|
29/1/2003 09:05
|
אבאטר
|
מאת:
|
|
קושי וגידול ילדים? חיה שלא קיימת, מיתוס, אגדה אורבאנית.
|
כותרת:
|
אוריתה,
כל אדם מדבר מתוך עולמו ולמעשה ה"המלצות" שהוא מספק לך הם ביטוי לכאב ולפחדים שלו. יש מי שפוחד מעין הרע, יש מי שכאב לו חוסר השינה ומי שעדיין מרגישה אשמה על חוסר הנקה. הדברים שנאמרים (וזה די בהכללה) מבטאים את המצוקה של אותם אנשים.
לא נראה לי שעור של פיל זה מה שאת צריכה. יותר נראה לי שאת צריכה לפתח חומת מגן, מעין פילטר שיעטוף אותך ויסנן את הדברים מלחדור פנימה. תשמעי את הדברים הנאמרים, תגיבי לעצמך ותני לכך ביטוי מתאים כלפי חוץ. מתאים לך – תיקחי את ההמלצות ותפנימי, לא מתאים - תזרקי לצד ותתעלמי.
תזכרי שאת המציאות שאת חווה את יוצרת במו ידיך ורק בכוחך לשנותה. אנשים לא ישתנו כדי להתאים לרגישות הגבוהה שלך. אנשים ימשיכו להיות אנשים והערות ביקורתיות ימשיכו להתעופף לעברך כל הזמן ובכל נושא ועל אחת כמה וכמה בהקשר של גידול ילדים ועוד יותר מאנשים קרובים שאנחנו אוהבים.
אין תשובת קסם שיכול לספק כדי לענות באופן מוחץ לאחרים. פשוט תבטאי את האמת שלך. את כבר יודעת להיות אמא (זה built in בכל אישה ובא לידי מימוש בהריון ועוד יותר לאחר הלידה) ואני בטוח שתהיי אמא מקסימה. אם את מקבלת עצות שלא נראות לך, אל תהססי מלהציג את השקפת עולמך ואת הדרך שנראית לך נכונה. בסופו של יום לך ולבן זוגך בלבד הזכות, הרשות והאחריות לבחור את מה שהכי טוב לכם ולבתכם. ממרומי חצי שנות ההורות אני יכול לדווח שזו תקופת לימוד נהדרת שמציבה אין ספור שיעורים והזדמנויות להתפתחות אישית. המסע הזה (במקביל למטווח העצות/ביקורות) מתחיל כבר בהריון מתגבר ככל שהתאריך המיועד קרב ומתעצם לאחר הלידה ובכל יום שעובר.
אחד הדברים החשובים ביותר זה לשדר לעלם שאת מוכנה לשמוע אבל את זו שתחליט. וזה אכן כך, אנשים יכולים להגיד את כל העולה על רוחם (והם יעשו זאת בכל הזדמנות) ואת זו שתחרוץ את הדין – לקבל או לזרוק. אני מניח שאם תעשי זאת באופן שיהדהד החוצה בעצמה, אנשים יקלטו זאת וילמדו בעצמם לסנן את העצות שהם מספקים או לשנות את הדרך בה הם אומרים זאת.
אבינדב
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|