בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון מספר 10

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ


                                                                                           

                              

                        www.dulot.co.il     www.leida.co.il




[[שם]] יקרה,



לפניך גיליון מס` 10 של ניוזלטר דולות ואמנות הלידה.
שבעה מאמרים חדשים מוצגים בגיליון זה. מאמר מפרי עטה של גילה רונאל עוסק בד"ר פאץ` אדמס, מחלוצי הליצנות הרפואית, המגיע החודש לביקור בישראל, ובהשתמעויות תורתו הייחודית בהקשר של חדר הלידה. מה להומור ולחדר לידה? כמה צריכה לעלות לידה? ומה לעונג וליחסים שבין רופא ויולדת? מיד.



שלושה מאמרים נוספים מציעים טעימה מתוך גישות ייחודיות של שלוש מקצועניות לידה הנוגעות לליווי הריון, לידה והכנה ללידה. 



מאמרים אלו מופיעים באתרים המתארחים והניתנים חינם לכל דולה בישראל באתר דולות (לדולות) ובאתר אמנות הלידה (למדריכות). האתרים המתארחים זוכים לחשיפות רבות. כחמשת אלפים מבקרים ייחודיים מבקרים בכל יום באתר אמנות הלידה, וחמש מאות בדולות.



במאמר השני, הפותח את שלישיית מאמרי הטעימות, מספרת הדולה ענבל רז על שיטת אקווה דולה. המאמר מתאר את הקשר המיוחד שבין ההריון והמים, ואת עבודתה עם נשים וזוגות לקראת לידה. 



המאמר השלישי נכתב ע"י המיילדת שרי קרוכמל ומציג את קוד נ.ת.מ.ק.ד. הקוד `אורז` את ארגז הכלים המעשיים שניתן בקורס ההכנה ללידה: נשימות, תנועה, מגע, קול, ודמיון מודרך, לתוך מחומש האותיות שזמין גם ברגעים האינטנסיביים.



המאמר הרביעי עוסק בטראומות בזמן הריון ולידה והשפעתן על עיצוב אישיות הילוד. הכותבת, רחלה ישראלי, מדריכה להכנה ללידה, דולה והילרית, טוענת שניתן למנוע את רוב הטראומות הללו.



שלוש טעימות אלו הן ספתח לשולחן ארוך שאני מקווה לפתוח בהזדמנויות קרובות עבור קוראות הניוזלטר. מטרת הטעימות היא להציג שלל גישות מרעננות הן בפני לקוחות פוטנציאליים, והן בפני מקצועני לידה לצורך העשרה, הטמעה והיזון חוזר. אם יש לך אתר ואת רוצה שאשתף את הקוראות במאמר ייחודי שלך, או שעדיין אין לך אתר אנא פני אלי במייל. פניה בצירוף איות השם שלך באנגלית תאפשר לך לקבל אתר מתארח מלא דינמי וגמיש בתוך יממה. 



המאמרים החמישי והשישי, מאת עדי שטרסמן, מטפלת מוסמכת בשיטת ורדי, עוסקים בהתפתחות תינוקות לפי שיטת שירלי ורדי , ובגורמים המשפיעים על ההתפתחות המוטורית של תינוקות. מאמרים אלו מופיעים במדור `תינוקות, פעוטות וילדים` באתר אמנות הלידה.



המאמר האחרון שיוצג בגיליון זה מלמד איך להכין מנשא לתינוק במו ידייך, ומופיע במדור `עיצוב, סטייל, ועשו זאת בעצמכם` באתר אמנות הלידה. 



אך לפני שניגש למאמר הראשון, נספר שלאחריו תוכלו למצוא הודעות על אירועים והשתלמויות שעשויים לעניין מקצועני לידה ומתעניינים בתחום. לקינוח, מובא מתכון מעולה לט"ו בשבט מאת הדולה והשפית עופרי זוטא.



ועכשיו, למאמר של גילה.





יישום תורתו של דר` פאץ אדאמס בעולם ההריון והלידה / גילה רונאלהכי רך שאפשר, הכי אוהב, הכי מקבל. כזהו פאץ` אדאמס – רופא, יוצר קונספט הליצנות הרפואית, איש עדין נפש ובעל עוצמות בלתי נדלות. מייסד געזונטהייט (לבריאות) מרכז בריאות, מרפאה, לא "בית חולים" שנותנת שירות רפואי בחינם והכי חשוב באהבה גדולה!מה יותר מתחבר ללידה – הכי רכה שאפשר, הכי אוהבת והכי מקבלת, מתמסרת. בואו נראה איך היתה נראה היה השירות המוצע למי שבא ללדת על פי תורתו של אדאמס.חינם – ראשית – חינמית לכל דבר. תגידו, גם היום הלידות בארץ ניתנות בחינם, ממומנות על ידי המדינה. נכון אבל אז – לא ניתן להכניס את כל המלווים שרוצים, אין שירות אישי של מילדות ומיילדת אחת מטפלת במספר חדרים (שניים במקרה הטוב ולפעמים שלושה או ארבעה) – ככה עושים מיילדות נכונה? קברניטי משרד הבריאות – שימו לב!



טכנולוגיה
– דר` אדאמס אינו נגד טכנולוגיה, נהפוך הוא. הוא מדבר על השיפור באיכות החיים היומיומית במשק הבית, לדוגמא, אך מדבר עליה ברגשות מעורבים כאשר הוא מתייחס לתחום הטיפול הרפואי. 

בספרו געזונטהייט (הוצאת אור עם) תוהה דר` אדאמס האם הביטחון שהרופאים תולים כל כך במכשור הרפואי לא משאיר אותם חסרי אונים וללא כלים רבים נוספים כאשר הם ללא מכשירים. מה זה קשור ללידה? כמה בדיקות אולטראסאונד עשיתם בהריון? שלוש כפי שמומלץ או שש? שבע ואפילו עשר? ומוניטור? 



סיפור קצר: לפני מספר שנים הייתי בקשר עם אישה שעשתה אצלי קורס הכנה ללידה. היא אושפזה בשבוע 36 מסיבות רפואיות בבית חולים מכובד באזור המרכז. שוחחתי איתה במהלך ימי האשפוז והיא דיווחה על צירים שמופיעים מדי פעם, על עובר בריא ועל מצב רוח טוב אצלה. ערב אחד, לפני שעמדתי לצאת מהבית לקורס הכנה ללידה, קיבלתי ממנה שיחת טלפון. 



תוך כדי שיחה, אני שואלת אותה איך היא מרגישה? אם אין לה צירים ואם בדקו אותה בזמן האחרון. והיא עונה, שעשו לה מוניטור לפני רבע שעה, שרופא ראה את המוניטור ואמר לה: טוב, נראה שלא תלדי בקרוב למרות הצירים שמופיעים מדי פעם. שמעתי את קולה והיה  ברור לי שהיא בלידה. ביקשתי ממנה לקרוא לאחות במחלקה ולבקש להיבדק. היא היתה בפתיחה מתקדמת וילדה תוך שעתיים. לי היה ברור שהיא בלידה רק מלשמוע את קולה בטלפון. לו הרופא היה מסתכל עליה, מקשיב לקולה ולא רק למוניטור, אין לי ספק שגם הוא היה רואה.
אהבה, וחמלה – כמה מתאים לכולם, כמה מתאים ללידה... אחד הדברים המשמעותיים בתורתו של דר` אדאמס הוא הכנסת האהבה לחיינו, לא כסיסמה על קיר, אלא כמשהו חי, יישומי, פעיל. רוב היולדות שפגשתי בחיי (חמש עשרה שנים של ליווי לידות בחדרי לידה ובלידות בית), רצו להיות נאהבות בלידה. מילים חמות, חיוך, יד מלטפת ולפעמים מכוונת, הם חלק מהמשאבים שיולדות יכולות להסתייע בהן במהלך הלידה. לעיתים אני שומעת מיולדות סופרלטיבים לרוב על איזו מיילדת או רופא שרק עברו וחייכו ואחר כך זוכרים אותם לכל החיים... 

אינה-מיי גסקין, מיילדת אמריקאית, מדברת על הקשר שבין האהבה שאישה מקבלת ומרגישה בלידה שלה לבין היכולת שלה להעניק אהבה לתינוק שייוולד. האם כל כך קל לנו לאהוב את הזולת? לחייך חיוך רחב מלא חמלה, עידוד ותקווה? ואני מעזה לשאול שאלה נוקבת אך אמיתית? האם מי שאינו יכול להעניק אהבה וחמלה למי שהוא מטפל בו יכול וראוי שיטפל באנשים? האם אין אדם שמטפל – רופא, מיילדת, כוח עזר אמור בראש וראשונה ללמוד את אמנות האהבה והחמלה?
צחוק – "הצחוק יפה לבריאות", אומרים אצלנו. דר` אדאמס מעודד לצחוק, להתגלגל מצחוק. מה בין צחוק ללידה? ראשית, בודאי שרצוי ואף להכניס הומור לתהליך הנפלא הזה שהוא גם כואב ולעיתים מעלה חרדות. ואתם, מי שמלווים את האישה – הצחיקו אותה, גירמו לחיוך רחב לפשק את שפתיה.שרירי הפה – שרירים טבעתיים שעובדים בהרמוניה ובתגובת שרשרת עם כל השרירים הטבעתיים האחרים בגוף. פישוק הפה, פתיחתו לרווחה עשוי לסייע לשרירים הטבעתיים המשתתפים בתהליך הלידה והפתח בקלות יתר. חבר`ה התחילו להמציא בדיחות טובות (לא סקסיסטיות ולא "על חשבון") לזמן הלידה!יחסי גומלין בין מי שיולד ומערכת הבריאות – לדר` אדאמס אין ביטוח רפואי. ניתן לתבוע אותו בכל רגע על רשלנות רפואית ויחד עם זאת, איש מעולם לא עשה זאת ולהרגשתי (טפו, טפו, טפו) זה גם לא יקרה לעולם. ומדוע? מכיוון ש דר` אדאמס לא שם עצמו כאלוהים. הוא מודע לטבע האנושי, מודה שיכול לטעות ועושה הכל במסירות ואהבה כדי שזה לא יקרה. אני מאמינה שכאשר המטופל מרגיש נאהבה על ידי המטפל שלו ומשוכנע בכנות מאמציו, הוא ירשה לו לטעות, לשגות בהחלטותיו במיוחד אם זה יביע צער כן ולקיחת אחריות.דר` אדאמס מדבר על "פוטנציאל עונג" במערכת היחסים בין חולה ורופא. "החולים מעניקים בלי בושה את אהבתם, אמונם וכבודם ועוד לרופא, שמקרין התנהגות מסורה ומהנה. אם כך, מדוע קשה לחוות עונג שכזה?" אני יודעת, יענו לי מתוך מערכת הבריאות על שחיקה (שגם עליה הוא מדבר ונותן פתרונות מעשיים)ועל שעות לא שעות בהם עובדים התורנים במחלקות, אבל האם זה אומר שאנו צריכים לוותר על אותו "פוטנציאל עונג" – הרופאים, המיילדות היולדות. החולים במחלקות אחרות? האם אנו צריכים להתרגל לטיפול העייף של המערכת ומצד שני לחוסר האמון של המטופלים בה?האם יולדות מרגישות נאהבות בלידה? – האמת, שבחדרי הלידה פגשתי את כמות החמלה והאהבה הגדולה שפגשתי מימי בבתי חולים. אבל פגשתי גם, לעיתים, ניכור, חוסר אמון ביולדת ובאופן בו היא רוצה ללדת  ובעיקר עייפות רבה. אני מאמינה שביישום תורתו של פאץ`, יהיה רווח כפול. אותו "פוטניאל עונג" יוכל לבוא לידי ביטוי – ללוות את היולדת ומי שמלווה אותן, באהבה, בתהליך שהוא פרי אהבה ולהסב סיפוק עמוק ושמחה למי שמטפל. *הפירוש והאדפטציה מתורתו של דר` אדאמס לנושא הלידה, הוא על דעת המחברת בלבד.


עד כאן גילה רונאל. ולפני שנפנה להודעות על הפעילויות המיוחדות המתקיימות החודש, רוצה להזכיר ולהזמין את מי שטרם ביקרו במדור ההורדות העמוס כל טוב באתר אמנות הלידה לעשות כן ולהוריד קבצים מגוונים חינם. החל בספר `הקיסרי` של מישל אודנט, דרך תקליטור ההרפיות שלי `אמנות הלידה` על ארבע רצועותיו וספרי הנושא אף הוא שם זה, קובץ השאלות הנפוצות של פרופ` שאול דולברג בנושא רפואת יילודים, ספרון הפוסטפרטום של סיון אופירי, ועוד הממתינים לכל המעוניין להוריד קבצי  איכות למקצועני לידה בחינם. 



עדכונים: אירועים והעשרות למקצועני לידה ועוד בחודש פברואר 2007 בישראל







להלן רשימת סדנאות ומסיבות מנשאים - סדנאות הדרכה והתנסות בסוגי מנשאים שונים, התאמה ומכירה שייערכו ברחבי הארץ על ידי נעמה אברמזון (תל אביב וצפונה) ואורית סופר (תל אביב ודרומה):

גבעתיים- יום שלישי 06.02.07, 10-13 

ירושלים- יום ששי 09.02.07, 10-13

כפר תבור- יום ראשון 11.02.07, 16:30-19:30

באר שבע- יום ששי 16.02.07, 10-13

גבעת ברנר- יום ששי 02.03.07, 10-13

יפו- יום ששי 02.03.07, 10-14

פרטים והרשמה אצל נעמה naama@minsa.co.il, 077.341.41.55 , 054.578.35.82 או אצל אורית, orit@minsaim.co.il 052.846.82.15



סדרת מפגשי העשרה בנושא הנקה לנשות/אנשי מקצוע
תיפתח ביום א` ה-16.2.07בקרית טבעון. הסדרה בת 6 מפגשים, בני 4 שעות כ"אמנחה טל מגד, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, בעלת נסיון של 15 שנה בהדרכה וביעוץ הנקה, מנחה ורכזת קורס מדריכות הנקה וקורס מדריכות אמהות ותינוקות ברידמן. עלות: 720 ₪. נושאי המפגשים: 1:   הפזיולוגיה של ההנקה: מבנה שד ופיטמות, תהליך יצור והזרמת חלב. 2:   איך תינוק יונק; התחברות נכונה (latch); תנוחות: קלאסי, מעבר, צד, תאומים. 3:   הנקות ראשונות, 24-48 שעות ראשונות; סימנים להנקה מוצלחת; התינוק שלא מתחבר, התינוק שלא יונק: פתרונות ודרכי התמודדות. 4:  מצבים מאתגרי הנקה: אנטומיה ומבנה פה התינוק (לשון קשורה וכד`) טורטיקוליס, גיל/משקל לידה וכד`; שיטות האכלה אלטרנטיביות. 5:   גודש, סתימה ודלקת; פטמות: פצעים וחבלות: מניעה, אבחון וטיפול. 6:   פטריה; פטמות סיליקון; משאבות 

ושאיבה. 
לפרטים נוספים ולהרשמה נא לפנות לטל מגד:
054-5855744; 04-9831844; talmgd@gmail.com



מושב הפרלמנט השלישי לנשים במעמד ראש העיר הרצליה, גב` יעל גרמן, יתקיים ביום ראשון, 18 לפברואר בין השעות 18.00- 21.00, באודיטוריום חיל האוויר בהרצליה , רחוב ז`בוטינסקי 15. מושב הפרלמנט יעסוק בנושא: גינקולוגיה – עניין לנשים. בתכנית: סיפור אישי – חוויות גינקולוגיות, גב` נירי דוד, כיצד ועד כמה השתלבו נשים בגניקולוגיה בישראל? ד"ר רחל אדאטו, הריון ולידה-מזווית של נשים ערביות, ד"ר כיפיה ראבי, יתרונות הלידה בבית, המיילדת גב` אילנה שמש, המפגש הבעייתי בין דולות למימסד הרפואי, הדולה גב` אורית אביב קורנפלד, זכות הבחירה המודעת של היולדת, גב` נירית שפירא, דולה ומייסדת התנועה למען חופש בחירה בלידה בישראל `נשים קוראות ללדת`. פרטים והרשמה אצל אסתר הרצוג- 052-3210440, ציפי בשן- 09-7476348



סדנת מעגל ריפוי לדולות תתקיים בשישבת 19-20 בפברואר בהנחיית רונית ספראי קופליס בגאיה מקום להוולד. בתכנית: שיטות טיפול וריפוי מתוך הרפואה הקבלית. רפואת האדמה, רפואת הלב והרפואה האוניברסלית. סיום ופרידה בחיבוק במוצ"ש א` שבט 20.2 בשעה 18:00. ניתן להשאר ללון במקום על מזרונים (יש להביא ציוד לינה). ארוחת שישי בערב, ונשנושים לשבת בבוקר ולארוחת צהריים - מנדבת ידן ולבן של המשתתפות והמנחה. מחיר: 540 ש"ח למשתתף. הרשמה אצל רונית ספראי קופליס 052-89491616 או אצל עינתי מטילסקי 054-4820457 רונית היא מרפאה הוליסטית מזה 20 שנים. שותפה בתהליכי התפתחות במיילדות הישראלית בכלל ובלידה אנושית. בעלת מקום להתפתחות רוחית, כותבת הדיסק `בתשיעי ילדת` ללידה זורמת, מרכזת קורס דולות, מורה ומנחה בתהליכי בריאות רוחיים.



ביום רביעי 21 בפברואר יארחו "דיאדה" ועמותת "ילדים שלנו" את ד"ר פאץ` אדאמס בארץ. אדמס הוא רופא, ליצן רפואי, פעיל חברתי שהקים את "גזונטהייט" – מוסד שמספק שירותים רפואיים ללא תשלום לאלפי מטופלים, ומרצה כריזמטי. אדמאס קושר בין אהבה ושמחה לבין היכולת להירפא ממחלות, ומציע תפיסה יוצאת דופן על החיים בכלל ועל בריאות בפרט. האירוע מתאים לכל מי שעוסק בטיפול ולכל אדם שיצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא" מעניינות אותו. יחד עם דר` פאץ אדאמס יגיע דר` בואן וייט,
www.bowenwhite.com/speaker.html ,- קולגה של דר` אדאמס, רופא, אקופנקטוריסט, ליצן רפואי, מרצה מבוקש בעולם. הכנס יתקיים בגן אורנים, 21.2.07 יום רביעי, בין השעות 08:30 - 14:30. מחיר למשתתף 240 ש"ח, הנחה של 10% לקבוצות מעל 10 נירשמים. הרשמה בטלפון  03-5616600.



נמשכת ההרשמה לקורס מדריכות הכנה ללידה המיועד לדולות. מרכזות את הקורס גילה רונאל ואירית פלקוביץ. תחילת הקורס בחודש פברואר, 18 מפגשים, ימי חמישי 09:00 - 13:30ניתן לקבוע ראיון אצל הדס בדיאדה ת"א - 03-5244484, פרטים נוספים אצל גילה בדוא"ל.

  

ולפני שניגש למתכון, תזכורת עסקית למדריכות להכנה ללידה ולדולות המעוניינות להצטרף למעגל הברושורים שלי. הרעיון, בקצרה: כיבואנית מוצרי איכות מסביב ללידה מאירופה לישראל: בלון מאמן לידה אפי-נו, מנשא לתינוק דידימוס, מאמפונצ`ו ומאמאג`אקט, מצאתי שיטה מקורית ומשתלמת לשותפות עסקית בינינו. את מחלקת ברושורים שלי המהווים קופון הנחה ללקוחותיך, ואני משלמת לך 50 ש"ח על כל עסקה שמגיעה דרכך (חוץ מעסקאות אפי-נו) .



בנוסף, אם את מעוניינת לרכוש מנשא דידימוס עבור עצמך לצרכי הדגמה וכו`, תוכלי לקבל מנשא וסרט  DVD מלא להדגמת כל שיטות הנשיאה, במחיר עלות. לידיעתך, מיומנותך בקשירת מנשאים יכולה לסייע מאד ללקוחותייך, ולמלא מפגש לאחר לידה בערך אינפורמטיבי גבוה. קישורים למידע נוסף אודות המוצרים, בתחתית הניוזלטר.



ועוד הצעה מעניינת. איריס יוטבת מחפשת מפיקה ומשווקת לבניית ליין תחת המותג "איריס יוטבת – הקול לטובתך". איריס יוטבת מחפשת מפיקה ומשווקת לבניית ליין תחת המותג "איריס יוטבת – הקול לטובתך". הכישורים הדרושים: כישרון וניסיון בהפקת דיסקים ודי.וי.די, כישרון וניסיון ביחצנות ובשיווק.


ניסיון בניהול אתר שיווקי, מיומנויות מחשב כולל בנית מצגות בסיסיות, כישרון וניסיון בגיוס חסויות ותקציבים, אנגלית טובה, גם בכתיבה.  צרפתית – תתקבל בברכה. אישיות חרוצה, מסודרת, בעלת יוזמה , כישרון מכירה ויכולת לשיתוף פעולה, מחויבות לשנתיים ראשונות. הליין יכלול: אתר שיווקי לישראל ולחו"ל, הפקת דיסקים ודי.וי.די בנושאים שונים מתוך עבודתי,הוצאה לאור של ספר אינטרנטי ובדפוס, קורסי הכשרת מנחות, שיווק סדנאות והרצאות, מוצרים מיוחדים, הפקת תכניות רדיו וטלביזיה.


אם את רואה עצמך מתאימה, אנא שילחי לי קורות חיים וכמה מילים על החזון שלך לעצמך ולשנים הבאות בחייך, ונתאם פגישה. כמו כן,  את מוזמנת להעביר את ההזמנה לחברה מתאימה. בתודה וברכות לימים קסומים, איריס 04-6260989



עד כאן הודעות, ועתה כמובטח לקינוח המרשים והמה זה קל...



משמשים ודבלים ממולאים בגבינותמשמשים ודבלים ממולאים בגבינות / עופרי זוטא





מנה אלגנטית ומפתיעה בטעם ובצבע. ההכנה: קלי קלות. אפשר למלא יום מראש ולשמור במקרר. כל שנותר הוא להכניס את התבנית לצלייה, ממש לפני ההגשה, ולהגיש עם משקה מרענן.



חומרים ל-40 חטיפים:

20 משמשים מיובשים

20 דבלים

120 גרם גבינת רוקפור

1/2 גליל גבינת פרומעז

חומץ בלסמי - להגשה



+ משרים משמשים במים חמים לחצי שעה. מסננים.

+ מחממים תנור/טוסטר אובן לחום של 200 מעלות.

+ חותכים את המשמשים והדבלים לרוחבם כמעט עד הסוף (משאירים קצה מחובר).

+ חותכים גבינות לגודל המתאים (פרוסות דקות אך לא דקיקות), וממלאים את המשמשים ברוקפור ואת הדבלים - בגבינת העיזים. סוגרים את "הכריכים".

+ מניחים את הפירות הממולאים בתבנית מרופדת בנייר אפייה (ולא אלומיניום, כי הפירות נדבקים).

+ צולים כ-10 דקות, או עד שהפירות מקבלים כוויות חום וכתמי צלייה קלים.

+ מוציאים מהתנור, בוזקים מעט בלסמי ומגישים.




עד כאן המתכון, וכאן גם מסתיים הניוזלטר שלנו להפעם.



תודה לעופרי, לגילה ולכותבות הנוספות על ההשתתפות, 

ולך, תודה על הקריאה, 

ולהתראות בגיליון הבא,


 

רותי קרני הורוביץ

03-5222427 052-8374237




מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il


מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il


יבואנית


אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il

אפי נו

דידימוס - המנשא האירופי הטוב בעולם, ארוג בנול www.leida.co.il/didymos



מאמאפונצ`ו ומאמאג`אקט משוויץ באהבה..



לארכיון ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 13
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 12
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 11
ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 10

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 9

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 8

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 7

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 6

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 5

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 4

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 3

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 2

ניוזלטר אמנות הלידה ו דולות גיליון מס` 1



 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש