פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
29/1/2003 09:05 אבאטר מאת:
קושי וגידול ילדים? חיה שלא קיימת, מיתוס, אגדה אורבאנית. כותרת:
אוריתה,

כל אדם מדבר מתוך עולמו ולמעשה ה"המלצות" שהוא מספק לך הם ביטוי לכאב ולפחדים שלו. יש מי שפוחד מעין הרע, יש מי שכאב לו חוסר השינה ומי שעדיין מרגישה אשמה על חוסר הנקה. הדברים שנאמרים (וזה די בהכללה) מבטאים את המצוקה של אותם אנשים.

לא נראה לי שעור של פיל זה מה שאת צריכה. יותר נראה לי שאת צריכה לפתח חומת מגן, מעין פילטר שיעטוף אותך ויסנן את הדברים מלחדור פנימה. תשמעי את הדברים הנאמרים, תגיבי לעצמך ותני לכך ביטוי מתאים כלפי חוץ. מתאים לך – תיקחי את ההמלצות ותפנימי, לא מתאים - תזרקי לצד ותתעלמי.

תזכרי שאת המציאות שאת חווה את יוצרת במו ידיך ורק בכוחך לשנותה. אנשים לא ישתנו כדי להתאים לרגישות הגבוהה שלך. אנשים ימשיכו להיות אנשים והערות ביקורתיות ימשיכו להתעופף לעברך כל הזמן ובכל נושא ועל אחת כמה וכמה בהקשר של גידול ילדים ועוד יותר מאנשים קרובים שאנחנו אוהבים.

אין תשובת קסם שיכול לספק כדי לענות באופן מוחץ לאחרים. פשוט תבטאי את האמת שלך. את כבר יודעת להיות אמא (זה built in בכל אישה ובא לידי מימוש בהריון ועוד יותר לאחר הלידה) ואני בטוח שתהיי אמא מקסימה. אם את מקבלת עצות שלא נראות לך, אל תהססי מלהציג את השקפת עולמך ואת הדרך שנראית לך נכונה. בסופו של יום לך ולבן זוגך בלבד הזכות, הרשות והאחריות לבחור את מה שהכי טוב לכם ולבתכם. ממרומי חצי שנות ההורות אני יכול לדווח שזו תקופת לימוד נהדרת שמציבה אין ספור שיעורים והזדמנויות להתפתחות אישית. המסע הזה (במקביל למטווח העצות/ביקורות) מתחיל כבר בהריון מתגבר ככל שהתאריך המיועד קרב ומתעצם לאחר הלידה ובכל יום שעובר.

אחד הדברים החשובים ביותר זה לשדר לעלם שאת מוכנה לשמוע אבל את זו שתחליט. וזה אכן כך, אנשים יכולים להגיד את כל העולה על רוחם (והם יעשו זאת בכל הזדמנות) ואת זו שתחרוץ את הדין – לקבל או לזרוק. אני מניח שאם תעשי זאת באופן שיהדהד החוצה בעצמה, אנשים יקלטו זאת וילמדו בעצמם לסנן את העצות שהם מספקים או לשנות את הדרך בה הם אומרים זאת.

אבינדב

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
27/1/2003  22:21 אוריתה יקרה - תפתחי לעצמך שמיעה סלקטיבית - mommy
27/1/2003  22:26 אוריתה...זוהי צרת רבים! - קורן
27/1/2003  22:31 יקרה, - פטל
27/1/2003  23:21 חכי חכי אחרי הלידה - זה יהיה עוד יותר גרוע... - שרי
27/1/2003  23:56 שרי, גנבת לי את ככככככככככללללללללללללל המילים מהפה... אוריתה, - ענבל ל
27/1/2003  23:57 אוריתה! אני בשוק אני בהלם - ליאת
28/1/2003  07:55 ואף על פי כן האדם ביסודו - טוב! - איריס גוב
28/1/2003  09:13 אוריתה יקרה - יסמין
28/1/2003  17:59 אוריתה יקרה! - גילי אבישי
28/1/2003  19:42 אוריתה - לירון
28/1/2003  21:19 אוריתה הי, משפט אחד שאמא שלי אמרה לי באחד הימים הראשונים אחרי לידתה של נגה - אנט
28/1/2003  21:46 יקירתי הנעלמת, לא כל פעם שלמישהו בסביבה יש ווסת - את צריכה להכניס טמפון ! - זהר
28/1/2003  23:06 תודה, מקסימות! ממש חיממתן את ליבי - אוריתה


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש