ראשית כל, היחס האישי של המדריכה, שממשיך הרבה מעבר לשעות הפורמליות של הקורס, הזמינות בכל שאלה והתלבטות, הליווי עד הלידה וגם אחריה (הנקה וכו´) - כבר זה שווה הכל. מעבר לכך, ההתאמה של הקורס לזוגות הספציפיים המשתתפים בו, בלי מחוייבות לאיזה מערך ממסדי-מערכתי של בי"ח/קופת החולים. וכמובן - קורס בבית חולים הוא לגמריי חד-ממדי וכמה שלא יתיימר להיות בגישה ´טבעית´, עדיין הגישה הכללית היא סופר-שמרנית, ואין כמעט התייחסות להיבטים שלא נחשבים ´מקובלים´ וסטנדרטיים, בינהם דברים חיוניים כמו תנוחת הלידה (הרי להן כמיילדות הרבה יותר נוח ליילד על הגב, אז למה שימליצו על תנוחות אחרות שידרשו מהן מאמץ וכו´). אפילו אם המיילדות מבי"ח מעבירות קורס במסגרת פרטית, עדיין הגישה שלהן תהיה הרבה יותר ´בית-חולימית´ ועדיין הן מחויבות למוסד בו הן עובדות ולרוטינות של עבודה ארוכת שנים שלפעמים קשה מאוד להפטר מהן. קורס פרטי, לעומת זאת, בייחוד כזה המציע גישה רב-תחומית, המותאמת לזוגות, נותן אינפורמציה הרבה יותר רחבה. אגב, קורס בבית חולים נמשך 5 פגישות, כשחלק גדול מהזמן 'מבוזבז' על תרגילי התעמלות למינהם, מאוד לא נחוצים במסגרת כזו לטעמי, וקורס פרטי נמשך בין 6-8 פגישות, זמן הכנה ללידה נטו. וכל זה כאמור מעבר לפן היחס האישי והליווי הצמוד, שעליו כבר דיברתי. אגב, עד כמה שידוע לי, באזור גוש דן אין השנה קורסים של טיפת חלב ומבחינת קופות החולים - רק במכבי. אז אם הברירה היא בין תל השומר לבין קורסים פרטיים - אני חושבת שהתשובה ברורה.
בהצלחה פולינה
|
תוכן התגובה:
|