בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון מספר1

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ
















[[שם פרטי]] יקרה שלום



לפניך גליון מספר 2 של ניזלטר אתר הדולות. גליון זה עומד בסימן גברים. גרגי ביבליוביץ`, הדול הכי מפורסם בישראל, מספר איך זה להיות דולה ממין זכר, מה עושים עם האינטימיות ועוד הגיגים על ייעוד ומטרות. סביון סגל, ארומתרפיסט מומחה, חיבר עבורנו ערכה ארומתרפית ייעודית לתיק הדולה, ופרופ` שאול דולברג, ניאונטולוג בכיר ומוהל, מציע מחשבון למעקב אחר משקל העובר והיילוד. 



כ"כ יוצגו בגליון זה: כנס הדולות בקולורדו,  הזמנה להשקת האתר שלנו, סיפור  של גילה רונאל, הפניות למאמריהן של הדולות גילי אבישי ועדי יותם באתרים המתארחים, הצעת עבודה לדולה בשרון, ולקינוח מתכון של הדולה המבשלת ביותר בישראל – עפרי (וזה בריא!) זוטא, ולמי שישרוד את האורך מצפה טיפאנץ` ליין שווה לדולות ובכלל.



חודש יוני העומד בפתח מביא עמו את ניחוחות הקיץ. בגדי הריון פרחוניים יחשפו ויסתירו בטנים מתעגלות, זוגות רגליים רבים יפסעו על החול הזהוב בחוף הים בנסיון להביא לתחילתם המיוחלת של צירים. נשים של אמצע טרימסטר שני ימצאו עצמן עם כף ודלי גלידה מול הטלוויזיה, ואחרות לא יוכלו להוריד את המזלג מהאבטיח.


לקראת סוף החודש, ב-28 ביוני נתאסף (כן, אני מזמינה, אתן מוזמנות) על המרפסת הקייצית של דיאדה, כדי להשיק ברכות וברשמיות את אתר הדולות. בשמונה בערב. אשמח מאד מאד לראותכן. השקה אינטימית, בלי רעש וצלצולים. מיטינג, גריטינג, וערך אינפורמטיבי, שעוד לא סגור עד הסוף. אשמח לבקשות ולרעיונות. אם יש לכן מה לומר, אל תהססו להרים לי טלפון 052-8374237 או לשלוח לי מייל כדי לבקש ולקבל את הבמה.


בחודש הקרוב נשלים את תהליך ההוצאה לאור של הספר של מישל אודנט `הניתוח הקיסרי – לידה יוצאת דופן` כספר אלקטרוני, והוא יוצע חינם להורדה באתרים אמנות הלידה ודיאדה. הספר תורגם כפרויקט משותף שלנו, ואנו שמחים להציעו להורדה חינם, החל בחודש הבא. ככל שידוע לי זהו הספר האלקטרוני הראשון המוצע להורדה חינם בעברית. מי מכן שרוצה לקבלו עוד קודם לכן, מוזמנת לשלוח לי מייל מכאן או בתגובה לניוזלטר זה.




אנא, קראו את הספר, הוא קריא מאד אגב, וספרו עליו ליולדות שלכן, במיוחד לאלו ששוקלות קיסרי אלקטיבי. ההזדמנות הטובה ביותר למניעת ניתוחים קיסריים מיותרים היא לפני לידה ראשונה. כדי שיהיו פחות חוויות לתקן, פחות טראומות לעבד, פחות צלקות לרפא ופחות תהומות לצלוח בלידה הבאה..


חודש מאי שהסתיים זה עתה היה חודש הדולות באמריקה. הארגון הבולט ביותר של הדולות בארה"ב DONA (הדולות של צפון אמריקה) קרא לדולות לקדם את נושא התמיכה בלידה בתוך הקהילה, להגביר את המודעות לחשיבות הטיפול באם ובתינוק, ולפעול לקואליציה חזקה של דולות ונוספות לטיפוח רעיונות אלו.


איפה הדולות הישראליות מוצאות עצמן יחסית לכל זה? רחוק-קרוב. מחד, זו לא אמריקה, ודברים זזים בקצב איטי, מאידך, זו לא אמריקה והשמרנות הממסדית פריכה יותר, ומאפשרת דיפוזיה מהירה למדי של רעיונות התמיכה בלידה, גם אם המדיניות הרשמית מצהירה אחרת.


מה שבטוח הוא שישראל מאפשרת הזדמנות אדירה לצמיחת מנהיגות בתחום התמיכה בלידה. נירית שפירא שהקימה את נשים קוראות ללדת, היא דוגמא נהדרת למה שמנוע אנושי אחד יכול להשיג – הצעות חוק, חשיפה תקשורתית, אירועים, כנסים, פעילות ציבורית. אני ממליצה בחום לכל מי שרואה עצמה משתלבת בעשיה הציבורית ויכולה להרשות לעצמה, לבדוק כמה עולה החודש כרטיס טיסה הלוך ושוב לדנוור, קולורדו.


ב21-23 ביולי תיערך במייל-היי שבדנוור הוועידה ה-12 של ארגון הדולות של צפון אמריקה, והתכונה לקראתה רבה. הוגי דעות מובילים מציגים את המילה האחרונה בתחומים שמעניינים דולות מכל הסוגים (מלוות הריות, לידה, פוסט פרטום והנקה. על סדר היום: פני שימקין (מחברת הספר `השותף בלידה` ונוספים) אודות `השפעת הילדות המוקדמת על ההולדה` פיליס קלאוס (ממחברי הספר `לחבק את האם – ספר הדולה`), אודות `טיפול באמהות מדוכאות`, מודלים לטיפול בצירים, לידה ופוסטפרטום, התמודדות עם מצג עורף לאחור, הנקה, תמיכה ביולדות שעברו ניצול מיני בילדותן (כרבע מהנשים), אבדן ואבל, הטיפול בדולה לאחר תוצאות לא צפויות בלידה, ניר העמדה המעודכן של רופאי הילדים אודות שינה ותינוקות, פרקטיקות מבוססות מחקר אודות דולות והטיפול בצירים ובאם פוסטפרטום, ועוד סדנאות מכל טוב. הריר זולג והבושה אוי הבושה על נורמות העדכון שבעלי מקצועות הלידה נחשפים להן כשגרה בישראל. קראו עוד אודות הוועידה כאן.


הפסקה הקודמת רפרפה קלות מעל הטאבו השורף של אבדן בלידה. מי שמלווה יולדות ומרגישה עצמה בשלה לדעת יותר מוזמנת לקרוא את המאמר החשוב של הדולה גילי אבישי לדולות בנושא מתוך האתר המתארח שלה, בתוך אתר הדולות כאן.

 



כפי שהבטחתי בגליון הקודם, הנה מחשבון שימושי באדיבות  פרופ` שאול דולברג, ניאונטולוג בכיר ומוהל, לחישוב משקלי עובר וילוד כאן. המחשבון חשוב עבור דולות שרוצות לסייע לנשים ההרות וליולדות שהן מלוות באיסוף מידע. בעזרת המחשבון ניתן למצוא את אחוזון משקל הלידה הצפוי של יילוד, במיוחד במקרים בהם נדרש לכמת את מצב הגדילה של עובר הן כדי לתכנן את הלידה והן לצורך מעקב ההריון והגדילה לאחר הלידה, וככלי עזר להבנת המשמעות של ממצאי בדיקת האולטרסאונד. 

 


סביון סגל, ארומתרפיסט מומחה, בשיתוף הדולה והארומתרפיסטית ענגי חרפק, חיבר עבורנו מאמר גדוש ומלא בכל טוב אודות הערכה הארומתרפיסטית של הדולה. מן מדריך הארומתפריסט למטייל בגלקסיית הלידה. ערכה כזו, או חלק ממנה, היא חלק חשוב בארגז הכלים של הדולה. נרצה או לא, ארגז זה עומד תדיר לבחינה מול ערכת המתכת והפלסטיק של בית החולים, ומאתגר את בעליו בשלל משימות מורכבות. איך עובדת הארומתרפיה? כיצד חודר השמן האתרי אל הגוף? ממה להזהר? למה אסורה מנטה כדורית לנשים הרות? איך מסייעת חמאת השיאה ליולדת שנאסר עליה לשתות בצירים? איזה שמן מתאים לעיסוי תינוקות? ועוד. קראו הכל כאן.


ולמי שאוהב את קו התפר המוזהב שבין סיפור וסיפורת, נכונה שעה של נחת. הסיפור של גילה רונאל, מדריכת הדולות `היתה או לא היתה` כאן, יקח אתכם לשם.


מאמר נוסף שיוצג לראשונה בגליון זה נכתב עבורנו על-ידי הדול גרגי ביבליוביץ`. בלשון ישירה, ובלי להתיפייף מציג גרגי את מקצועו ואת המצב בחדרי הלידה בהם הוא עובד. " אז כנראה שדווקא בגלל שאני גבר, אין לי בעיה עם התפקיד - דולה, תומך לידה מקצועי, משרת לידה או איך שתרצו לקרוא לזה... ראיתי אינספור נשים וזוגות כשהם לבד, מתוסכלים, מתוחים, עייפים ודואגים, שהיו שמחים לקבל כל עזרה או תמיכה או הצעה, גם מגבר. גם מחרגול." הנה המאמר המלא.


ולכל מי שקיבלה את המפתחות כדי לנהוג באתר המתארח שלה וטרם העלתה בו תכנים, ממליצה בחום למלא ולו את העמוד הראשון במידע בסיסי אודותיכן. האתר הולך וצובר תאוצה. החודש נסקרנו במדור `עולים ברשת` של עיתון ידיעות אחרונות המהדורה המודפסת וגם בגרסה האינטרנטית של ווינט, הנה כאן.



הביקורת חיבקה בתיאור אותנו: " אתר חדש ומושקע המציע לנשים בהיריון מאגר של כרטיסי מידע אודות תומכות לידה אישיות (דולות), וכן עשרות מאמרים, מדריכים, כתבות וטיפים אודות סוגי התמיכה ביולדת ומהלך ההיריון באופן כללי. התכנים באתר נכתבו בידי דולות ותיקות ומומחים להיריון ולידה, והשירותים השונים בו מוצעים ליולדת וגם לדולות בחינם". 



`כרטיסי המידע` הם המיני-אתרים המתארחים שלכן. קרוב לתשע-מאות איש נכנסו בזכות הפרסום לאתר. חלק מהם עיינו באתרים שלכן. גל נוסף של יחסי ציבור צפוי בקרוב, ואני ממליצה בחום לרכב עליו וליהנות. האתר יהפוך אתכן נגישים יותר ללקוחות שלכן, יקדם את השם שלכן במנועי חיפוש ויהפוך אתכן זמינות ונגישות יותר ויותר עבור יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים.


האתרים המתארחים באתר הדולות מתמלאים לאט אבל בעקביות והפנינים מתרבות והולכות. "אני מניקה כי נשביתי בקסם של הקשר שביני לבין התינוקות שלי. בגלל העוצמה שממלאת אותי הידיעה שלא רק שנשאתי אותם בגופי תשעה חודשים, לא רק שילדתי אותם בכוחות עצמי, בכוחות עצמם ובעזרת בן זוגי - אני ממשיכה לגדל אותם מתוך גופי גם כשהם נושמים באופן עצמאי" כותבת עדי יותם במאמרה `למה אני מניקה` פה.



כאמור, הגיליון מציע הפעם גם משרה שעשויה להיות רלוונטית למי מהקוראות:



לאמא אדמה המרכז להריון, לידה והורות בהוד השרון, דרושות:



  1. דולה/מיילדת/מדריכת הכנה ללידה מנוסה להשתלבות בהדרכה, בעיקר בקורסי הכנה ללידה.

  2. עוזרת למנהלת המרכז (משרה חלקית וגמישה), רצוי בעלת רקע בתחומי הריון ולידה ו/או רפואה אלטרנטיבית       (ארגון, שיווק, קשרי לקוחות, עבודה עם מחשב וכו`. רצוי מגורים בהוד השרון או בסביבה הקרובה). פניות וקורות חיים בכתב בלבד, נא לשלוח לפקס 09-7453678 או אי-מייל sari@emadama.co.il




 ולפני שנגיע לטיפאנצץ`-ליין, מתנה בדמות מתכון של השפית והדולה היחידה בעולם כנראה שטרם ילדה בעצמה, עופרי (וזה בריא!) זוטא, המארחת היום בתרוודה את הכוכבת התורנית ילידת הרי האנדים שעשתה את דרכה מחנויות הטבע בנידחות היישר אל מרכז הצלחת – הקינואה, או כפי שהיא מכונה לעיתים בפי מגלות עולם - קינואה החדשה:


קינואה עם ירקות



1 בצל חתוך לקוביות

1/2 בטטה

2 גזרים

2 קישואים

1 עגבניה, חתוכה לקוביות קטנות

1/2 1 כוסות קינואה

תיבול:

פפריקה מתוקה, כמון

מעט קינמון, מלח לפי הטעם



**להעשרת המנה: להוסיף 1/2 כוס עדשים כתומים **




+ מזהיבים בסיר, במעט שמן זית, את הבצל, כ-3 דקות.

+ מגררים את הירקות על פומפיה גסה. מוסיפים את הירקות לבצל, מערבבים ומזהיבים עוד כ-3 דקות. מוסיפים את העגבניה ומערבבים. מוסיפים את העדשים ואת הקינואה. (אם מחליטים להעשיר את המנה בעדשים, זה הזמן להוסיף אותן). מתבלים וממליחים. מערבבים היטב.

+ מוסיפים 2 כוסות ועוד שליש כוס מים. מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים ללהבה נמוכה, ומבשלים עוד כ-20 דקות, או עד שכל המים מתאדים.



וכהרגלנו – למי ששרד את האורך, סוכריית הטיפאנצ`ליין. והפעם באדיבות סביון הארומתרפיסט, שכתב עבורנו את המאמר המצוין אודות הערכה לדולה. הטיפ מיועד במקורו לערכת הבקבוקונים הארומתרפיסטית, אך בהיות ארגז הכלים של הדולה מלא בקבוקונים להתפקע ולדלוף, הוא מתקבל בברכה על ידי כל נושאות הבקבוקונים לשיטותיהן:


את הבקבוקונים כדאי לשאת בתוך תיק איפור קשיח, שבתחתיתו מיקמנו ספוג קשה, מהסוג המשמש לסידור פרחים אמנותי. נחצוב בספוג חללים בהתאם לקוטר הבקבוקים, וכך ישמרו הבקבוקים כשהם אחוזים בתחתיתם בספוג להבטחת יציבותם ולמזעור סכנת הזליגה, ומוגנים בתיק קשיח.




ועוד סוכריונת: תמונה חדשדשה פרי מצלמתה המתקתקת של קרן לגזיאל, צלמת הבית של אתר הדולות, פה תיכף, מתחת לביי ביי.






עד כאן להפעם, 



מקווה לפגוש את כולכן בהשקה,



ואם אתן חושבות שהניוזלטר עשוי לעניין מכרות או לקוחות או עמיתות שלכן, אנא העבירו אותו יחד עם המלצה חמה להירשם.



ולהתראות בגליון הבא!

 



רותי קרני הורוביץ



צילום הריון: קרן לגזיאל





לארכיון ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 13
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 12
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 11
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 10

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 9

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 8

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 7

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 6

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 5

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 4

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 3

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 2

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 1



 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש