פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
27/3/2003 09:50 תמי מאת:
הו, כמה מוכר (והפתרון שלי) כותרת:
כל כך כל כך מוכר, בעיקר במשפחות בהן התינוק הורגל לראות רק את אמא בלילה (אם מפאת ההנקה או מסיבות אחרות).
אני כמעט לא מכירה משפחות בהן זה אחרת.

ליהיא, מאחר ואני לא יודעת אם את מכירה וזוכרת אקדים ואומר שאני מתנגדת נחרצות להשארת ילד בוכה לבדו במיטה למען ההרגל וכו'. אני חושבת שזה מדכא ולא נכון ומעולם לא נקטתי בגישה הזאת. היא שגויה בעיני, מאחר והמסר המשודר לתינוק (:"גם אם תבכה לא נבוא") גורם לייאוש, פסימיות, פוגע
באמון וכו'.

אבל לא כך הדבר הוא כשילד מוחזק בזרועותיו של אביו ודורש את אמא.
זה נורא נורא קשה לשמוע את הילד בוכה. זה נורא קשה לא להיענות לו.
אז מה עשיתי? ביקשתי מבעלי שכשהוא מגיע למיה, ומוציא אותה מהמיטה, יגיב לבכי שלה (היא בוכה תוך קריאת "אמא אמא") משהו בסגנון זה: "אמא ישנה עכשיו" "אמא אוהבת אותך מאוד, היא ישנה עכשיו" "עכשיו אבא פה" וכו'.
הידיעה שלי (שכן אני גורם די מרכזי בכל הבעיה) שמיה לא חושבת שנטשתי אותה, שהיא בידיים אהובות ואוהבות, שיש מי שנותן לה חום, היא היא שאיפשרה לי להישאר בחדר שלי נוכח הבכי, ולחכות עוד דקה ועוד דקה. בסוף זה הסתדר.
הפעמים הראשונות מאוד קשות. למה? בעיקר כי היא יודעת שכשהיא בוכה את באה. אז היא בוכה עוד ועוד ומחכה לתוצאה. אחרי פעמיים שלוש היא מבינה שלא תבואי באמת ("אמא אוהבת אותך. אמא ישנה עכשיו"), ונותנת לאבא לנחם.
בעיני זה בסדר שאמא לא קופצת כשהילדה בוכה. יש פה מסר מאוד חשוב לילדה (אבא גם יכול להיות שם בשבילך), ואולי אפילו עוד יותר חשוב- המסר לאבא (זקוקים גם לך!).

אגב- בימים שבעלי לא קם אליה (הוא מרגיש לא טוב לאחרונה) ורק אני קמה, יש רגרסיה קלה, והיא שוב בוכה כשהיא מגלה אותו בלילה- אבל בוכה מעט מאוד.

בהצלחה בכל דרך שתיבחרי,
תמי.

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
27/3/2003  08:56 בוקר טוב ליהיא. אנחנו באותה סירה - איריס גוב
27/3/2003  10:03 גם אצלנו - עפרה
27/3/2003  10:08 הבת שלי בת שלוש ו-8 חודשים, ועד היום - נטלי
27/3/2003  11:09 תגובה לתמי - נורית
27/3/2003  11:47 לבכות בידיים של אבא זה לא לנטוש... - שרי
27/3/2003  11:55 גם אצלנו כשאפרת קוראת בלילה היא קוראת לאבא כי היא יודעת שגם כדי להגיע לאמא זה עובר דרכו...מינקות הוא היה קם ומביא אותה אלי להנקה,היא התרגלה! טוב אני החכמתי בילד השלישי... (ל"ת) - גילי אבישי
27/3/2003  12:57 ואצלנו כבר לא רק אני זו שקמה בלילה - בשיטה שתמי תיארה - רותמית
27/3/2003  12:59 גם אצלנו היתה תקופה כזו ואני חושבת - אורלי של ליאור
27/3/2003  13:03 ולנורית- - אורלי של ליאור
27/3/2003  13:33 נורית, יש דרך ביניים, אפשר בהדרגה - תמי
27/3/2003  13:44 האם נתקלתם באבא שמשוכנע שהתינוק שלו רוצה רק את אמא? - ענת ב
27/3/2003  14:18 היי ליהיא!! - סאלוש
27/3/2003  15:50 תודות לכולכן, - ליהיא
27/3/2003  20:35 אולי כי אתן לא נותנות להם לעשות - יוסי
27/3/2003  20:37 בהמשך לדברי איריס ושרי - הנה ציטוט מ"הדרמה של הילד המחונן" (אליס מילר) - לי טופלאגו
28/3/2003  00:19 כן תבואי לבקר ליהיא! וליוסי - מסכימה איתך - סאלוש
29/3/2003  23:28 מאוד מסכימה עם יוסי... - שרי


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש