פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
28/1/2003 19:21 פולינה מאת:
תמי הקדימה אותי, אבל בכ"ז - עוד כמה הבדלים בין קורס הכנה בבית חולים לקורס הכנה פרטי כותרת:
ראשית כל, היחס האישי של המדריכה, שממשיך הרבה מעבר לשעות הפורמליות של הקורס, הזמינות בכל שאלה והתלבטות, הליווי עד הלידה וגם אחריה (הנקה וכו´) - כבר זה שווה הכל.
מעבר לכך, ההתאמה של הקורס לזוגות הספציפיים המשתתפים בו, בלי מחוייבות לאיזה מערך ממסדי-מערכתי של בי"ח/קופת החולים. וכמובן - קורס בבית חולים הוא לגמריי חד-ממדי וכמה שלא יתיימר להיות בגישה ´טבעית´, עדיין הגישה הכללית היא סופר-שמרנית, ואין כמעט התייחסות להיבטים שלא נחשבים ´מקובלים´ וסטנדרטיים, בינהם דברים חיוניים כמו תנוחת הלידה (הרי להן כמיילדות הרבה יותר נוח ליילד על הגב, אז למה שימליצו על תנוחות אחרות שידרשו מהן מאמץ וכו´).
אפילו אם המיילדות מבי"ח מעבירות קורס במסגרת פרטית, עדיין הגישה שלהן תהיה הרבה יותר ´בית-חולימית´ ועדיין הן מחויבות למוסד בו הן עובדות ולרוטינות של עבודה ארוכת שנים שלפעמים קשה מאוד להפטר מהן.
קורס פרטי, לעומת זאת, בייחוד כזה המציע גישה רב-תחומית, המותאמת לזוגות, נותן אינפורמציה הרבה יותר רחבה. אגב, קורס בבית חולים נמשך 5 פגישות, כשחלק גדול מהזמן 'מבוזבז' על תרגילי התעמלות למינהם, מאוד לא נחוצים במסגרת כזו לטעמי, וקורס פרטי נמשך בין 6-8 פגישות, זמן הכנה ללידה נטו. וכל זה כאמור מעבר לפן היחס האישי והליווי הצמוד, שעליו כבר דיברתי.
אגב, עד כמה שידוע לי, באזור גוש דן אין השנה קורסים של טיפת חלב ומבחינת קופות החולים - רק במכבי.
אז אם הברירה היא בין תל השומר לבין קורסים פרטיים - אני חושבת שהתשובה ברורה.

בהצלחה
פולינה




תוכן התגובה:


תגובות נוספות
28/1/2003  14:06 מה אומר ומה אדבר - גילי אבישי
28/1/2003  18:25 מסכימה מאוד עם גילי - איריס גוב
28/1/2003  19:08 ועוד כמה הבדלים - תמי
28/1/2003  19:48 הי אורנה, אני ממליצה לך על קורס באוריינטציה טבעית ולא איפה שציינת - אורנה
28/1/2003  20:20 אורנה-למקרה שזה לא מובן מאליו - חשוב בכל מקרה ללכת לעשות סיור חדר לידה בביה"ח בו את מתוכננת ללדת (ל"ת) - לילוש
28/1/2003  21:05 ****ואם כבר עוסקים בנושא-מה לדעתכן הכי חשוב בקורס הכנה ללידה? מה הייתן מצפות מהמדריכה? מה הייתן הכי רוצות ללמוד בקורס כזה? השאלה - 45634523413
28/1/2003  21:06 סליחה, התבלבלתי. השאלה האחרונה היא ממני... (ל"ת) - דנה השלישית
28/1/2003  21:08 מחזקת את ההמלצות לגבי היחס האישי שניתן בקורסים ה"פרטיים" (טבעיים או פיזיולוגיים, ולא ביתחולימיים) מנסיון אישי - אנט
28/1/2003  21:23 ממליצה ללכת לקורס פרטי בגישה טבעית גם אם אינך מתכננת לידה טבעית - מירי2
28/1/2003  22:37 למי שלא בטוחה מה היא רוצה (בעניני דנה ה-3) - גילי אבישי
28/1/2003  23:06 רק מחזקת מאד את מירי2 ... - עידית-ת
28/1/2003  23:16 אז אנחנו היינו בקורס "פרטי" סופ"ש במלון - לילוש
28/1/2003  23:22 שכחתי לציין שהגישה בקורס הייתה בקטע של לידה טבעית (ל"ת) - לילוש
28/1/2003  23:38 בדיחונית ולילה טוב - לילוש
29/1/2003  12:53 הקורס של גילה רונאל -נהדר . ידע+יחס אישי+רעננות - רוני .כ
29/1/2003  12:55 הקורס של גילה רונאל -נהדר . ידע+יחס אישי+רעננות - רוני .כ
29/1/2003  12:57 סליחה התפלק לי פעמיים. אפשר למחוק. (ל"ת) - רוני .כ
30/1/2003  15:24 רוני אשמח לקצת יותר פרטים - ורד ל.


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש