פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
27/3/2003 10:00 תמי מאת:
סבתים כותרת:
אני חושבת שצריך קודם כל לתת להם את התחושה שסומכים עליהם, על מנת שיקבלו בטחון. הרי רבות דובר פה על אבא שלא מצליח להרגיע את ילדו- אז למה מהסבים והסבתות אנחנו מצפים לקסם? הם לא עשו את זה כבר שנים! ובטח שלא עם הילד הספציפי הזה, שיש לו אופי משלו ורגשות משלו וצריך להכיר אותו!

לא יודעת, אני באופן אישי מאושרת מההורים שלי מהרגע שמיה נולדה, אבל מעולם לא "בחנתי" את היכולת שלהם להרגיע.... א. כי אי אפשר היה להרגיע אותה בזרועות של אחרים כשאני בסביבה. ב. כי אני רוצה לחבק אותה בעצמי כשהיא בוכה.

קחו את הזמן. תנו להם להכיר אחד את השני. כשהם פיצים זה קצת מפחיד להתעסק איתם- חמי למשל לא הרים את כל הנכדים שלו עד שהגיעו לגיל שלושה חודשים. אז מה? ככה מתאים לו.

אפשר מידי פעם לספר על גישה מעניינת שקראתם עליה, לתת מאמר פה ושם, ובעיקר: להדגים. תתנהגו לידם לילד שלכן כמו שאתן רוצות שהם יתנהגו. במקום ללמד ולבקש שיקראו, פשוט תדגימו. אין כמו חיקוי.

ואגב, לפני כשבועיים מיה החליקה מהספה לרצפה היישר על הראש, אצל ההורים שלי. אצתי רצתי אליה, חיבקתי ונישקתי וניחמתי ושיקפתי וליטפתי, והיא, האומללה בילדים, הסתכלה על משהו מאחורי, והופ- פתחה את זרועותיה והעבירה את כל משקל הגוף שלה אל אבא שלי... לא נעלבתי בכלל...

תמי.

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
26/3/2003  16:38 קודם כל, גם ללמוד להיות סבתא לוקח זמן - מרב ב
26/3/2003  16:47 מה היא אומרת על כל זה? - גילי אבישי
26/3/2003  17:30 מישהי פעם כתבה כאן על זה - סאלוש
26/3/2003  20:50 סאלוש, יום אחד (בעוד כ-15 שנה בערך) - מרב ב
26/3/2003  22:12 גם אני קצת הופתעתי מהסבתות/סבים - אלמונית כדי לא לפגוע
27/3/2003  10:56 על סבים וסבתות וגם משהו לסאלוש - שרי
27/3/2003  13:23 מעבר לעצה הנהדרת שקיבלת מתמי - ענת ב
27/3/2003  13:44 שרי, זו קצת הגזמה, תגידי שהגזמת (וענת) - תמי
28/3/2003  01:04 כן כן אני יודעת - סאלוש
28/3/2003  09:14 מצד שני (לא על סבתות) - תיתי
29/3/2003  23:36 תמוש אולי הגזמתי קצת.. אבל בעצם לא ממש - שרי
30/3/2003  08:58 אוי שרי,אני כה מזדהה... - גילי אבישי


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש