנית הלידה, אני צופה לחוזה הדולה התאזרחות מהירה וטבעית בישראל. מאחר שמדובר בטיוטה ראשונית, אשמח להצעות לתיקון, שיפור ושדרוג. בהמשך היום אפתח בפורום דולות דיון בנושא.  


חוזה התקשרות לצורך הסדרת שירותי ליווי בלידה





בין _____________ היולדת   
לבין _____________ הדולה  


יולדת יקרה,



אני שמחה על שבחרת בי ללוות אותך בלידה ומבטיחה לעשות את כל שביכולתי כדי לסייע לך ללדת כרצונך באוירה תומכת. הדברים הבאים מנוסחים בגוף שני נקבה, משום שאת הלקוחה שלי, אך כמובן שהם מופנים גם כלפי השותף שלך בלידה. שירותי הליווי שלי כוללים חמישה מפגשים: שלושה מפגשים לפני הלידה, מפגש הליווי בלידה עצמה, ומפגש אחד אחרי הלידה. מפגשים לפני הלידה:המפגש הראשון הינו מפגש היכרות ללא התחייבות וללא תשלום.  המפגש השני, שיתקיים במהלך החודש התשיעי להריונך מקרה שתחליטי לשכור את שירותיי, יימשך שעה וחצי. לבו של המפגש יוקדש לבניית תכנית לידה, וחלק ממנו (כשליש) יוקדש לטיפול פיזי (רפלקסולוגיה/עיסוי) שאעניק לך. לבחירתך נוכל להקדיש את המפגש, אם תעדיפי, לרענון ההכנה ללידה שלכם.  המפגש השלישי שיארך כשעה יתקיים כשבוע לפני מועד הלידה המשוער שלך ובמהלכו אעניק לך טיפול נוסף או שנקיים בו חזרה על נושאים לבחירתך מתוך ההכנה ללידה. מפגש זה יתקיים בקליניקה שלי. ליווי בלידה:כדי שאוכל להעניק לך את השירות הטוב ביותר, אני מבקשת כי תעדכני אותי בכל סימן מבשר לידה שתחווי. יחד נחליט טלפונית מתי אגיע לביתך. שירות הליווי שלי במפגש הלידה כולל את הזמן שיעבור מרגע שבו תרגישי שאת זקוקה לי לידך, ועד שעתיים לאחר הלידה או קודם לכן, אם תרצי. במהלך מפגש הליווי בלידה אסייע לך לעבור את השלב הלטנטי בבית או בבית היולדות, כפי שתחליטי בהתאם לנסיבות, וכן את כל השלבים הנוספים בלידה, כולל תמיכה בהנקה ראשונית. מפגש לאחר לידה:לאחר הלידה (יום לאחר הלידה, או יומיים או שבוע) נקיים בביתך מפגש בן כשעה וחצי. במהלך הפגישה אספק תמיכה בהנקה,  הדרכה לטיפול ביילוד, שיחה אודות הלידה ובנושאי פוסט-פרטום כגון זוגיות או אחר, לפי בחירתך, וכן נשוחח אודות הלידה. שירותים נוספים:ספריית השאלה: במהלך תקופת הליווי, יעמדו לרשותך חמרי ההדרכה שברשותי להשאלה חינם (נדרש ערבון בשווי 50 ₪ לפריט) כדלקמן:

*סרט הדרכה לקראת לידה בוידיאו
*הספרים: *התקליטור:*כדור פיזיו (ערבון 70 ₪) טיפולים נוספים בתשלום:במקרה שתהיי מעוניינת בטיפולים נוספים שאני מציעה: טיפול שיאצו/הילינג/רייקי/עיסוי בנוסף על הטיפול היחיד שנכלל בליווי ושיתבצע במהלך ההריון, תהיי זכאית לקבלו בהנחה של 25 אחוז מהמחיר הרגיל. הגדרת השירות:


כדולה שלך אספק לך מרגע חתימת החוזה ועד תום ההתקשרות בינינו לפי חוזה זה, דהיינו תום המפגש שלאחר הלידה, שירותי תמיכה מגוונים מסביב ללידה. אספק מידע נרחב ככל שברשותי אודות הלידה בתשובה לשאלותייך, אהיה זמינה עבורך בכל שעה, אהיה נוכחת בכל מהלך הצירים והלידה שלך מרגע שתרצי בנוכחותי ועד שתרגישי שאינך זקוקה לי עוד, איישם בשעת הצירים את הטכניקות שבהן אני מיומנת על מנת לתמוך בך, לעודד את התקדמותך בלידה, ולסייע לך בכל דרך שאוכל במטרה להפוך את חווית הלידה שלך לחיובית, טובה ומעצימה. 




אעבוד בשיתוף פעולה מלא עם השותף ללידה שלך, ובכל עת שתעדיפו אשאיר אתכם לבדכם בחדר הלידה. אעבוד בשיתוף ובנועם עם הצוות הרפואי ולא אגיע למצב של קונפליקט עמם. אגלה רגישות רבה לצרכים שלך, ושל השותף בלידה ואעשה ככל שביכולתי כדי להתאים עבורכם מענה לצרכים המשתנים בכל רגע בלידה.



אם הצוות יציע לזרז את הלידה או להתערב בה אספק לך הצעות לאלטרנטיבות כמיטב יכולתי, ניסיוני וידיעותיי. גבולות השירות:כדולה, אין לי הסמכה, מיומנות, או רשות לבצע משימות רפואיות כמו ניטור דופק עוברי, מדידת לחץ-דם, בדיקות פנימיות, חוות-דעת רפואיות, קריאת מוניטור וכו`. זמן התייעצות טלפוני עימי לא יעלה על שעה בכל פעם, אלא בהסכמה שלי, ועל שיחה ביום. גיבוי:במקרה של כוח עליון שימנע ממני לתת לכם אצת השירות בשל נסיבות שאינן תלויות בי, דולת הגיבוי שלי תמלא את מקומי ותנאי ההתקשרות והתשלום אליה יהיו זהים למוגדר בחוזה זה כלפיי. אחריותך כלקוחה:לעדכן אותי בכל שינוי במצב בריאותך בהריון כמו גם בהגדרה הרפואית שלו. כמו-כן עליך ליזום את ההתקשרות הטלפונית איתי על מנת להתייעץ, להתעודד, לקבל מענה לשאלותייך ולעדכן אותי בכל סימן מבשר לידה. שכר ותנאי תשלום:השכר שאני גובה עבור כל השירותים המוזכרים הוא 2000 ₪. ניתן לשלם במזומן או בצ`ק בשני תשלומים שווים, כשהשני דחוי בחודש ימים. הצ`קים יימסרו בזמן חתימת החוזה. המחיר כולל מע"מ כחוק. על השכר יש להוסיף הוצאות נסיעה תמורת חשבוניות. דמי ביטול:במקרה ותחליטי מכל סיבה שהיא לבטל את ההתקשרות בינינו עד 6 שבועות ממועד הלידה המשוער, לא תחויבי בכל דמי ביטול. אם תחליטי על ביטול מסיבה כלשהי עד שבועיים לפני מועד הלידה המשוער, יהא כרוך בדמי ביטול בסך 10% מהסכום הכולל. ביטול עליו תודיעי לי פחות משבועיים לפני מועד הלידה המשוער יהיה כרוך בדמי ביטול בסך 50% מהסכום הכולל. ביטול מסיבות של כוח עליון:אם מסיבות שאינן תלויות בך או בי לא ניתן יהיה לבצע את הליווי כמתוכנן, אחזיר לך את הכסף ששולם בניכוי 200 ₪, תשלום על המפגש השני שהתקיים.  שונות: צילומים: במקרה שתרצו שאצלם עבורכם בחדר הלידה, אשמח לעשות זאת. אנא הדריכו אותי מראש בהוראות ההפעלה של המצלמה שלכם ובתזמון הצילומים בהם תהיו מעוניינים.מתנות: במהלך הפגישות תקבלו ממני במתנה שמן שקדים טהור המתאים לעיסוי פרינאום בלידה וכן לעיסוי תינוקות. חמרי עזר מודפסים: במהלך המפגשים תקבלי ממני את דפי העזר הבאים: ......... אני מבקשת כי תעייני בדפים ומקווה כי יהיו לך לעזר רב בלידה, בהנקה ובטיפול הראשוני בילוד.סיפור לידה: עד שבועיים מתום הלידה אעביר אליך את סיכום הלידה שלך שהוא סיפור הלידה מנקודת המבט שלי כדולה.   ולאור ההסכמה הזו באנו על החתום,______________הדולה______________היולדת______________השותף בלידה תאריך_________ עד כאן הטיוטה. כדי לעבוד עם המסמך כראוי, אהפוך אותו לאחר הדיון שנקיים במיוחד בנושא בפורום למאמר. את המאמר יהיה ניתן להוריד ולשנות בהתאם לצרכים, ואני מקווה שישמש אותך היטב.ועתה, למאמר הסוג`וק.   אונורי סו-ג`וק ONNURI  SU JOK  בתמיכה בלידה / מאת *נילי גן-אור  ו*אירית לנדאו 

הלידה המגיעה לאחר תשעת חודשי ציפייה, היא אירוע המעמיד בפני היולדת אתגר פיסי ונפשי. מהלך ההיריון, הלידה והתקופה שלאחר הלידה מלווים בבעיות ואתגרים אופייניים עימם מתמודדים היולדת ובן זוגה. בין הבעיות האופייניות ניתן למנות בעיות פיזיות כמו אי נוחות במערכת העיכול, צרבות, בחילות, טחורים, בעיות בשינה, ובעיות רגשיות  כמו פחד מהלא ידוע, דאגה, ושינויים במצב הרוח הנובעים מהפרת האיזון ההורמונאלי במיוחד בתקופה שלאחר הלידה. לרפואה המשלימה כלים טובים לטיפול ברובד הפיזי והרגשי גם יחד. תרפיית האונורי סוג`וק היא שיטת טיפול ייחודית הכוללת בתוכה כלים מגוונים הן ברובד הנפשי והן ברובד הרגשי. לימוד השיטה מאפשר  ליולדת ובן זוגה לרכוש כלים פשוטים אך יעילים לטיפול עצמי כדי שיוכלו ליישם אותם במהלך ההיריון הלידה והתקופה שלאחר הלידה.   תרפיית האונורי סו-ג`וק היא תפיסה הכוללת את הרובד הרוחני הפיזי והאנרגטי גם יחד, והניתנת ליישום הן ככלי טיפולי אפקטיבי והן ככלי להדרכה ולטיפול עצמי של היולדת ובן זוגה. 

תרפיה זו צברה תאוצה וניסיון קליני רב. נערכו מחקרים קליניים רבים המאשרים את אפקטיביות השיטה.
תרפיית הסו ג`וק (בתרגום מקוריאנית su –כף יד jok-כף רגל)  היא שיטת טיפול אשר פותחה בעשורים האחרונים  ע"י פרופ. פארק, מדען קוריאני, ומבוססת על טיפול בהשתקפות הגוף כולו בכף היד ובכף הרגל.  הסו-ג`וק הינה חלק מרפואת ה"אונורי" אשר בבסיסה עומדת התפיסה של הקניית כלים לריפוי העצמי.  



תרפיית הסוג`וק מתבצעת באמצעות איתור נקודת השתקפות הבעיה בכף היד או ברגל, וטיפול בנקודות אלו בטכניקות מגוונות: חימום, שימוש בזרעים ותבלינים מן המטבח הביתי, ריפוי בצבעים וקריסטלים, עיסוי, שימוש במגנטים עדינים, מדיטציה וריפוי בתנועה.  כמו-כן משלבת תרפיית הסוג`וק מדיטציית חיוך ודמיון מודרך.


באמצעים פשוטים אלה ניתן לסייע בבעיות אופייניות במהלך ההיריון והלידה: בחילות, צרבות, עצירות, טחורים, שיפור ההתמודדות עם כאב, הגמשת מפרקי האגן והגברת תנועתיות הרחם סמוך ללידה, ובלידה, בעיות בשד הנובעות מהנקה לאחר הלידה, טיפול ברובד המנטלי - שינויים במצבי רוח, חרדה ועוד.


   


יישום תרפיית הסוג`וק במהלך הלידה:



לידה יכולה להתחיל בכמה צורות  כשהרגילה שבהם היא צירים סדירים, שהופעתם הם תוצאה של הפרשת הורמון האוקסיטוצין, הורמון שמופרש מבלוטת ההיפופיזה.  במקרים בהם הצירים פסקו או אינם אפקטיביים מספיק, או לחילופין כאשר ישנה ירידת מים ללא צירים אנו מחפשים דרכים טבעיות לעודד יצירת צירים דוגמת לחיצות על ההיפופיזה ברפלקסולוגיה, דיקור בנקודות מסוימות, שימוש בדמיון מודרך ועוד. תרפיית הסו-ג`וק נותנת עוד כלים פשוטים ויעילים בהם ניתן להשתמש הן בבית והן בבית חולים, וקל מאד ללמד יולדת או את השותף שלה בלידה להשתמש בהם. במקרה של צירים לא אפקטיביים  ניתן להמריץ את פעילות ההיפופיזה על ידי הדבקת קריסטל אדום [רובי] במרכז כרית האגודל בכף היד או באמצעות לחיצה ועיסוי באזור זה.                                                                                               במהלך הלידה, בהנחה שהיא מתפתחת באופן טבעי ובקצב המתאים, לא תמיד צריך לזרז את התהליך. חשוב  לרכך ולהגמיש את אזור האגן, לאפשר פתיחה פיזית ורגשית של המקום על מנת לאפשר את תהליך הלידה, לעזור לירידה טובה ונכונה של ראש התינוק ולעזור ליולדת להרפות ולשחרר בכל דרך שמתאימה לה.  סל הכלים של תומכת הלידה במקרים אלו הוא נרחב והשימוש בו מותאם לצרכי היולדת - עיסויים, עבודה עם שמנים, תנועתיות, עבודה במים, נשימות, ולפעמים רק נוכחות המלווה היא שעושה את ההבדל.במקרים בהם יולדת לוקחת אפידורל ומתוך כך מרותקת למיטה, התנועתיות היא "הנפגעת" ביותר. מצב סטטי של היולדת  עלול להקשות על ירידה טובה של ראש התינוק  ולעכב עקב כך את בוא השלב השני. כדי לאפשר בכל זאת תנועתיות גם במצב שכיבה אנו דואגים שיולדת תשנה תנוחות, מטלטלים את האגן, מטפלים ברפלקסולוגיה באזורים הרלבנטיים, נקודות מניעות צ`י ועוד. בתרפית הסו-ג`וק מצאתי כתומכת לידה כלים נוספים ויעילים ביותר לאותה מטרה. למרות שהיולדת נמצאת בשכיבה ואזור האגן פחות נגיש לעבודה תנועתית, כפות הידיים שלה משוחררות לעבודה הן עצמית והן עבור בן זוגה או תומכת הלידה. עיסוי כלפי מטה של השתקפות הרחם בין האמה לקמיצה מגביר את תנועתיות הרחם, מסייע לראש התינוק לרדת ומרפה את השרירים באזור. ניתן גם לצבוע את האזור בצבע ירוק או להשתמש בהדבקת זרעים. בנוסף ניתן לאתר את השתקפות מפרקי האגן בכף היד ולעסותם בתנועות סיבוביות על מנת להגמישם. לידה, כידוע, אינה רק אירוע פיזי. אחת התחושות החזקות ביותר שיולדות מספרות אחרי לידה טראומטית מבחינתן , היא של חוסר אונים וניתוק מהלידה של עצמן. כתומכת לידה אני רואה כאחד התפקידים החשובים ביותר שלי לעזור ליולדת להיות נוכחת בלידה שלה ולהרגיש שהיא מנהלת אותה בדרכה שלה עם יכולת להסתגל לשינויים שמתרחשים במהלכה.כשיש כלים שיולדת יכולה להסתייע בהם בעצמה, או בעזרת בן זוגה האפקט הפסיכולוגי לא פחות משמעותי מהאפקט הפיזיולוגי. בתראפיית הסו-ג`וק מצאתי כלים כאלו גם לשימושי וגם לשימוש בני הזוג וגיליתי שהם עובדים.

טיפים ליישום תרפיית הסוג`וק בהריון ולידה  
 לטיפול בעצירות, נעסה את השתקפות המעיים הגסים עם כיוון הפריסטלטיקה, ונדביק זרעים בהשתקפות המתאימה.(בסו ג`וק משתמשים גם בכוון זרימת האנרגיה שבזרעים, כך שניתן להשתמש בהם להגברת זרימה בכוון מסוים-במקרה זה תנועות המעי). ביד שמאל-עיסוי מכוון מפרק שורש אצבע הקמיצה לכוון הרווח שבין הקמיצה לאמה.


לטיפול נגד צרבות, נשתמש בעיסוי בתנועה יורדת מכרית האגודל ועד לשורש כף היד.



להגברת התנועתיות של הרחם כדי לעודד צירים, ניעזר בעיסוי כלפי מטה של השתקפות הרחם בין האמה לקמיצה. נצבע את אזור השתקפות הרחם בצבע ירוק, ונעסה את השתקפות האגן בכף היד.  המרצת פעילות ההיפופיזה מתאפשרת ע"י הדבקת קריסטל אדום (רובי) באמצע כרית האגודל.להגברת גמישות פרקי האגן - ניתן להשתמש בעיסוי בתנועות סיבוביות של מפרקי שורשי אצבעות האמה והקמיצה. אפשר לצבוע את האזור בצבע ירוק או להדביק עליו זרעים/קריסטלים בצבע ירוק כדי להגביר את אלמנט הרוח.  הדגמות ,פירוט, שימוש באמצעי עזר וטיפים נוספים ניתן יהיה לקבל בהשתלמות ייחודית בסוגו`ק לתמיכה בלידה שתתקיים כאמור בינואר הקרוב.   



*נילי גן-אור,  מרצה ומטפלת ברפואה סינית וסוג`וק, מנהלת מגמת סוגו`ק במכללת מדיסין. טל. 052-2591154 


*אירית לנדאו, מרצה ומטפלת ברפלקסולוגיה ופרחי באך, מנהלת מגמת רפלקסולוגיה במכללת מדיסין,תומכת לידה. טל. 052-3794033



עד כאן מאמר הסוג`וק. לפני שנגיע לקינוח, הנה מייל שקיבלתי מהדולה סיגל זהר, בתגובה לגיליון הקודם, שעסק כזכור בנושא האתיקה של הדולות. ללא הסיפא, האישית יותר, ושאני מפרסמת ברשותה של סיגל. זה המקום להזכיר כי כל מאמר או תגובה שעניינם נוגע לכל ניתן ורצוי לשלוח לי כדי שאקדמם. וכך כותבת סיגל:



רותי יקרה



למרות שכמעט ואיני עונה או פונה באופן אישי החלטתי לכתוב לך פתאום.



אני דולה כבר כמעט 5 שנים ועוסקת בנתינה הזו כעיסוק משני למרות שבנשמתי



החוויה שעוברת עלי בכל לידה כתומכת ממלאת את כל שאני וטוענת אותי לזמן רב באנרגיות של יצירה



אהבה ואושר גדול.



נגע לליבי המסמך המרגש(למרות הנושא הלקוני כבייכול) בנושא האתיקה של הדולות .



שאלות שעולות ויעלו כל עוד אנחנו חלק פעיל ומתפתח בעולם המיילדות.



לא פעם גם לי כמובן היו מפגשים טעוני התנגדויות אל מול הצוות או החמות או כל אחד אחר.



מנסיוני ומהלמידה שלי מתחומים אחרים וגם כאן .להיות חלק מייצוג של כולנו ולשמור על מה שהשגנו עד כה הכתיב את קוד ההתנהגותי



המאופק משהו, בנסיון לגשר ולבנות "מחלף" שימשיך ולא יפגע ברצף ברגשות ובתחושות החיוביות של הזוג אותו אני מלווה וביולדת בעיקר.



פעמים רבות הרגשתי כמעט כמו " סוס טרויאני" מה שבחוץ אינו בדיוק מה שבפנים ,אך זה השתלם בגדול ויצר מרחב שאפשר



אוירה נעימה, ללא מתחים ללא אינטריגות מקצועיות עם תחושה של שיתוף צוות -דולה .



אני סוברת שהקוד האתי הוא מצפן, כל אחת כאן עושה את הדרך שלה ומביאה את עצמה לחוויה של התמיכה ביולדת



חשוב שנקדם את ההכרה הזו שנברך על יכולתנו לגשר ולהתקדם אל מול חשיבות משימתנו ולא נעסוק במלחמות ולוחמנות.



כך רק נקצין ונייצר אנרגיה שתעצים את הקונפליקט הישן.



כי ידוע ש מה שאנו מתמקדים בו מושך אנרגיה ומתעצם! זה חוק קוסמי.



אם נתמקד בלידה וחשיבותה רכותה ועוצמתה, ביולדת וצרכיה בבן זוגה, ברך הנולד



בחופש הבחירה שישמר עבורינו וביכולת שלנו לשמר את המרחב לכל אלה.הכללללל יזרום.



עד כאן תגובתה של סיגל זהר, ועתה, כמובטח, לקינוח המרענן כתמיד של הדולה והשפית עופרי זוטא. הפעם, לרגל פתיחת עונת התותים מחד, ולאור בקשה למתכון לסלט כרוב מאידך, הנה שני מרקידי שולחנות.






סלט כרוב אדום וחמוציות / עופרי זוטא



סלט כרוב נשמע כמו משהו יומיומי, בטח לא לארוח. ככה זה בראש שלי. אבל זה הסלט הצבעוני, הוא אפילו חגיגי, מיוחד ומשתבח אחרי יום.





1 כרוב אדום פרוס לרצועות דקות


לרוטב: 1/4 כוס סוכר


1/4 כוס חומץ טבעי


1/4 כוס סויה משובחת ("קיקומן" מומלץ)


1/4 כוס שמן תירס




כ-1/2- 1 כוס חמוציות יבשות (להשיג בחנויות הטבע, או החנויות המתמחות)


חופן שקדים מולבנים פרוסים


חופן שומשום קלוי




מערבבים הכל יחד.


הערה: במידה ואכן רוצים להכין יום קודם, מומלץ להוסיף את השקדים והשומשום, ממש לפני ההגשה. אחרת השקדים יצבעו ויהפכו לכחולים....




רוטב טופי-קרמל לתותים, פומלית, בננות, מלון ופירות בכלל




רוטב טופי קרמל - פותח את עונת התותים (או שמא יביא אותם כבר??)




רצוי לקרר היטב לפני ההגשה. שימו לב איך הוא מסמיך. נשמר לפחות שבועיים במקרר.




ל-1/2 ליטר רוטב:




50 גרם חמאה

175 גרם סוכר חום דמררה

100 גרם סירופ מייפל

1 כפית תמצית וניל

250 מ"ל שמנת מתוקה 






- ממיסים חמאה, סוכר, סירופ מייפל ותמצית וניל בסיר קטן על אש בינונית (בוחשים עד שהסוכר נמס), מוסיפים שמנת וממשיכים לבחוש עד לסף רתיחה. 




- מסירים מהאש ו"מקציפים" קלות בעזרת מזלג (כמו שעושים עם ביצה מקושקשת) או עם מקצף ידני כ-2 דקות. מעבירים לכלי (חצי ליטר) או צנצנת ומאחסנים במקרר.



עד כאן המתכונים, וכאן גם מסתיים הניוזלטר שלנו להפעם.



תודה שהייתן איתי, 

ולהתראות בגיליון הבא,



רותי קרני הורוביץ


מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il


מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il


יבואנית


אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il

אפי נו

דידימוס - המנשא האירופי הטוב ביותר, ארוג בנול www.leida.co.il/didymos



מאמאפונצ`ו ומאמאג`אקט משוויץ באהבה, לאמא ולתינוק שבמנשא



 
www.leida.co.il/mamaponcho  www.leida.co.il/mamajacket
















לארכיון ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 13
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 12
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 11
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 10

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 9

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 8

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 7

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 6

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 5

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 4

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 3

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 2

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 1



 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש